י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סערת העצורות החרדיות

אחות אחת שוחררה - השנייה במעצר פתוח

בית הדין הצבאי קיבל את בקשת ההגנה ואחת העצורות החרדיות שוחררה לחלוטין, האחות השנייה שוחררה למעצר פתוח • בודדים הפגינו מחוץ לבית הדין • החרדית השלישית שוהה בתנאי מעצר פתוח בצה"ל

אחות אחת שוחררה - השנייה במעצר פתוח
מוחים בודדים מחוץ לבית הדין הצבאי צילום: יהודה רחמים

בשעה זו נערך דיון בבית הדין הצבאי ביפו, בעניין שתי האחיות שנעצרו בשבוע שעבר בכותל המערבי ועם שחרורן אתמול בבוקר - נעצרו על ידי המשטרה הצבאית.

בצה"ל אמרו ל'בחדרי חרדים' כי השתיים עצורות בגין השתמטות משירות צבאי במשך מספר שנים. במהלך הדיון ביקש עו"ד מנחם שטאובר לשחררן, ונכון לשעה זו אחת האחיות, הצעירה מהן, נשפטה בהליך משמעתי ושוחררה לחלוטין.

הדיון בעניינה של אחותה הגדולה, עדיין נמשך בבית הדין. אתמול (שני) כזכור, נערכו הפגנות סוערות בירושלים ובבית שמש במהלכן נעצרו 25 חשודים בהפרת הסדר הציבורי, עשרה מהם הובאו הבוקר לבית משפט השלום בירושלים לדיון בעניינם.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי שתי האחיות כלל לא הגישו לצה"ל טופס הצהרת דת שפוטר אותן משירות צבאי, כפי שעושות כלל הבנות החרדיות, ולכן הן נעצרו.

בתום דיון בעניינה של האחות הגדולה, קיבל בית הדין הצבאי את בקשתו של עו"ד מנחם שטאובר ושחררה למעצר פתוח ביחידת מיטב.

מתוך שלוש הצעירות החרדיות שנעצרו על השתמטות של מספר שנים, אחת שוחררה לחלוטין ו-2 נותרו במעצר פתוח ביחידת מיטב - עד לתום ההליכים המשפטיים שמתנהלים נגדן.

בשלב זה מסתמן, כי ההפגנות בגזרת ירושלים יימשכו גם הערב, אם כי בהשתתפות דלה מאתמול. עם זאת, ייתכן ובהעדה החרדית יוחלט בהמשך אחרת.

במהלך הדיון שעדיין נערך, כך עולה מתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', הגיעו מספר בודד של מפגינים מחוץ לחומות בית הדין, והפגינו על הכוונה להותירן במעצר. אתמול (שני) השופט נעתר לבקשת עו"ד שטאובר ושיחרר למעצר פתוח את הצעירה החרדית בת ה-27, שהגישה הצהרת דת ביום הגיוס והואשמה בהשתמטות. 

גיוס בנות דתיות בית הדין הצבאי ביפו בנות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד