י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו יבגוד בחרדים?

התיאום בין יו"ר הכנסת לסיעות החרדיות וחילוקי הדעות הפנימיים

במפלגות החרדיות מכירים את הניסיונות בעת האחרונה לבטל את פיזור הכנסת ואף ניהלו שיחות בנושא זה עם מוביל המהלך - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין | מאחורי הקלעים הדעות בקרב הנציגים החרדים חלוקות סביב שאלת התמיכה במהלך וקיים חשש מבגידה של נתניהו למען הישרדות

התיאום בין יו"ר הכנסת לסיעות החרדיות וחילוקי הדעות הפנימיים
אדלשטיין צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90

בסיעות החרדיות לא הופתעו לראות אמש את הדיווח על הניסיון של יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין למנוע את הבחירות, המהלך לא היה זר להם כלל וזה מתבשל בידיעתם מזה כשבועיים.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי בשבועיים האחרונות נועד יו״ר וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני מספר פעמיים עם יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ודנו בעניין. תיאומים נעשו עם חברים נוספים הסיעות החרדיות שהבהירו ליוזם המהלך כי הם יבחנו אותו באופן סופי כאשר המהלך יהיה בר ביצוע.

בנוסף, הדעות בתוך המפלגות החרדיות חלוקות, כאשר מחד קיים חשש כי נתניהו רוקם מהלך עם סיעת כחול לבן שישאיר את הסיעות החרדיות באופוזיציה. חברי כנסת חרדים אומרים השיחות סגורות כי "ייתכן ונתניהו מבין שזו הקדנציה האחרונה שלו ומוכן לבגוד גם בחרדים בתמורה להישרדות".

מנגד, גורמים אחרים בסיעות החרדיות מאמינים כי נתניהו בישל מהלך מאחורי הקלעים וגרם לחבר אחד או שניים מהאופוזיציה לערוק לקואליציה וכך יקים ממשלת צרה של 61 או 62 חברים כשהסיעות החרדיות יהיו השותפים הבכירים בשל כוחם הפוליטי שגדל בבחירות לכנסת ה-21.

כך או כך, המהלך נראה רחוק אך הגיוני, כאשר בסיעות החרדיות עוקבים בחשש או באופטימיות אחרי ההתפתחויות וטרם ברור האם ניתן לבטל את ההליך. חברים בסיעת יהדות התורה וש״ס יצאו בימים האחרונים לבדוק את היתכנות ביטול הבחירות מול הגורמים המשפטיים בכנסת והיועץ המשפטי לממשלה.

יהדות התורה יולי אדלשטיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד