ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הקהילה עומדת להיעלם

היהודים בורחים: התקפות בלתי פוסקות

עיר שהיתה מלאה במאות יהודים בשנות השבעים הולכת ומתרוקנת מהם, והמצב מדאיג את הקהילה היהודית הסובלת מהתקפות חוזרות ונשנות ועקב כך פנתה במכתב לעירייה המקומית שתעשה משהו בנידון

היהודים בורחים: התקפות בלתי פוסקות
רחובות העיר מאלמו צילום: pixabay

העיר מאלמו, הנחשבת לעיר הרב-תרבותית ביותר בשוודיה, התרוקנה באופן דרמטי במהלך העשורים האחרונים מיהודים, ועכשיו נמצאת עם-387 יהודים שנותרו, לעומת כ -2,500 שחיו בה בשנות השבעים.

הקהילה היהודית של מאלמו עומדת להיעלם מן העיר בעתיד הקרוב מאוד, אם לא ייעשה דבר על רקע התפשטות האנטישמיות בעיר, כך במכתב מיוחד ששיגרה הקהילה היהודית לעיריית מאלמו.

על פי הדיווח באתר 'ספוטניק', בעשורים האחרונים, מאלמו היא אחת הנפגעות הקשות מעליית האנטישמיות, החל בכתובות גרפיטי של שנאה ועד התקפות על בתי כנסת ואפילו דקירות, המצב הזה הביא למצלמות מעקב בכל מקום והגברת ששוטרי הסיור ברחובות.

הקהילה היהודית עצמה כינתה את המצב "קריטי", משום שמספרם של היהודים גדל בחצי בלבד בשני העשורים האחרונים, בשנת 1999 היו 842 חברים. בשנת 2009 היו 610. והשנה יש 387 חברים, כשבתחילת שנות השבעים היו בקהילה 2,500 חברים.

סוונטה לונדגרן, פרופסור לתיאולוגיה במרכז ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת לונד שבשוודיה, ייחס את שנאת היהודים במאלמו, לסכסוך במזרח התיכון, בשל העובדה שמאלמו קיבלה מספר גדול של מהגרים מהמזרח התיכון.

"בשנים האחרונות האיומים והסיכונים גברו בצורה דרמטית, ורבים סבורים כי זה רק עניין של זמן עד שיתרחש אירוע חמור יותר", נמסר מהקהילה היהודית.

תקיפות אנטישמיות שבדיה קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד