י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נחוש לדרוס לגמרי את הסטטוס קוו"

מכה לשאמה: יוזמת חילול השבת נכשלה

מועצת העיר רמת גן התכנסה אתמול כדי לחולל שינוי היסטורי בצביונה של העיר ולהצביע על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. למרות שלראש העיר יש רוב מובהק, ההצעה לא עברה, לאחר שהישיבה חרגה מהזמן וכרמל שאמה לא מצא מספיק ידיים שיאשרו את המשך קיומה

מכה לשאמה: יוזמת חילול השבת נכשלה
כרמל שאמה הכהן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, שהכניס עצמו באחרונה לרשימת אויבי הדת, נכשל אמש כישלון חרוץ. בישיבת מועצה שקיים אמש (שלישי) בבניין העירייה, הוא תכנן להעביר חוק שיתיר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר, אולם הנציגים החרדים והדתיים במועצת העיר הצליחו בתחכום להכשיל אותו.

הם האריכו בדיבוריהם עד שהסתיים הזמן הקצוב על פי חוק לניהול ישיבת מסוג זה. ראש העיר ניסה להשיג רוב מקרב חברי המועצה, כדי שיסכימו להאריך את הישיבה, אך לא הושג הרוב הנדרש - 75 אחוזים והישיבה התפזרה ללא החלטות בהוראת היועץ המשפטי לעירייה עורך הדין דוד שואקה. המשמעות היא שהוא יאלץ לכנס ישיבה נוספת בכדי לנסות שוב להעביר את ההחלטה. 

יצוין כי ראש העיר שמרבה להימצא בפייסבוק ולפרסם תגובותיו ותוכניותיו נאלם דום ולעת עתה לא הגיב לתרגיל המוצלח.

שעות לפני הישיבה, התראיין יקי אפרתי, דובר מטה המאבק 'תושבי רמת גן למען השבת' ל'ערוץ 7' ואמר, "ראש העיר פועל בכל החזיתות על מנת להעביר את ההחלטה ונראה שזה הכיוון. במועצה יש עשרים וחמישה חברים ולראש המועצה יש רוב מוחלט. הקואליציה כוללת גם את הנציגים הדתיים, שאני יכול להניח שלא יצביעו בעד, אבל גם בלעדיהם יש לו רוב מוצק" הסביר.

אפרתי הביע מורת רוח ממעשיו הקיצוניים של כרמל שאמה; "זה משהו שראש העיר לא אמר במפורש בבחירות והיום הוא נחוש לדרוס לגמרי את הסטטוס קוו שהיה קיים הרבה מאוד שנים. ברמת גן לאורך כל השנים נהוג היה לשמור על המסורת של העיר ועל הציביון שלה, כדי להתחשב בכל התושבים - חילוניים, דתיים ומסורתיים".

במטה המאבק למען צביונה של העיר, חוששים שזה לא ייעצר רק כאן וכי "יש תכנית שלמה וסדורה מה ההחלטות שיתקבלו בהמשך, זו רק הסנונית הראשונה. אני לא רוצה לתת רעיונות אבל ברור שאחרי תחבורה ציבורית יהיה רצון לפתוח עסקים ושיום השבת יהיה יום רגיל ברמת גן. זו המטרה בסופו של דבר".

"אני גר ברמת גן 15 שנים ואני לא זוכר מצב כזה של קרב בין חילוניים לדתיים", אמר אפרתי וסיכם, "אנחנו סך הכל רוצים לחיות בשלום עם כולם".

תחבורה ציבורית בשבת רמת גן כרמל שאמה הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד