י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא נביא" אבל "ביבי יפסיד"

העבריין המורשע: "אי אפשר שהחרדים יכתיבו"

ללא בושה, אולמרט שהורשע וישב בכלא, ממשיך לקבל במה בכלי התקשורת כדי לתקוף על ימין ועל שמאל • בראיון שהעניק הערב לרשת ב' אמר העבריין; "צריף להגיע הסדר שבו אין ניצול לרעה של היתרונות הפוליטיים שיש למפלגות החרדיות" 

העבריין המורשע: "אי אפשר שהחרדים יכתיבו"
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט צילום: פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין הערב (שלישי) לרן בנימיני ויגאל גואטה ברשת ב' והתייחס בין היתר למערכת הבחירות אליה נקלענו לראשונה בהיסטוריה תוך זמן כה קצר, "נתניהו לא ניצח בבחירות ובבחירות שיבואו עכשיו הוא יפסיד. ההצבעה היתה למפלגות ויש שתי מפלגות שזכו ב-35 מנדטים, אף אחד פה לא ניצח כמפלגה. העובדה היא שביבי נתניהו לא הצליח להקים קואליציה, זו עובדה נתונה".

למרות שחזה גם בפעם הקודמת וגם כעת כי נתניהו יפסיד בבחירות, אמר אולמרט, "אני לא פרשן ואני לא חוזה עתידות ואני לא נביא".

לדבריו, "נתניהו נכשל כי הוא נמאס גם על אנשיו וזה יבוא לידי ביטוי גם בבחירות הבאות, היכולת לייצר איזו סוג של התלהבות "תצילו אותי", אפשר פעם בארבע שנים גם זה מוגזם, לא כל פעם בארבעה חודשים ואתם תראו שבבחירות התמונה הפוליטית תהיה שונה. באיזה שהוא מקום זה נמתח מעבר לגבול הסביר".

המראיין יגאל גואטה שאל את אולמרט, האם המכשול של 'כחול לבן' להקים ממשלה עם הצד החרדי/דתי הוא יאיר לפיד: "יגאל, אני מבין שאתה חרדי, המפלגות החרדיות היו שותפות שלי בעיריית ירושלים במשך עשר שנים. אני יכול להבטיח הבטחתי להם הרבה פחות ממה שביבי מבטיח וקיימתי את כל מה שהבטחתי וכל מה שהבטחתי, זה דברים שעניינית היה מוצדק להבטיח אותם ולקיים אותם".

עוד הוסיף אולמרט ואמר, "יש איזה מחסום פסיכולוגי. אני לא רוצה לדבר על יאיר לפיד כי אין לי קשר איתו. היינו חברים טובים. הייתי חבר בעיקר של אבא שלו טומי לפיד. טומי לפיד נאבק נגד החרדים ובתקופה שהוא היה סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, ש"ס לא היו בקואליציה".

ראש הממשלה לשעבר העבריין המורשע אהוד אולמרט סיפר, כי טומי לפיד אמר לו פעם ש"אם הוא היה יורד מרכבת באיזו שהיא תחנה במרכז אירופה והיו יורדים אלפי אנשים והיה צפוף ולפתע מרחוק הוא היה רואה אדם הולך עם שטריימל וקפוטה, הוא היה אומר 'זה אח שלי', אז אני לא חושב שלא טומי לפיד ואני מעריך שגם יאיר לפיד שמישהו מהם שונא חרדי, הבעיה היא אם אפשר להגיע להסדר שבו אין ניצול לרעה של היתרונות הפוליטיים שיש למפלגות החרדיות, בתוך מערכת מאוזנת של זכויות וחובות בחברה הישראלית".

לסיום, אמר, "זה מוגזם ומופרז, אני חושב שכחול לבן היא בהחלט מפלגה שאפשר לשבת איתה, אבל כמובן אי אפשר שהחרדים יכתיבו באופן קיצוני כל מיני תנאים. עם ביבי זה אפשרי כי ביבי נכנע לכל לחץ של כל אחד גם ללחץ של החרדים".

   

אהוד אולמרט המפלגות החרדיות בנימין נתניהו בחירות 2019 מפלגת כחול לבן יאיר לפיד טומי לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד