י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נשלמות ההכנות לכנס חרדים לסביבה אונו 2010

נושא הכנס השנה, שיתקיים בקריה האקדמית "אונו" בקמפוס החרדי במהלך חודש שבט, יהיה בנושא בנייה ירוקה במיגזר החרדי. בכנס ישתתפו שרים, חכ"ים וראשי ערים שימצאו דרכים להקטנת העלויות, ולחסכון כלכלי • ליאור וייץ ביקר בהכנות לכנס ומביא את רישומיו

נשלמות ההכנות לכנס חרדים לסביבה אונו 2010
דוד זר

הדרך לחיסכון כלכלי, תוך שמירה על רמת החיים, עוברת בשמירה על איכות הסביבה. את המסר הזה מבקשים להעביר בארגון "חרדים לסביבה", אשר גיבש שורה של פתרונות סביבתיים המביאים לחיסכון משמעותי בעלויות אחזקת בתים, מוסדות חינוך וכדו'.

ארגון "חרדים לסביבה", אשר חרט על דגלו את נושאי איכות הסביבה, הטמעתה, ופועל לשיפורה במגזר החרדי, נערך בימים אלו לקראת הכנס השלישי השנתי שיעסוק בנושאי "תכנון ובניה ירוקה במגזר החרדי", והחיסכון הכלכלי המשמעותי הנוצר כתוצאה מהקפדה על עקרונות תכנון המביאים בחשבון גורמים סביבתיים כגון מיקום החלונות, שימוש נכון באור השמש ועוד.

הקריה האקדמית "אונו" אשר מפעילה את הקליניקה המשפטית לנושאי סביבה בשילוב סטודנטים מהקמפוס החרדי, שמה לעצמה את נושאי הסביבה כאחד הנושאים המטופלים על ידה ותארח את הכנס במרכז הכנסים בקמפוס החרדי במהלך חודש שבט.

במסגרת הכנס יתקיים דיון בהשתתפות מקבלי ההחלטות ומומחים בתחומים השונים, במטרה להבהיר את היתרונות הגלומים בתכנון ובניה ירוקה, לקראת קבלת החלטות על הקמת שכונות חדשות וערים חרדיות חדשות.

משקי הבית בישראל יוצרים כיום על ידי צריכת חשמל כ-30% מפליטת גזי החממה העירוניות וכי ניתן להפחית את צריכת החשמל של משקי בית בכ-10%-15%, שהם כ-5% מפליטת גזי החממה בישראל אם מדינת ישראל תשקיע במסע הסברה מתאים, שיגיע אל חלק נכבד משכבות הציבור. "כיום רק כ-16% בלבד מהציבור מכירים או שמעו על בנייה ירוקה". הרעיון המרכזי הוא להביא לידיעת הגורמים הרלוונטיים את החשיבות שבתכנון ירוק וסביבתי ולגרום לחיסכון משמעותי לאותם זוגות צעירים שמיועדים לגור במקומות הללו.

מחקרים רבים שנערכו בעולם הראו כי שמירה על עקרונות מסוימים, אשר ידובר בהם בכנס, מביאים לחיסכון משמעותי הן בעלויות האחזקה השוטפות של הבית והן בשמירה על עמידותו לאורך זמן ארוך יותר, היכולת למכור אותו שוב בעלות גבוהה מבתים שנבנו ללא שמירה על עקרונות אלו ועוד. מנתונים שמסרה ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה העומדת בראש צוות העורך מספר תוכניות אב להפחתת גזי חממה ביישובי ישראל. לדבריה, "בעשור הקרוב, בנייה ירוקה תצמצם את צריכת החשמל במשקי הבית בהיקף של 570 מליון קוט"ש שהם שווה ערך ל-330 מיליון שקל".

בכנס ישתתפו שרים, חברי כנסת, ראשי ערים ואישי חינוך שימצאו דרכים יעילות ומעניינות להקטנת העלויות, ולחסכון כלכלי הן ברמה האישית-מוסדית והן ברמה המוניציפאלית והרחבה יותר. במסגרת הכנס יוכלו המשתתפים להיפגש עם אדריכלים בעלי שם בתחום התכנון והבניה הירוקה בישראל ובמקביל עם חברות גרינטק אשר יתאימו פתרונות לכל משתתף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד