י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיחת היום בעיר

מאות חגגו בקידוש ענק את כניסת המחוקק החרדי

שיחת היום בעיר: מפאת קדושת השבת אין תיעוד כלל מהקידוש הענק שהתקיים בשבת האחרונה באנטוורפן לרגל בחירתו של מיכאל פרייליך לחבר הפרלמנט הבלגי | למחרת חגג המחוקק הטרי עם בנו בן החמש במסיבת חומש כאחד ההורים | 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

מאות חגגו בקידוש ענק את כניסת המחוקק החרדי
סירי קוגל צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ביום שבת קודש האחרון, הגיעו מאות אנשים לבית הכנסת 'מוריה' באנטוורפן, שם התקיים קידוש ענק לרגל בחירתו של מיכאל פרייליך לפרלמנט הפלמי בבלגיה.

מפאת קדושת השבת אין צילומים של הקידוש הגדול, והוא גם לא 'צולם על ידי גוי', לאחר שאין היתר הלכתי לכך, אך הרושם הגדול של הקידוש הפכו לשיחת היום באנטוורפן היהודית.

למחרת (ראשון) הגיע הפרלמנטר הטרי לתלמוד תורה 'יסודי התורה', שם הוא חגג עם בנו בן החמש מסיבת החומש כאחד ההורים.

פרייליך עם בנו במסיבה

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מיכאל פרייליך, חרדי מאנטוורפן-בלגיה עשה היסטוריה ונבחר לפרלמנט הפלמי שבבלגיה במסגרת מפלגת ‏NVA, ביום חמישי האחרון הוא הצהיר אמונים בפרלמנט.

פרייליך שהיה ממוקם במקום השמיני במפלגה שזכתה בניצחון גדול של 25 מושבים מתוך 150, הצהיר אמונים לתפקידו כשהוא חבוש בכיפה לראשו והוא זכה למחיאות כפיים מכלל חברי הפרלמנט. החגיגות כאמור נמשכו ביום שבת קודש עם קידוש ענק ומפואר, ואתמול הפרלמנטר הטרי הלך לחגוג עם הילד בתלמוד תורה.פרייליך בפרלמנט

במסגרת תפקידו בפרלמנט ישמש פרייליך כחבר במספר וועדות חשובות ומשפיעות ויוכל לסייע בכוחו הרב לאחיו החרדים.

לאחר פרסום התוצאות אמר מיכאל פרייליך הנרגש לתקשורת: "אני רוצה מאוד להודות לכל מי שעבד בשבילי, ולכל מי שהצביע בשבילי, והחדשות הטובות, שאני היהודי החרדי הראשון שיהיה בפרלמנט הבלגי, אני רוצה להודות לכולם, גברים ונשים, אני אהיה כאן בשביל כולם, גם לאלו שלא הצביעו לי, אני פה בשביל כל כלל ישראל, זוהי הצלחה גדולה וניצחון גדול לעם היהודי בבלגיה ובאירופה כולה".

חרדים אנטוורפן מיכאל פרייליך מחוקק בלגיה קידוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד