י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקהילות החרדיות חוששות

דאגה: האם חוק השטריימלים יגביר את התקיפות כנגד החסידים

חשש בקהילות החרדיות: בערים ניו יורק ומונטריאול בהן מתגוררים חרדים רבים - חוששים מפני חוקים אנטי דתיים שצפויים לעבור ועלולים להגביר את פשעי השנאה כלפיהם • המדובר הוא בחוק איסור מכירת הפרווה בניו יורק וחוק איסור לבישת סמלי דת במונטריאול • כל הפרטים

דאגה: האם חוק השטריימלים יגביר את התקיפות כנגד החסידים
חסידים עם שטריימל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם החוק האוסר מכירת פרווה שעומד על הפרק במדינת ניו יורק, יגרום לעליית האנטישמיות נגד חרדים, שגם ככה נמצאת בנסיקה מתמדת.

חוק שעומד לעבור בניו יורק על איסור מכירת פרווה, יגרום לבעיות קשות נגד חובשי השטריימל.

האיסור על הפרווה נידון בימים אלה במועצת העיר וישנו סעיף שמעניק פטור לשימוש בפרווה לצורכי דתי, אולם זה עדיין לא מבשר טובות או מקטין את האנטישמיות הגוברת בניו יורק, כך דווח באתר Yeshiva world news.

חבר מועצת העיר של ברוקלין, חיים דויטש, אמר לתקשורת, "בהתחשב בעובדה כי פשעי השנאה בניו יורק במגמת עלייה, אנשים חובשי שטריימל יהיו תחת התקפות ברחובות, יאמרו להם למה אתה חובשים את זה, אם יש איסור להשתמש בפרווה?".

השטריימלים הנמכרים בארצות הברית עשויים מפרווה אמיתית, לעומת ישראל למשל בה נמכרים גם שטריימלים סינטטיים בשל מחירם המוזל.

לא רק בארצות הברית מתמודדים החרדים עם חוקים שונים שיצרו את צעדם, חוק שצפוי לעבור בקנדה יאסור על כל האנשים שעובדים במשרות ציבוריות ללבוש בגדים שמסמלים דת, בעת ביצוע תפקידיהם הציבוריים.

החוק עומד לעבור בקוויבק - מחוז בקנדה והעיר הגדולה שבו היא מונטריאול - בה מתגוררים יהודים חרדים רבים.

מי שצפויים לסבול מהחוק, הם חובשי הכיפות היהודים, חובשי חיג'אב המוסלמים, וסיקים/הודים חובשי טורבנים. האיסור עלול להשפיע גם על נוצרים לענוד צלבים. גם שוטרים, תובעים ציבוריים, שופטים, ומורים בבתי ספר ציבוריים, יושפעו מהחוק.

הצעת החוק צפויה לעבור מאחר שהוא היה המצע של מפלגת "הקואליציה למען העתיד של קוויבק", הקמפיין שלהם כיכב בבחירות באוקטובר האחרון, המפלגה זכתה בבחירות והיא שולטת כעת במחוז כולו ומתכוונת לממש את הבטחת הבחירות לבוחריה.

שטריימל שטריימלים תקיפות אנטישמיות אנטישמיות ארה''ב קנדה פרווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד