ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
זועם ומאוכזב

שר התקשורת איוב קרא התפטר מהממשלה

שר התקשורת איוב קורא שיגר מכתב לראש הממשלה ובו הודיע על התפטרותו מתפקידו ומהממשלה • "מאז מוניתי לשר התקשורת החל מסע הכפשות מגמתי נגדי הנובע מדעות קדומות וכל הצלחה הפכה לצערי לכישלון", האשים קרא

שר התקשורת איוב קרא התפטר מהממשלה
איוב קרא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שבימים האחרונים יצא למתקפה חריפה נגד בכירי הליכוד וראש הממשלה, שר התקשורת איוב קורא שיגר מכתב לראש הממשלה ובו הודיע על התפטרותו מתפקידו, תוך ששיגר חיצי ביוקרת נוקבים והאשים כי פעלו כדי להחליש אותו.

קרא טוען במכתב ההתפטרות כי "אחרי שנים רבות של שירות צבאי וציבורי, שבהן הפסדתי את היקר לי למען ביטחון ישראל, אחים, דודים, בני דודים, וגם נפצעתי קשה, הגיעה השעה לומר לעם ישראל את האמת: מאז מוניתי לשר התקשורת החל מסע הכפשות מגמתי נגדי הנובע מדעות קדומות וכל הצלחה הפכה לצערי לכישלון, כולל ביקורת מגמתית מבפנים ומבחוץ. צמרת הליכוד פעלה כדי להחליש ולהוציא אותי ממרכזי הכוח בתנועה, ואף אסרו עליי להתמודד במגזר המיעוטים, דבר שלא נעשה לאיש ציבור בהיסטוריה של מדינת ישראל".

לטענת השר הדרוזי שמסיים את תפקידו, הוא בוחר בצעד זה בכדי "להפסיק מסע ציד זה ועל מנת להמשיך לשרת את מדינה ישראל אינני פורש מחיי הציבוריים, אבל אני יוצא לקרב לטיהור שמי וכדי לנקות את הליכוד מתפישות עולם מפא"יניקיות שחדרו אליו בשנים האחרונות".

"בימים הקרובים אבחר את הדרך והכיוון הנכון להמשך דרכי הפוליטית" הבהיר קרא, "אבל תמיד אלחם למען ביטחון ישראל ולמען בני עמי, שבט יתרו, אחיי הדרוזים והלא יהודיים שקשרו את גורלם עם ישראל. אדאג להם לייצוג הולם ובכבוד בשולחן הממשלה, ולא רק בשולחן המלחמה. לא נהיה יותר חוטבי עצים ושואבי מים. לאור זאת החלטתי להודיע היום על התפטרותי מתפקידי כשר התקשורת בממשלת ישראל".

כזכור, שר התקשורת היוצא יצא אמש (ראשון) במתקפה חריפה נגד יו"ר מפלגתו ראש הממשלה בנימין נתניהו והביע את כעסו עליו; "הלכתי אחריו כמו עיוור".

בראיון שהעניק לעודד בן עמי ב'חדשות 12' אמר השר, "חוק הלאום בלעדיי היה קורס. הייתי השכפ"ץ שלו כי אני מאמין שזה חוק טוב. לדרוזים צריך להיעשות תיקון וייעשה. כשאני רואה בתוך הליכוד אנשים כמו מירי רגב וזאב אלקין אומרים שאני לא דרוזי כי אני שר זה מרגיז אותי", אמר קרא בטון גבוה.

לאורך הראיון, הוא המשיך ונעשה תקיף יותר, "אני גאה כי אני ישראלי גאה, אדם נאמן ואמין. מספיק עם הגישה הזאת, אנו שותפים לגורל, להילחם בכל אויבי ישראל. פעם ראשונה הכו בי כי אמרו שאני דרוזי, פעם שנייה ביטלו אותי במקום 29 ואז הזיזו אותי ל-30 בגלל בן דהן. זו מכה אחרי מכה. גרמו לאנשים עם דעות קדומות לפגוע בי כשאני בליכוד. אמשיך לשרת את מדינת ישראל ועם ישראל".

בשלב זה הגיעה הביקורת כלפי נתניהו, "אני כועס על מנהיגים שלא יודעים להגן על אנשים שלהם. אני כועס על כל העולם כי לפגוע לי בחברות, בכנות שהלכתי איתו כמו רות המואביה  - זה המחיר שמגיע לי?. אני רק יכול לומר שהאמנתי בו עד היום, וכעת אחרי מה שקרה יש לי בעיה, אחרי שאשוחח איתו אקבע את דרכי", הבהיר קרא והבהיר בקול רם ונחרץ, "לא אהיה גוי של שבת ואגן בגופי על ישראל. הפגיעה בי היא סמלית במיוחד אחרי חוק הלאום. במקום לחבק אותי על הנאמנות למדינת ישראל, תוקפים אותי מה זה הדבר הזה".

השר התייחס גם כן בראיון לכך שהחליט להסיר את מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים והבהיר כי בליכוד סיכלו את מינויו, "פנו אליי, לא אני ביקשתי. חשבו שאני הכי מתאים בתקופה הזאת כי אני היחיד שמכיר את הנשיא המצרי", אמר והוסיף, "יש לי יתרון גם מהתרבות שאני בא ממנה. פעם ראשונה שיש דרוזי במינוי פוליטי במדינה ערבית. במקום שיהיה קונצנזוס על כך כדי שיהיה גשר לשלום - חטפתי מהליכוד וגם מסביבת ראש הממשלה תקפו אותי".

"אני האיש הכי מוכשר לתפקיד טען קרא והזכיר כי "על בחריין אמרתי שצריך ללכת גם ללא הפלסטינים. גם לגבי המנהרות שאמרתי שצריך רובוט. כל הזמן יש נגדי דעות קדומות לצערי, וצר לי שביום שמכריזים על טייס ראשון דרוזי של מסוק קרב אני צריך לעמוד כאן ולהוכיח את נאמנותי, כשאני נכה וקצין בכיר ואיבדתי את שני אחיי".

לסיום הראיון שארך כעשר דקות, אמר השר המאוכזב, "אני במקום ה-39 ברשימת הליכוד ולמרות שהזיזו אותי, אני לא הולך להתפטר. בסופו של דבר אמצא את עצמי בזירה הפוליטית כיוון שעם ישראל מאחורי בניגוד לעסקנים הזולים והמפאייניקיות שחדרה לליכוד", כך קרא.

שר התקשורת איוב קרא הליכוד ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד