ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בלתי נתפס

תיעוד מזעזע: שוטרים שולפים באלימות את רגלו של החסיד הנכה

בתיעוד וידאו מזעזע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מהפגנה שנערכה היום בעיר בית שמש, נראה יהודי נכה בעל רגל תותבת שנקלע להפגנה הסוערת, הוא נופל על הארץ והשוטרים שאינם שועים לתחנוני האנשים, סוחבים אותו בצורה בזויה תוך שרגלו התותבת מתנתקת מגופו • צפו בוידאו

תיעוד מזעזע: שוטרים שולפים באלימות את רגלו של החסיד הנכה
השוטר עם רגלו של הנכה צילום: באדיבות המצלם

בתיעוד קשה שהגיע לידי ב'חדרי חרדים', נראים שוטרים במהלך ההפגנה שנערכה היום (שני) בבית שמש במחאה על מעצר שלושת החרדיות על ידי צה"ל. בתיעוד הוידאו, נראים השוטרים מפנים יהודי בשם ר' י.ש. תושב העיר, שאינו משתייך לכאורה לחוגי הקנאים. 

היהודי הוא נכה בעל קביים, ולדברי נוכחים במקום כתוצאה מהמהומות הוא נפל והשוטרים פינו אותו. בתיעוד הוידאו ניתן לראות את הרגל התותבת שלו שיצאה מהמקום במהלך ניסיון של שוטרים לפנות את המפגינים מהכביש.

במהלך הסרטון נשמעים המפגינים כשהם זועקים לעבר השוטרים האלימים כי "בהפגנת הנכים הם לא התנהגו כך, זו בושה וחרפה, חרדי בלי רגל תראו מה עושים לו רשעים, הנה הרגל שלו, תראו". עוד הם נשמעים צועקים לשוטרים. "תראו מה עשיתם ליהודי, הוואה מה שיהיה בתקשורת, רוצחים, משטרת פשע". הוסיף אחר. 

לדברי עדי ראייה במקום, המפגינים הזהירו את השוטרים שמדובר בנכה ועל כך שהוא בעל רגל תותבת וכן השוטרים הבחינו כי הוא בעל קביים, אך הם לא שעו לדברים ופינו אותו באגרסיביות.  

ממשטרת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי מבדיקה ראשונית עולה כי "מדובר באדם שהפגין ביחד עם קבוצת מפגינים ולא במישהו תמים שחלף במקרה במקום". עוד נמסר כי "ברגע שהשוטרים הבחינו כי מדובר באדם נכה, הם ניגשו לסייע לו. להזכיר כי מדובר בהפגנה בלתי חוקית בה נקטו המפגינים באלימות".

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הגיב ואמר: "תוצאות ההסתה המשתוללת בתקשורת ובפוליטיקה לא איחרו לבוא. הבריונות של משטרת ישראל חוצה גבולות תוך גיבוי ישיר ועקיף מראשי ערים ומחברי כנסת שמסיתים נגר המגזר החרדי".

"בעבר הצבענו על הסכנה ואמרנו כי בדרך הזו נגיע לשפיכות דמים, הערב אנחנו כבר על הסף. לקחו יהודי נכה ברגלו והתאכזרו אליו באופן שמזכיר תקופות אפלות בעם היהודי.  על פי העדויות למרות מחאת ההמונים המשיכו השוטרים בהתנהגות הגסה והאכזרית הזו, עד כדי איבוד צלם אנוש".

"אבל אשמים אנחנו שלא הצלחנו להילחם לפיטורי השוטרים אחרי המקרה הנורא של הנער המיוחד יענקי בל"ג בעומר. הפעם, השר לביטחון פנים והמפכ"ל חייבים להשעות מידית את השוטרים האשמים, אחרת יש להביע את הזעקה שתהדהד מקצה העולם ועד קצהו".

בארגון בצלמו לזכויות אדם, הגיבו: "אנו מזועזעים מהפעילות האלימה של משטרת ישראל הערב בבית שמש. שוב אנו עדים למקרה בו השוטרים אינם מגלים איפוק כפי שנוהגים הם עם מגזרים אחרים. מצער מאוד שהלקח מהמקרה בעבר של הנער הסובל מלקות תלמיד מוסדות שיח שוד אינו נלקח לתשומת הלב והמשטרה ממשיכה בהישנות אותם מקרים מצערים. אנו קוראים לשר לבטחון הפנים ולמפכ"ל המשטרה, להביא לדין את השוטרים ולהוקיע התנהגות שכזו בקרב המשטרה. והכי חשוב, הפקת לקחים".

משטרה בית שמש הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד