י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"עם ישראל חי"

תיעוד מרגש מתפילת שחרית בבחריין. צפו

תיעוד יוצא דופן: בשל הוועידה החשובה שמתקיימת בבחריין - הבוקר התקיימה לראשונה תפילה במניין בבית הכנסת הקטנטן הנמצא בבירת הממלכה הערבית ונמצא בשימוש בחגים • לאחר התפילה המרגשת רקדו המתפללים בהתלהבות סביב הבימה - "עם ישראל חי" • צפו בתיעוד

תיעוד מרגש מתפילת שחרית בבחריין. צפו
תפילת שחרית בביהכנ"ס בבחריין בשבוע שעבר צילום: טוויטר, ג'ייסון גרינבלט

באופן חריג התקיימה היום (רביעי) תפילה במניין באמצע השבוע בבית כנסת קטן הנמצא במנאמה, בירת בחריין, המשמש את 34 חברי הקהילה היהודית השוהים שם בחגים ובמועדים.

קיום התפילה התאפשר בגלל הכינוס החשוב שמתקיים בממלכה - אליו הגיעו בין היתר כמה פקידי ממשל, אנשי עסקים ורבנים יהודים.

בין המשתתפים היה גם ג'ייסון גרינבלט, בוגר 'ישיבה יונברסטי', ומי שמכהן כיועץ למשא-ומתן עם הפלסטינים וכשליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון; גרינבלט רקד יחד עם אנשי עסקים בבית הכנסת בבחריין. 

יצוין כי ג'ייסון גרינבלט וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'רארד קושנר, הם "המוח" מאחורי הוועידה- שעד עכשיו נראית הצלחה גדולה.

צפו בתיעוד של הרב קיינון מהג'רוזלם פוסט

היום צייץ גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו לאחר התפילה בבוקר, בבית הכנסת בבחריין: "הזדמנות מיוחדת להתפלל הבוקר עם מניין בבית כנסת בבחריין. דרך נהדרת להתחיל את היום. שאלו אותי על מה התפללתי - על שני דברים: על המשפחה שלי, שאני מתגעגע מאד אליהם; וכמובן על השלום. זוהי דוגמה לעתיד שאנחנו יכולים לבנות יחד".

העיתונאים גילי כהן, ומואב ורדי, מהתאגיד, מדווחים על השירים והתפילות בבית הכנסת המקומי היחיד, שפעיל רק בשבתות מסוימות או בחגים, מאחר והקהילה היהודית מונה רק 34 בני אדם, ואין מניינים באמצע השבוע. אגב, בין הפריטים היהודיים המוצגים על בימת החזן ניתן לראות גם את תמונתו של הרבי מלובביץ' זצ"ל.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות' שעלה בחשבון הטוויטר, "‏באופן חריג, בית הכנסת העתיק בבירת בחריין קיים הבוקר תפילה במניין. בעקבות הכינוס שמתקיים בממלכה, הגיעו לשם כמה פקידי ממשל, אנשי עסקים ורבנים יהודים, שאפשרו לקיים מניין בשערי בית הכנסת. בגלל גודלה הקטן של הקהילה, כמעט ואין תפילות במקום".

תיעוד נדיר מבית הכנסת בבחריין. צילום: נעה לנדאו, טוויטר

כתבת 'הארץ', נעה לנדאו, צייצה בחשבון הטוויטר שלה, "‏בלי ציניות, זה די מדהים: שר החוץ של בחריין נפגש ככה בפומבי עם מנכ״ל שיבא פרופ׳ יצחק קרייס. השניים אמורים להיפגש גם היום. קרייס אמר להארץ: ״אנחנו מופתעים לטובה מהאווירה הבונה המחפשת אתגרים משותפים ומצאנו את כל הצדדים פתוחים מאוד ליוזמות ושיתוף פעולה עתידי״.

העיתונאי מואב ורדי דיווח על כותרות העיתונים בבחריין, ‏"חזון לפלסטינים", "טראמפ משבח את השותפות העמוקה עם בחריין", "גאים בקשר האסטרטגי ההדוק עם ארה"ב".

ובינתיים ברשות הפלסטינית לא אהבו את התמונות והידיעות שמגיעות מבחריין. על פי הדיווח ב'כאן חדשות': סאיב עריקאת, בכיר הרשות הפלסטינית, הגיב על נאום יועצו של טראמפ, גא'רד קושנר אתמול בפתח ועידת בחריין ואמר: "לא יהיה שלום בלי סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. כל הניסיונות וההצעות דוגמת הוועידה נידונו לכישלון".

 

בחריין ועידת בחריין בית כנסת עם ישראל חי מניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד