י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"פיגור שכלי"

הסנקציות החדשות: רוחאני זועם על ארה"ב

נשיא איראן חסן רוחאני, מכנה היום את הבית הלבן כמקום עם "פיגור שכלי" - עקב הסנקציות הנוספות שהטיל אמש נשיא ארצות הברית הטיל על טהראן וכן עיצומים כלכליים נגד המנהיג הרוחני ומקורביו

הסנקציות החדשות: רוחאני זועם על ארה"ב
הנשיא טראמפ חותם בבית הלבן צילום: רויטרס

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום (שלישי) בתגובה לסנקציות האמריקאיות החדשות - שמטרתן היא לפגוע כלכלית במנהיג העליון חמינאי, כי ארצות הברית "פגעה בכל האומה האיראנית".

כזכור, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חתם אמש על צו ובו הוא מטיל סנקציות "קשות" על איראן, לרבות על לשכתו של המנהיג העליון חמינאי, בנוסף לסנקציות הקימות שדרדרו את כלכלת איראן לשפל חדש.

הסנקציות יפגעו באופן ישיר במנהיג איראן ובקרוביו, שלהם נתחים משמעותיים מכלכלת המדינה. "הסנקציות יפגעו במשאבים הכספיים", אמר אתמול טראמפ כאשר חתם על הצו בחדר הסגלגל בבית הלבן.

בנאום שנשא בטהרן היום, אמר רוחאני, כי הסנקציות של ארה"ב הן "אנטי-אנושיות, ונגד זכויות אדם" הוא הוסיף כי "המנהיג העליון אינו שייך רק לאיראן, כל האנשים האלה בלבנון, אפגניסטאן, עיראק ופקיסטן הם תומכיו".

רוחאני תיאר את הבית הלבן כ"מקום עם פיגור שכלי". עלבון שאיראן השתמשה בו בעבר כנגד טראמפ.

עוד אמר רוחאני, כי הסנקציות על חמינאי, "מקוממות ודביליות", מאחר ואין להן משמעות, מאחר וחמינאי בן ה-80 לא מתכוון לנסוע לארה"ב, ואין לו נכסים בארה"ב.

חסן רוחאני עלי חמינאי איראן הבית הלבן דונאלד טראמפ סנקציות כלכליות הטלת סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד