י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הח"כ של גנץ ביקר אצל האדמו"ר

"הבנתי מהרבי שחבירה של החרדים ל'כחול לבן' - קרובה למציאות״

לקראת הסרת החרם החרדי? הח״כ יזהר שי מסיעתו של בני גנץ ביקר אמש אצל האדמו״ר מקרעטשניף ושוחח איתו על נושאים שונים שעל סדר היום •  לאחר שיצא אמר שי: ״הבנתי ממנו שחבירה של החרדים לכחול לבן קרובה למציאות״ • 'בחדרי' עם כל הפרטים על הפגישה המפתיעה

"הבנתי מהרבי שחבירה של החרדים ל'כחול לבן' - קרובה למציאות״
הרבי מקרעטשניף וח"כ שי צילום: באדיבות המצלם

האם הציבור החרדי לקראת הסרת החרם על כחול לבן? זו שאלה שרבים תוהים בה במערכת הפוליטית החרדית ובכלל - בעקבות השינויים במציאות הפוליטית מאז ראש הממשלה לא הצליח להרכיב קואליציה.

אמש (רביעי), באופן מפתיע למדי עלה חבר הכנסת יזהר שי מסיעת ׳כחול לבן׳ של הרמטכ"ל לשעבר חה"כ בני גנץ - למעונו של האדמו״ר מקרעטשניף ברחובות.

הביקור הזה הוא המשך לביקורה של חברת הכנסת עומר ינקבליץ׳ בחול המועד פסח, וכן מפגש נוסף וספונטני בין האדמו״ר ליו״ר הרשימה גנץ בשבוע שעבר, בעת שהשניים שניחמו את סגן השר מאיר פרוש.

הבוקר (חמישי) התייחס חה״כ שי בראיון למנדי ריזל רדיו 101.5FM למפגש עם האדמו״ר אמש, ואמר כי ״הבנתי ממנו שהמפלגות החרדיות – כמו שהוא רואה את הדברים – מבינות את המצב המיוחד שמדינת ישראל נמצאת בו ואת הדילמה של אזרחי ישראל".

כאשר לדבריו, "רואים בעיניים כלות מול ממשלה שלא הצליחה להתממש. ראש ממשלה שנכשל במילוי תפקידו שהוטל עליו על ידי נשיא המדינה״.

חה״כ שי, שמכיר היטב את הציבור החרדי, אף יצא למתקפה נגד יאיר לפיד בעקבות התנהלותו מול החרדים, ואמר בראיון: ״אם אני מנסה להסביר את רוח הדברים שעלו מהשיחה הזו, בהחלט חבירה אפשרית בין המפלגות החרדיות כחול לבן נראית היום הרבה יותר קרובה למציאות מאשר היה לפני כמה שבועות״.

עוד סיפר הח"כ על הפגישה: "הייתי שם עד בערך חצות הלילה ואני אסיר תודה. למדתי, החכמתי ואפילו החלפנו דעות בנושאים שונים. הוא לא הביע עמדות פוליטיות כפוליטיקאי, אלא חיווה את דעתו בצורה כזו או אחרת גם בפוליטיקה אבל דיברנו גם על נושאים ברומו של עולם".

הח"כ נשאל אם סביר להניח שגישש דרכו את האפשרות של חבירה מצד החרדים ל'כחול לבן', והשיב: "ניסיתי להבין וללמוד ולא בהכרח להשפיע. זו לא הייתה פגישה שמטרתה לבנות קואליציה, חלילה לא אני נציג ולא הוא נציג של אף מפלגה. הוא גם לא חבר מועצת גדולי התורה שנותנת את הטון. הוא משקיף מהצד. אבל אני יודע שהוא הרבה יותר מזה, מגיעים אליו חברי כנסת חרדים להתייעץ. הוא נותן את חוות דעתו ואת פרשנותו לנושאים שונים"

קרעטשניף מפלגת כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד חרדים חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד