י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בשל טענות לגזענות

פרסום ראשון: הסמינר, ההתעקשות של כהן והזעם ב׳דגל׳ על ליאון

לאחר שרצו בחזית משותפת לעיריית ירושלים ובצל תמיכתם הברורה במשה ליאון שנבחר לראשות העירייה, מתנהל קרב פנימי סוער בתוככי העירייה, בין נציגי ש"ס ל'דגל התורה', בעקבות מניעת אישור תקציב לסמינר אשכנזי בעיר, שלטענת נציג ש"ס מסרב לשבץ בחורה ממוצא מזרחי

פרסום ראשון: הסמינר, ההתעקשות של כהן והזעם ב׳דגל׳ על ליאון
כהן והסמינר צילום: שלומי כהן ופלאש 90

כיכר ספרא סוערת בימים האחרונים בעקבות מקרה שמביא לקרב בתוך הסיעות החרדיות בין דגל התורה לש״ס ולהאשמות כנגד ראש העיר משה ליאון גם מצד הסיעות שתמכו בו והלכו איתו יד ביד לאורך מערכת הבחירות החולפת, כשהסאגה טרם הגיע לפתרון.

מדובר בסמינר ׳הסניף׳ שרק בשבוע שעבר הגיע לשם שר התורה הגר״ח קנייבסקי לחנוך את האגף שצפוי להיבנות במקום שצפוי לאכלס את מאות בנות הסמינר, אלא שיש מה שמעכב את כניסתן של בנות הסמינר למתחם החדש.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי מדובר בהתעקשותו של יושב ראש וועדת הכספים ויושב ראש ש״ס המקומי סגר״ע צביקה כהן שמסרב לחתום על העברת התקציבים שכבר הגיעה ממשרד החינוך ויאשר בנייה של 2000 מטר נוסף לטובת הסמינר המדובר.

ראש העיר משה ליאון לצד שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צילום: שלומי כהן

כהן מתעקש שלא לחתום על העברת התקציבים, מה שמעכב את העברת הסמינר למתחם החדש שרובו כבר נבנה באופן סופי, כשהוא מצידו מסביר את התעקשותו בכך שסמינר הסניף מסרב לקבל מזה שנה בחורה ספרדית מהעיר ירושלים.

צביקה כהן שעומד כיום בראשות וועדת הכספים ובידו למנוע העברות תקציביות, מתנה את חתימתו על אישור העברת התקציב למבנה הסמינר בקבלת הבחורה הספרדית, תוך שהוא מצדד בהוראה שקיבל מנשיא המועצת הגר״ש כהן שדרש ממנו לפעול לשיבוץ הבחורה.

עוד נודע ל׳בחדרי חרדים׳, כי במוצאי השבת הגיע ראש העיר משה ליאון יחד עם צביקה כהן למעונו של נשיא המועצת הגר״ש כהן ובמהלך הפגישה גיבה נשיא המועצת את עמדתו של כהן שלא לאשר את המתחם עד לשיבוץ הבחורה הספרדית.

כאמור, התעקשותו מעוררת סערה בכיכר ספרא, כאשר נציגי דגל התורה פועלים מול צביקה כהן כדי להביא סוף לסאגה, כאשר גם המבנה הקיים של הסמינר בשכונת גבעת שאול אמור להתפנות בסוף השנה, שכן חוזה השכירות בין השוכר למנהל הסמינר הרב מנדלסון יסתיים.

יש שאומרים בימים אלו בכיכר ספרא כי כל הטקס החגיגי שהתקיים בסוף השבוע החולף, בו הגיע שר התורה הגר״ח קנייבסקי לירושלים, נועד כדי להפעיל לחץ על ראש העיר משה ליאון שיפעל מול כהן על מנת שיחתום על הנייר האחרון כדי שהסמינר יוכל להכנס למבנה עוד בתחילת השנה הקרובה.

בדגל התורה ובהנהלת הסמינר לא חוסכים ביקורת גם על ראש העיר משה ליאון וטוענים כי הוא התחייב מספר פעמיים להגיע לפתרון תוך כמה ימים, אבל לטענת גורמים בעירייה "כל כמה ימיים הוא דוחה את זה שוב בעוד כמה ימים״, כאשר בסמינר טוענים כי צביקה כהן ״מחזיק סמינר שלם כבני ערובה בגלל בחורה אחת".

בדגל התורה ירושלים מסרו ל׳בחדרי חרדים׳ כי "אנחנו עומדים על זה שצביקה כהן יחתום בהקדם האפשרי על המסמך, זו התנהגות בריונית, עם כל הקושי ויש קושי וכאב בנערה שלא התקבלה לסמינר אבל זה לא מוצדק לעקב מאות בנות, מה גם שוועדת הרבנים קבעה כי הבחורה יכולה להשתבץ בכל חמשת הסמינרים הגדולים בירושלים ולא מובן מדוע צביקה כהן פועל דווקא נגד הסמינר הנ"ל".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובתו של סגן ראש העיר ומחזיק תיק הכספים צביקה כהן, אלא שתגובתו לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה. לכשתתקבל היא תפורסם במלואה.

עיריית ירושלים צביקה כהן דגל התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד