י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לשון המאזניים

סקר: החרדים במצב יציב אך ליברמן ממריא

המפלגות החרדיות נהנות על פי סקר עדכני שמתפרסם הבוקר מיציבות אלקטורלית, אך האויב החדש-ישן אביגדור ליברמן נושף בעורפם עם שמונה מנדטים שעשויים להוות לשון מאזניים גם בממשלה הבא

סקר: החרדים במצב יציב אך ליברמן ממריא
ליברמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

מועד הבחירות החוזרות לכנסת הולך ומתקרב, והסקרים שוב מבצבצים ומכניסים את הרשימות לתזוזות. מסקר עדכני עולה כי הגוש החרדי יציב וצפוי להישאר כמתכונתו הנוכחית.

העיתונאי ניסים משעל פרסם הבוקר (שישי) ברדיו 103FM תוצאות של סקר שנערך עבור התוכנית בשיתוף פרופ' יצחק כ"ץ ומכון מאגר מוחות.

מהתוצאות עולה כי במידה ובנימין נתניהו יאלץ לפרוש מתפקידו כראש הממשלה, מי שהכי מתאים להחליף אותו בתפקיד הוא היריב הפוליטי מבית גדעון סער - כך לפי 27% מהנשאלים. את המקום השני עם 19% מהקולות חולקים ישראל כ"ץ ויולי אדלשטיין.

בהשוואה לתוצאות הסקר מהשבוע שעבר, מפלגת הליכוד מאבדת מנדט ועומדת כעת על 34 מנדטים. עם זאת, נראה שהמנדט עדיין נשאר במחנה, ועבר לש"ס שהתחזקה ועלתה ל־8 מנדטים. גם יהדות התורה שומרת על כוחה עם 8 מנדטים, כך שהגוש החרדי עומד על 16 מנדטים בסך הכל.

עוד עולה מהתוצאות כי מפלגת ישראל ביתנו היא זו שככל הנראה תכריע את הכף גם בבחירות החוזרות. המפלגה בראשותו של אביגדור ליברמן זוכה ל־8 מנדטים. גוש הימין, ללא ישראל ביתנו, עומד על 60 מנדטים. גוש השמאל־מרכז - על 52. כאמור, נכון לעכשיו, 8 המנדטים של ליברמן הם שיהוו את לשון המאזניים.

אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, גוש הימין זוכה ל־60 מנדטים ללא ליברמן, בעוד גוש המרכז־שמאל בהובלת בני גנץ ויאיר לפיד מגיע ל־52 מושבים בלבד.

סקר בחירות הליכוד חרדים אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד