י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הסטודנטים החרדים משיבים אש: "אין לאף אחד מונופול על דרך החיים הנכונה"

סטונדטים חרדים למשפטים מקרית אונו שיגרו לבג"ץ תשובה על העתירה לחייב את המוסדות החרדיים ללמוד לימודי ליב"ה • "אין כל סתירה בין לימודים בישיבה לבין השתלבות בפסגת המדע והחיים"

חרדים לומדים בקרית אונו. צילום: ארכיון
חרדים לומדים בקרית אונו. צילום: ארכיון

סטודנטים חרדים הגישו תשובה לבג"ץ על העתירה לאכוף את לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדיים. בעתירה שהוגשה, המתפרסת על גבי עשרות עמודים, נכתב כי החינוך החרדי הוכיח כי ישנן תוצאות טובות בהתאם למסגרת הלימודים הנוכחית במוסדות הללו.

את התשובה שלחה אגודת הסטודנטים של הקמפוס החרדי בקרייה האקדמאית 'אונו', באמצעות עו"ד אביעד הכהן. "לאיש אין מונופול על דרך החיים הנכונה לאדם. מדינה שחרטה על דגלה עקרונות דמוקרטיים והכירה ברב-תרבותיות חייבת לאפשר לבניה ולבנותיה את חירויות הדעת וחופש החינוך", כותבים הסטודנטים.

עוד הם מוסיפים ומציינים: "אין כל סתירה בין לימודים בישיבה לבין השתלבות בפסגת המדע והחיים. מקצועות המתמטיקה, המדעים והאנגלית חשובים, אך לימוד מקצועות אלו אינם מהווים ערובה להצלחה בשוק החיים והעבודה".

את העתירה לבג"ץ הגישו לפני שלושה חודשים פרופ' אמנון רובינשטיין, נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה, פרופ' אוריאל רייכמן וראש אכ"א לשעבר, אלוף אלעזר שטרן. בעתירה הם דרשו לחייב את משרד החינוך לאכוף את לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד