י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא מרגיש בטוח"

מטריד; שניים הותקפו ברחוב: "חזיר יהודי"

שוב רבנים מותקפים על אדמת גרמניה כשהפעם מדובר בשני אירועים אנטישמיים שאירעו יום אחרי יום כלפי חובשי כיפה והמשטרה חוקרת | אחד המותקפים סיפר כי זה מקרה ראשון שהוא חווה מזה 18 שנים בהן הוא מתגורר בגרמניה ‏

מטריד; שניים הותקפו ברחוב: "חזיר יהודי"
יהודי גרמני עם כיפה בברלין צילום: רויטרס

אנטישמיות בגרמניה והפעם בזוגות; המשטרה המקומית חוקרת שני אירועים שהתרחשו השבוע. בראשון בערב אלמונים עקבו אחרי הרב חיים ברקן בעיר דיסלדורף וכינו אותו "חזיר יהודי". ובשני בערב, חובש כיפה הותקף מילולית בשכונת פרנצלאוברג בברלין וניסו לירוק עליו, ‎כך מדווחת אנטוניה ימין, כתבת 'כאן' באירופה.

על פי הדיווח, ‏‎‎במקרה הראשון שהתרחש בדיסלדורף, הרב סיפר שהתוקפים צעקו לו גם אמירות בנוגע לישראל ופלסטין, מה שמעלה חשש שמדובר באנשים ממוצא מזרח תיכוני. לגבי המקרה השני לא מציינים בשלב הזה את פרופיל התוקף.

הרב חיים ברקן סיפר לסוכנות הידיעות הגרמנית dpa כי הוא נעלב מההשמצות האנטישמיות, "זה היה רגע מאוד מאוד נורא". הרב ברקן סיפר כי זה היה המקרה הראשון שלו בעיר שבה הוא חי ומשרת את הקהילה היהודית במשך 18 השנים האחרונות.

"לצערי, עכשיו אני יכול להגיד שאני לא מרגיש בטוח יותר בדיסלדורף כיהודי, אבל אני מקווה לזמנים טובים יותר", הוסיף.

כזכור, לפני כשלושה שבועות הזהיר הממונה הממשלתי על המאבק באנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, את היהודים ברחבי המדינה ואמר, "לצערי אני לא יכול להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל מקום בגרמניה".

‏לטענת קליין כ-90% מהתקיפות על יהודים מבוצעות על ידי אנשי ימין קיצוני, אך הוא מודה כי חלק מהתקיפות מבוצעות גם ע"י מוסלמים שחיים תקופה ארוכה יותר בגרמניה וצופים בערוצים ערביים המציגים תמונה קטלנית של ישראל ויהודים.

עוד טען קליין כי המשטרה והמורים בגרמניה צריכים לעבור השתלמויות נרחבות יותר בנושא. "רבים מהם לא יודעים מה מותר ומה אסור. יש הגדרה ברורה למהי אנטישמיות וכדאי שהשוטרים ילמדו אותה במהלך הכשרתם".

‏נזכיר, כי בשנה שעברה ראש הוועד המרכזי של יהודי גרמניה, יוזף שוסטר, אמר דברים דומים והמליץ ליהודים שלא לחבוש כיפה בציבור. אמירה זו זכתה לביקורת רבה, גם בתוך הקהילות היהודיות.

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף הגיב על ההמלצה ליהודים בגרמניה שלא לחבוש כיפה ואמר, "הסתרת הזהות היהודית לא יכולה להיות הפתרון לבעיית האנטישמיות המתגברת בגרמניה. חייבת להיות מדיניות אפס סובלנות כלפי כל צורה של אנטישמיות באמצעות חינוך במובן הרחב של המילה, ואכיפה נוקשה באמצעות מלוא כוחו של החוק על מנת להבטיח את שלום הקהילה היהודית בגרמניה. זה צריך להיות עיקר דאגתנו והיעד העליון של מאמצינו. האנטישמיות אינה איום שמופנה רק כלפיי יהודים אלא גם כנגד יסודות הדמוקרטיה הגרמנית".

תקיפות אנטישמיות אנטישמיות באירופה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד