ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"להחדיר תקווה"

גוי ויהודי תרמו מיליונים וספגו מתקפה חריפה

שני נדיבים שפתחו את כיסם למען בטחונה של הקהילה היהודית באחת מערי שבדיה, והוזילו מיליוני דולרים עבור מטרה חשובה זו, ספגו ביקורת על יוזמתם בטענה כי זהו תפקיד העירייה לתקצב את עלויות הבטחון

גוי ויהודי תרמו מיליונים וספגו מתקפה חריפה
ערימות של דולרים צילום: רויטרס

נדיב יהודי בשם לנארט בלכר וידידו הגוי דן אולופסון, תרמו 4 מיליון דולר להגנה על היהודים במאלמו שבשוודיה, זאת בכדי "להחדיר קצת תקווה באוכלוסייה היהודית, כך שהם ירגישו שגם אם הפוליטיקאים לא רוצים לעשות משהו, יש אנשים שמוכנים לעשות עבורם", כך אמר אולופסון לאתר השוודי Dagens Nyheter.

בשוודיה נשמעה ביקורת על הצורך של הקהילה בפילנתרופיה, כדי לכסות את עלויות הביטחון שלה, דבר שהעירייה במאלמו אינה מכסה באופן מלא.

"אין זה הגיוני שחברים בקהילה היהודית יממנו הסדרי ביטחון בסיסיים כדי להגן על עצמם מפני התקפות", כך כתבה העיתונאית סופיה נרברנד, בטור דעה שפורסם באתר השוודי Dagens Nyheter. "זו משימה בסיסית למדינה ולעירייה".

התרומה באה על רקע ההכנות לקראת כנס בינלאומי למאבק באנטישמיות שתוכנן על ידי הממשלה במאלמו, עם תכנון לפתוח מוזיאון לשואה בעיר השוודית, כך דיווח האתר JTA.

מאלמו, עיר שבה שליש מהאוכלוסייה היא מארצות מוסלמיות, מונה כמה מאות יהודים ועשרות תקריות אנטישמיות נרשמות בה למרבה הכאב מדי שנה.

מיליונים הגנה שוודיה תרומה ביטחון אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד