י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרקליט הילדה זועם

"ביטול כתב האישום - לא פחות מהפקרות; הילדה שבורת לב"

הדרמה בתיק שמסעיר את המדינה: לאחר שהפרקליט הצבאי הראשי הודיע על ביטול כתב האישום ועל שחרור החשוד המרכזי - פרקליט הילדה החרדית זועם • "הילדה טוענת בנחרצות שהוא האיש שתקף אותה; אזרחי ישראל צריכים להיות מאוד מודאגים" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

"ביטול כתב האישום - לא פחות מהפקרות; הילדה שבורת לב"
תקיפה. אילוסטרציה צילום: pixabay

זמן קצר לאחר שהפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק הודיע רשמית על ביטול כתב האישום ועל שחרורו של מחמוד קטוסה, תושב דיר קדיס בן 47, פרקליטי משפחת הילדה החרדית בת ה-7, עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי, תוקפים את ההחלטה.

"נכון לאתמול בשעה 12 בלילה, הילדה הייתה עדיין בחקירה; ועל פי המידע שבידנו זיהתה באופן נחרץ את הנאשם כמי שתקף אותה", אומר לפני שעה קלה (שלישי) עו"ד יהודה פריד ל'בחדרי חרדים'.

כפי שפירט הפצ"ר בנימוקיו לביטול כתב האישום, אתמול התקבלו ראיות חדשות בתיק החקירה, אולם מאחר וראיות אלו לא חיזקו את הראיות נגד קטוסה, הוחלט כאמור לבטל את כתב האישום נגדו ולשחררו.

"לא ברור לנו איך יתכן שלמרות ראיות אלו ונחרצות הילדה, המדינה מתעוררת הבוקר לסיטואציה בה משחררים הביתה אדם שילדה בת 7 הטוענת בנחרצות שהוא האיש שתקף אותה", אומר עו"ד פריד.

לדבריו, "תושבי מדינת ישראל צריכים להיות מאוד מודאגים בבוקר זה. ההחלטה לבטל את כתב האישום היא לא פחות מהפקרות", הוא אומר נחרצות. "המדינה הסתכלה אמש לילדה בעיניים בעודה מתארת בכאב עצום את שחוותה ומסבה לה את גבה!".

עו"ד פריד אומר כי הדבר המדאיג ביותר בעיניו בהודעת הפרקליטות מהבוקר, הוא כי הפרקליט מציין בפירוש כי הילדה הותקפה, "הנאשם עדיין חשוד והחקירה תמשך ולכן לא ברור איך למרות כל זאת הוא קיבל את ההחלטה המצערת והמדאיגה לשחררו ממעצר ולבטל את כתב האישום".

לדבריו, "הילדה ומשפחתה בהלם טוטאלי, הילדה שבורת לב ולא מוכנה לצאת מביתה. אנחנו שוקלים ברגעים אלו את המשך דרכנו".

אחיו ובנו של קטוסה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, מוקדם יותר הבוקר הודיע הפרקליט הצבאי הראשי אלוף שרון אפק החליט לבטל את כתב האישום שהוגש נגד מחמוד קטוסה, בו יוחסו לו עבירות תקיפה אכזרית וקשה וכן חטיפה נגד ילדה חרדית בת 7 מעיר חרדית בהרי בנימין.

"על כל תובע מוטלת חובה מקצועית לוודא כי חומר הראיות שמונח בפניו, מבסס את התשתית הראייתית המספקת לאישום", כתב הפצ"ר במכתב בו חזר מכתב האישום. הפצ"ר הוסיף כי "חובה זו נמשכת כל העת, לעתים גם לאחר שמסתיים שלב שמיעת הראיות בפני בית המשפט".

עוד כתב כי "כאשר תובע סבור כי חומר הראיות שבפניו אינו מספק, חובתו להפסיק את ההליך השיפוטי" גם לאחר הגשת כתב האישום.

לאחר הגשת כתב האישום, התקבל במשטרה מידע חדש משמעותי וכן נוכח טענות שונות שפורסמו בתקשורת, הוחלט על ידי הפצ"ר וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, ניצב גדי סיסו, לבחון את התיק מחדש.

הפצ"ר נועץ בנושא גם עם פרקליט המדינה שי ניצן גורמים בכירים מטעמו. בסיום הדיון הוחלט, על דעת כלל משתתפיו, כי יש מקום לביצוע השלמות חקירה, ולאחריהן להעריך מחדש את התשתית הראייתית.

פרקליט תקיפת ילדה מחמוד קטוסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד