י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"שכבנו בשבילו על הגדר"

כעס בימין: "הרב פרץ לא מקיים חלקו בהסכם"

לא שקט ב'איחוד מפלגות הימין': סיעת 'עוצמה יהודית' מותחת ביקורת על כך שהרב רפי פרץ אינו מקיים את חלקו בהסכם ביניהם, שעל פיו, כי כאשר ימונו שרים במפלגה, הם יתפטרו מהכנסת לטובת כניסתו של נציגם הראשון עו"ד איתמר בן גביר • "הרב רפי פרץ מתחיל לאכזב אותנו"

כעס בימין: "הרב פרץ לא מקיים חלקו בהסכם"
הרב רפי פרץ צילום: יהודה חיים, פלאש 90

בצל המינויים החדשים שערך נתניהו בקרב ראשי 'איחוד מפלגות הימין', כאשר הרב פרץ מונה לשר החינוך ובצלאל סמוטריץ' זכה במשרד התחבורה, גורמים בעוצמה יהודית מותחים הערב ביקורת על יו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ. לדברי הגורמים, פרץ אינו מקיים את חלקו בהסכם עם 'עוצמה יהודית' ובמקום לנסות ליישם את ההסכם הוא מתעלם ממנו.

כזכור, ההסכם בין 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' ל'עוצמה יהודית' קובע, כי במידה ויתמנו שרים מטעם 'איחוד מפלגות הימין' הם יתפטרו לטובתו של הנציג הראשון של 'עוצמה יהודית', איתמר בן גביר.

בימים האחרונים פנו גורמים ב'עוצמה יהודית' לרב רפי פרץ ולבצלאל סמוטריץ' לאחר היוודע כי ראש הממשלה החליט למנותם לשרים, אולם בעוד סמוטריץ' בוחן משפטית אם אפשר לחוקק את החוק הנורבגי בממשלת מעבר או לחילופין להתפטר מהכנסת גם ללא חוק נורבגי מורחב ולאפשר לבן גביר להיות ח"כ, הרב פרץ מתעלם מפניות הגורמים.

לדברי גורם בכיר ב'עוצמה יהודית', "הרב רפי פרץ מתחיל לאכזב אותנו. שכבנו בשבילו על הגדר, בזכותנו הוא נכנס לכנסת כפי שהוא העיד אף בעצמו, ובנסיבות אלו מצופה ממנו להסתפק בתפקיד שר החינוך שהוא תפקיד חשוב ביותר, ולאפשר לאיתמר בן גביר להיות חבר כנסת".

הגורם מוסיף כי "לא חייבים לקבל הכל, לאכול הכל ועדיין להישאר עם תיאבון - בזכות ההסכם הרב רפי הפך להיות שר, חבר בקבינט, הבית היהודי עם ארבעה חברי כנסת, נתון שהוא מעבר לכל פרופורציה ביחס לכמות המצביעים שהבית היהודי הביאה, ולמרות זאת הוא מתעלם מהפניות. זו לא דרך ארץ וזו אינה דרכה של הציונות הדתית".

הרב רפי פרץ איתמר בן גביר עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד