י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת הפגנות ענק

ירושלים תבער: חרדיות הוסגרו לצבא ונשלחו לכלא

פרסום ראשון: מלבד הבחורה החרדית שיושבת במעצר, הבוקר הוסגרו 2 בנות חרדיות נוספות לצה"ל - בסך הכל, 3 חרדיות עצורות בחשד להשתמטות • לאחר חסימת הכבישים והמחאות בכיכר השבת ומעצר תשעה מפגינים, הערב צפויה להיערך הפגנה גדולה של 'העדה החרדית'

ירושלים תבער: חרדיות הוסגרו לצבא ונשלחו לכלא
הפגנה בכיכר השבת צילום: מחאות החרדים הקיצוניים ודודי שקלאר

על רקע מעצרה של בחורה חרדית בת 27 שחזרה בתשובה לפני כעשור, היום (שני) הועברו למשטרה הצבאית שתי בנות נוספות, אשר על פי החשד אותו מציגים בצה"ל, הן משתמטות משירות צבאי ללא שהגישו טופס הצהרת דת שפוטר אותן מגיוס לצה"ל.

ביום רביעי האחרון, בשעה 18:15 לערך, מאבטח במתחם הכותל המערבי הבחין בשתי בנות צעירות כשהן מבקשות נדבות מאנשים. שוטר הוזמן למקום וביקש מהבנות להזדהות בפניו. מאחר והללו סירבו, הן עוכבו בתחנת משטרת הכותל ובהמשך נעצרו בתחנת דוד. הן נחקרו ושמרו על זכות השתיקה.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי אחת הבנות פנתה לשופט ואמרה "יש שופט ויש עורך דין, שופט שומע שתי צדדים ועורך דין שומע צד אחד. אם אתה לא שומע את הצד שלנו אין משפט, והצד שלנו לא יישמע אם ההורים שלי לא כאן". היא חזרה ואמרה כי לא תזדהה בשמה וכך גם אחותה. "אני רוצה שההורים שלי ישבו כאן, אנו שומרות על זכות השתיקה", הצהירה באולם הדיונים. 

לאור העובדה שהמשטרה לא הציגה בדיון הראשון שום פרט מזהה על הבנות ובנסיבות האמורות, השופט אורן סילברמן החליט לשחררן בתנאי שהן יזדהו בפני המשטרה, כולל גם התחייבות כספית וערבות של הוריהן. אולם מאחר והן עמדו בתוקף על אי הזדהותן, למחרת (שישי) הן הובאו שוב לבית המשפט.

עו"ד רועי פוליטי אמר לביהמ"ש כי הוא רוצה לייצגן, אך הבנות מסרבות לשתף פעולה "ניסינו לארגן נשים חרדיות שיתקשרו איתן ויסבירו מה הבעיה בעצם, כי אף אחד לא מצליח להבין".

לבקשת עו"ד פוליטי, ל-3 נשים שהגיעו לדיון אושר לדבר עם הבנות, לאחר מכן אחת הבנות פנתה לשופט ואמרה כי ללא אחד ההורים או שניהם הן לא מוכנות לדבר, והבהירה כי המשטרה יודעת מי הם ההורים, "ההוכחות נמצאות בהקלטה ובמצלמות בית הסוהר וגם בתחנה". עוד הוסיפה "ההוכחות שלנו שהמשטרה יודעת מי ההורים שלנו ובכל זאת ממשיכים לעצור אותנו ומראים לביהמ"ש כאילו הם לא יודעים, הכל נמצא במצלמות". עוד אמרה, "אמרו לי אני יודע מי את". 

"לדאבונו של ביהמ"ש עסקינן במשחק מחבואים, בו משחקות האלמוניות" אמר השופט דניאל מרדכי הרץ בדיון ביום שישי. "התקיים דיון ארוך תוך שביהמ"ש אפשר בצורה חריגה ביותר הידברות בין מבקרות באולם ביהמ"ש לבין האלמוניות". תוך כדי דבריו של השופט, הגיעה ידיעה שאחת שמכירה את הבנות נמצאת מחוץ לאולם ומיד אמרו הבנות שהן מוכנות לתת את כתובת המגורים שלהן ולהפקיד סכום כספי בסך 900 ש"ח, כל זאת ללא הזדהות. ל'בחדרי' נודע כי גם בדיון זה השופט לא קיבל את בקשתן והן נותרו במעצר עד שיזדהו. 

הסאגה טרם הסתיימה: בדיון שנערך ביום ראשון, הגיע עו"ד מנחם שטאובר לייצגן, אולם גם בדיון זה הן סירבו לייצוג משפטי. הטוען המשטרתי הודיע כי תמונות הבנות הופצו במייל משטרתי על מנת לזהותן, וכן שאחותם הגיעה וזיהתה אותן סמוך למועד הדיון. "בשלב זה אין הצדקה להארכת מעצר" אמר השופט אורן זילברמן, בשל המידע הרב שהגיע למשטרה על זהותן, עם זאת לא שינה את קביעתו לגבי שחרורן רק לאחר שיזדהו בפני השוטרים. 

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי לאחר שהן הזדהו בפני חוקרי המשטרה וזאת על מנת שישוחררו לאחר ארבעה ימים במעצר, התברר כי הן דרושות לחקירה לצה"ל מאחר ולא הגישו תצהיר דת שפוטר אותן משירות צבאי, ולכן הבוקר הן הועברו למשטרה הצבאית. נכון לשעה זו, ישנן שלוש בנות חרדיות שנמצאות בכלא צבאי, שתי הבנות האמורות וכן בחורה בת 27 שעצורה מאז יום רביעי האחרון, עליה דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' ובשעה זו נערכת הפגנה בכיכר השבת בירושלים על מעצר שלושתן.  

בעקבות מעצר שלוש הבנות, צפוייה הערב להתקיים הפגנה של העדה החרדית בשל מעצרן והחזקתן במתקן כלא צבאי. בשעה האחרונה עצרו שוטרים תשעה מפגינים בכיכר השבת בירושלים, שהפגינו על מעצרן של הבנות ודרשו את שחרורן.

במקביל, היום הוגש כתב אישום נגד החרדית בת ה-27 שנעצרה בשבוע שעבר כפי שחשפנו לראשונה, על השתמטות משירות צבאי במשך 9 שנים. בשעה זו נערך דיון בעניינה בבית הדין הצבאי ביפו, שם עו"ד מנחם שטאובר מבקש לשחררה לביתה עם תצהיר הדת שהגישה זה מכבר.

העדה החרדית גיוס בנות צעירה חרדית בנות חרדיות כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד