י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לתלות בכל השטיבל'ך

הרבי מבעלזא במכתב: כך תבטלו את הגזירות

האדמו"ר מבעלזא פרסם מכתב חיזוק מיוחד לכל החסידים מישראל ומהעולם ובו הוא מבקש לחזק את עניין קדושת בית הכנסת ואי דיבור בתפילה, האדמו"ר אף הורה לתלות את המכתב בכל השטיבל'ך של החסידות

הרבי מבעלזא במכתב: כך תבטלו את הגזירות
הרבי מבעלזא בתפילה צילום: א.מ.ש.

את מכתב החיזוק בעניין קדושת בית הכנסת והזהירות שלא לדבר בשעת התפילה, פותח הרבי וכותב "שלום וברכה לכבוד ידידינו ואנשי שלומנו החשובים שליט"א, ולכל הדורכים על מפתנם של בתי המדרשות דחסידי בעלזא בארץ ישראל ובחו"ל".

"אחי ורעי היקרים, שמעו נא ואדברה. כתוב בספר 'לב טוב', "אנשים חביבים, הרי ראינו כי הקב"ה משרה את שכינתו בבית הכנסת, ואם כן הלא יאחז רעד ומורא בכל אדם בשעה שעומד ליכנס לבית הכנסת, למה לא יירא לכל הפחות כמי שנכנס אל מלך בשר ודם ? הלא אילו היה לו עתה אותו פחד שיש לו כשהולך רק לשר או שופט... לא היה נכנס עוד אל בית הכנסת מתוך שחוק וקלות ראש ושיחת 'שמועות' (חדשות), ואפילו אם היה לו רק מחצית מן היראה האמורה – לא היה נכנס בשיחה וצחוק, אלא היה מכין את עצמו בחצר וב'פאליש' (בפרוזדור) כאילו היה נכנס למלך בשר ודם. למה לא יזהיר ולא יזכיר איש את רעהו ליכנס באימה ויראה בבית אלקים לפני השכינה הקדושה ? הלא דבר זה הוא הגורם אריכות גלותנו בעוונותינו הרבים". עכ"ד.

ועד"ז האריכו הרבה בזוהר הקדוש ובספה"ק הקדמונים בגודל הגנות והעוון של מי שמדבר שיחת חולין בשעה שהציבור מתפללים, וגודל העונשים ח"ו המיועדים לעוון פלילי זה, ומכלל לאו אתה שומע הן, שכל הנזהר שלא לדבר בשעת התפלה ומתפלל את תפילתו עם הציבור, הרי היא נשמעת ומתקבלת לרצון, ופרנסתו מצויה בריווח, והוא זוכה לבריאות הגוף והנפש ולאריכות ימים ושנים טובות, וכמו שדרשו כי שיב"ה נוטריקון 'שתיקה יפה בשעת התפלה' ולראות רוב נחת דקדושה מכל יוצ"ח, ולכל מילי דמיטב.

וכמו שנאמר ועבדתם את ה"א – זו תפלה – וברך את לחמך ואת מימיך והסירותי מחלה מקרבך, לא תהיה משכלה ועקרה בארצך את מספר ימיך אמלא", ופירש בספה"ק 'מאור ושמש': 'בפרט בשעת התפלה צריך כל אדם ליזהר מאד מאד להתפלל עם הציבור יחד, ואם מתפלל עם הציבור יהיה מובטח שפרנסתו תהיה מזומנת לו בכל יום ברווחה וברכה תהיה מצויה במעשי ידיו, ועל ידי תפילת ציבור יכולים לבטל כל הגזירות קשות ורעות רחמנא ליצלן... וממשיכין על כנסת ישראל על ידי תפילתם השפעות טובות... 'וברך את לחמך ואת מימיך', פירוש, שיברך את פרנסתך שתהיה לך פרנסה טובה ורחבה... 'והסירותי מחלה מקרבך', כי על ידי שהאדם מתפלל עם הציבור הוא ממשיך כל השפעות טובות על כנסת ישראל ומבטל כל הגזירות קשות מעל כנסת ישראל ומבטל כל הגזירות ולא יצטרכו עוד להתפלל על שום דבר גשמי כי אם על הגאולה שלימה שתהיה במהרה בימינו".

לסיום כותב הרבי ומבקש "על כן הנני בזה לכפול ולשלש את בקשתי מימים ימימה, למנות בכל בתי המדרשות גבאים מיוחדים שישגיחו ויזהירו את הציבור שלא לדבר בשעת התפלה מתחילה ועד סוף, לא בבתי המדרשות ולא בחדרים הנלווים ולא במבואות, ואבקש מכל או"א לציית לאזהרות הגבאים האלה, ולשומעים יונעם ותבוא עליהם ברכת טוב".

בעלזא תפילה חיזוק מכתב חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד