ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הלחץ גובר, האזרחים קורסים

הנשיא טראמפ עם עיצומים חדשים על טהראן

היום חתם נשיא ארצות הברית על סנקציות חדשות נגד איראן והבטיח כי הן יפגעו באופן ישיר במנהיג העליון חמינאי • האינפלציה באיראן מרקיעת שחקים וטלפון סלולרי פשוט עולה כמו שתי משכרות של עובד ממשל ממוצע • מליוני צעירים מובטלים: "אנחנו כבר שומעים את קול עצמותינו נשברות"

הנשיא טראמפ עם עיצומים חדשים על טהראן
חמינאי וטראמפ צילום: רויטרס

בעקבות הפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן בשבוע שעבר ולאחריה ביטל הנשיא האמריקני תקיפה על יעדים איראנים ברגע האחרון, הנשיא טראמפ הכריז על סנקציות חדשות כלפי טהרן, והודיע שהן יפגעו באופן ישיר במנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.

טראמפ דרש מאיראן להפסיק לממן טרור ולאחר תקיפת מיכליות הנפט לפני מספר ימים במפרץ הפרסי - המיוחסת לאיראן, גם אירופה מיישרת קו עם ארה"ב והיא הודיעה לאיראן, "תכבדו את ההסכם או שההשלכות יהיו חמורות ביותר".

טראמפ אמר בעת שחתם על הצו, כי הסנקציות נועדו לפגוע ישירות גם במנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי. 

הסנקציות נגד איראן מביאות למחסור חמור במזומנים ולאינפלציה מרקיעת שחקים שמקשה על 80 מיליון בני האדם שחיים באיראן לשרוד.

"המלחמה הכלכלית היא מציאותית, ואנשים נמצאים תחת לחץ קיצוני", כך סיפרה לסוכנות הידיעות AP - אמר שיווה קשאוורז רואת חשבון בת 22 מטהרן - שעומדת להתחתן בקרוב. 

היא אמרה שמנהיגי הממשלה "ממשיכים להגיד לנו להיות חזקים ולסבול את הלחצים, אבל אנחנו כבר שומעים את קול עצמותינו נשברות".

לאחר חתימת הסכם הגרעין עם המעצמות, נסחר המטבע האיראני ב -32 אלף ריאל ל -1 דולר. כיום, המספרים המופיעים בחלונות הראווה של חנויות להמרת מטבע חוץ, זינקו ל-130,000 ריאל לדולר אחד, אינפלציה של מאוד אחוזים בתקופה קצרה.

האינפלציה היא מעל 37%, על פי נתוני הממשלה. יותר מ -3 מיליון בני אדם, או 12% מהאזרחים בגיל העבודה, מובטלים, בנוסף יש שישה מיליון צעירים משכילים שלא עובדים.

הפיחות והאינפלציה עושים את הכל יקר יותר - מפירות וירקות ועד שמן וטלפונים ניידים. טלפון סלולרי פשוט עולה כמו שתי משכורות עבור עובד ממשלה ממוצע, בעוד מכשיר אייפון יחיד עולה 10 חודשי שכר.

"כאשר ייבוא ​​טלפונים ניידים לתוך המדינה נחסם, הסוחרים צריכים להבריח אותם ולמכור בשחור במחירים יקרים", כך סיפר פאוריה חסאני לסוכנות הידיעות AP. "אתה לא יכול לצפות מאיתנו לקנות יקר ולמכור זול ללקוחות, אנחנו גם לא רוצים להפסיד".

שר החוץ ישראל כ״ץ בתגובה לעיצומים החדשים שמטיל הנשיא האמריקאי על טהראן: "אני מחזק את ידי נשיא ארה״ב טראמפ בהחלטתו להחריף את הסנקציות הכלכליות על המשטר האיראני".

"המלחמה הכלכלית נגד איראן אותה מובילה ארה"ב, כנגד ניסיונות איראן לפתח נשק גרעיני ותמיכתה בטרור האזורי והעולמי, היא צעד נכון וראוי המותיר למשטר האייטולות האיראני אחת משתי האפשרויות- להכנע ולחדול או להמשיך לקרוס כלכלית."

דונאלד טראמפ איראן כלכלת איראן סנקציות סנקציות כלכליות הטלת סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד