ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ביטול הקורסים בהפרדה

אייכלר למנדלבליט: הכפייה החילונית צוברת תאוצה

ח"כ ישראל אייכלר שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על רקע סערת הקורסים בהפרדה ומאשים: "יש מערערים על זכות הקיום של עזרת הנשים בחתונות ואפילו בבית הכנסת. השם ירחם לאן הם עוד עשויים להגיע"

אייכלר למנדלבליט: הכפייה החילונית צוברת תאוצה
מנדלבליט צילום: הדס פרוש / פלאש 90

על רקע סערת הקורסים בהפרדה פנה ח"כ ישראל אייכלר במכתב ארוך ומנומק ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומציג טענות קשות על הפגיעה המתמשכת במגזר שומר התורה והמצוות שסופג מתקפות והגבלות שונות באורח החיים הדתי.

"אבקש להביא בפניך את האופן בו אנו רואים את הדברים" כותב ח"כ הרב אייכלר למנדלבליט, "חובתנו לשבור את מסכת השקרים בהגדרות המשפטיות שמטרתן לפגוע באמונות ישראל ובזכות השמירה על צניעות של נשים וגברים חרדיים על פי התורה והמסורה".

"מיהו שקבע שהפרדה בין המינים מרצון ומטעמי צניעות היא הדרה ואפליה? הפירוש המוטה, ולדעתנו המוטעה, של גורמים בכירים במערכת המשפט, מהי אפליה מגזרית, ומהי הדרת נשים, עלול לגרום בעתיד הלא רחוק לאסון חברתי ולמלחמת דת. האם מישהו מאנשי מגדל השן המשפטי ירד אל העם ובירר את דעתה של האישה החרדית? האם למישהו אכפת בכלל כיצד היא מרגישה בלימודים בחברת גברים, או בכל אירוע אחר מעורב? האם יש למדינה החילונית זכות לפגוע ברגשותיו של אברך חרדי שחייב על פי חוק להשתתף בקורס מעורב"?

ח"כ אייכלר כותב: "במשך שנים על גבי שנים שמר העם היהודי על תרבות מעודנת ומוסרית בין המגדרים, תוך חסימת הפיתויים מהעולם שמחוץ למשפחה. את זה רוצים לפרוץ בכול הכוח. לצערנו העולם מתנוון לעבר הריסת הגבולות והשמדת מנגנוני ההגנה המשפחתיים שניתנו לנו. אין ביכולתנו לכפות את שמירת הגבולות על זולתנו, לפחות נוכל לבקש לאפשר לנו לנהוג כפי המסורת של אבותינו ואבות אבותינו מאז ומעולם".

ח"כ אייכלר מסביר: "דווקא הכפייה החילונית בשם הליברליזם הרדיקלי - היא ההדרה האמיתית. אישה חרדית רוצה ומבכרת את מקום הלימודים והעבודה הנפרד, את הנסיעה הנפרדת, ואת האירוע הנפרד, לא משום שהיא רוצה להיות מודרת או מושפלת, אלא ההיפך, משום שבכך היא שומרת על כבוד האישה מפני תחושות בלתי נעימות שעלולות להיווצר מתוך ערבוב בין המינים. כך גם הגבר ששומר על כבודו ועל כבוד האישה באמצעות הפרדה זו".

כאן הוא תוקף את התרבות הרעה: "ההיגיון הבריא היה אומר כי דווקא בתקופה כה נפיצה מבחינת הרס מעמד האישה המתחולל בעולם המערבי, יש לכבד מגזר שמקדש את ההפרדה. מקום שבו הגברים והנשים לומדים בנפרד, הוא מרחב בטוח שיצטמצם עד לאפס תופעת מסוכנות ויחס משפיל ופרוץ לנשים. תחת זאת אנו מושמצים באופן מכוון, מתוך קנאה או בערות ובעיקר פטרונות. כמחוקקים אנו משוכנעים כי זהו כבוד האישה והגבר לשמור את עצמם בנפרד. כוונת המחוקק בהגדרות חוקיות אינן עניין הנתון לפרשנותם הסובייקטיבית של המשפטנים. ברור לכל, כי אילו הייתה מתקיימת הצבעה בקרב הנשים החרדיות על ההפרדה המגדרית, התוצאה הייתה סותרת בפרצופה של מערכת המשפט, שהפטרוניזם שלה מובילה לחורבן העם והמדינה".

"ההפרדה בין המינים היא דרישה נוחה לנשים, עוד לפני שהיא דרישתם של הגברים. אילו היה זה עוד עניין שולי שבפרשנות, החרשתי. אלא שהכפייה החילונית צוברת תאוצה בעולם התקשורת והמשפט השולטים בעם. משנה לשנה היא נוגסת בנתחים נוספים בציבוריות. כבר היום יש מערערים על זכות הקיום של עזרת הנשים בחתונות ואפילו בבית הכנסת. השם ירחם לאן הם עוד עשויים להגיע. החסרים מלחמות אנחנו".

בסיום מביע ח"כ אייכלר את חששו מפני העתיד: "מי שיודע להביט מעט למרחוק, יכול לראות את העשן העולה מעתידה של  מלחמת הדת על הזכות להפרדה ולצניעות בסיסית, ועל המאבק בין הפרשנות המשפטית לזו החרדית. מי שלא יאפשר את זכויות האדם החרדיים לממש את חופש הדת שלהם, לוקח על עצמו את האחריות לאסון הטרגי של מלחמת הדת שתפרוץ כאן בעתיד חס וחלילה".

ישראל אייכלר אביחי מנדלבליט הפרדה היועמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד