י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אריה דרעי ואלי ישי יפגשו הערב כדי להתפייס

האם תגיע היום בערב המתיחות בין יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי לח"כ אלי ישי לסיומה? תרשו לפקפק בכך • אחרי ששגה ולא העניק לישי את הכבוד המגיע לו, עושה אריה דרעי כל מאמץ כדי לחתור לפיוס • השושבין: ח"כ אריאל אטיאס • ועל מה ישוחחו השניים? כמה ניחושים

דרעי וישי. צילום: פלאש90
דרעי וישי. צילום: פלאש90



האם תגיע היום בערב המתיחות בין יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי לח"כ אלי ישי לסיומה? תרשו לי לפקפק בכך. אחרי הכל מדובר ביריבות בת כ-14 שנה.

לאחר ששגה ולא העניק לאלי ישי את הכבוד המגיע לו כיו"ר התנועה הקדושה לשעבר בהלווית הגר"ע יוסף זצ"ל ובעצרת סיום 'השבעה' - מה שעורר קולות המחאה בקרב אנשי ישי - החליט אריה דרעי לעשות כל מאמץ כדי לחתור לכיוון של פיוס. השניים הבינו, כך נראה, כי אם לא יהיו תלויים זה בזה, יהיו שניהם תלויים לצד גופתה של תנועת ש"ס - והחליטו לעשות מאמץ כדי למנוע פירוד.

הערב ייפגשו השניים בחדר הסיעה בכנסת.

"ח"כ אלי ישי נענה לבקשתו של ח"כ אריה דרעי לקיים פגישה ביניהם", הודיע דוברו של ישי, אוהד יחזקאלי. "ח"כ ישי פועל למען הצלחת תנועת ש"ס ושמח לתרום מניסיונו ידיעותיו וקשריו לכל אדם השותף למטרה זו".

אז נכון שדרעי הוא לא בדיוק "כל אדם" בתנועה, אבל הבעת נכונות להושיט יד לשלום, יש כאן בהחלט.

לשמור על הכבוד

כפי שכבר דווח ב'בחדרי חרדים', אדריכל הפיוס ומי שממציא פתרונות יצירתיים כדי לשמור על שלום-בית בתנועה, הוא ח"כ אריאל אטיאס, ששיתוף הפעולה בינו לבין דרעי הוא אחד מהטובים שידעה מפלגה אי-פעם.

מיד לאחר תום 'השבעה' אחר הגר"ע יוסף זצ"ל, הציע אטיאס לכנס את חברי הסיעה למפגש מיוחד בבית שברחוב הקבלן 45, שם העלה כל ח"כ זכרונות מעברו עם הגר"ע. המפגש, לצידו של נר הזכרון וכסאו המיותם של הרב, פעל בהחלט את פעולתו וגיבש את התנועה.

אלא שאל הגיבוש הזה לא הגיע אלי ישי. מטעמים טכניים, חזר והדגיש, אך קשה היה להשתחרר מהרושם כי משהו יותר מחורק ביחסים בינו לבין דרעי. אנשיו הפזורים בשטח אף לא טרחו להסתיר זאת.

כפי שכבר דיווח בטור מיוחד שסיכם את מערכת הבחירות, בשיחה עם חברי כנסת הנחשבים כמזוהים, כביכול, עם ח"כ ישי, הם הדגישו, שלא לציטוט, כי אינם מעונינים חלילה בפירוק התנועה, וכי כל רצונם הוא שיישמר כבודו של אלי ישי.

וזה בדיוק מה שמנסה לעשות דרעי בימים אלו. מתחילת השבוע הוא מנסה, באמצעות יו"ר הסיעה אריאל אטיאס, לקבוע פגישה עם ישי. עד כה הפגישה לא יצאה לפועל. הסיבות? אולי לו"ז עמוס של ישי; אולי נימוקים אחרים הכוללים התלבטות האם להגיע או מבוכה.

פיתרון לשלום-בית

ניתן לנחש על מה ישוחחו השניים בפגישתם. מן הסתם יעלה ישי את טענותיו בדבר התחושה כי הוא מורחק מזירות ההכרעה במפלגה, דרעי, מצידו, יזכיר לישי כי העניק לו כמה אפשרויות להשפיע בעזרה בערים שונות במערכת הבחירות המקומיות, וכי לא נענה בחיוב. איכשהו יצטרכו השנים למצוא פתרון, כדי להמשיך ולחיות יחד בשלום.

מריבה שלהם מקדיחה את התבשיל של ש"ס, תנועה המתמודדת עם מצב לא פשוט הן במערכת החינוך המפוארת שלה והן בניסיון ללקק את פצעי מערכת הבחירות הכושלת באלעד. לגבי ירושלים, כניסת סיעת ש"ס לקואליציה (זה יקרה, כך נראה, בקרוב) תשכיח את מפלתו של משה ליאון. בשאר ערי הארץ שמרה ש"ס על כוחה ואפילו הגדילה אותו במקומות רבים, בניגוד לתמונת הכשלון המצטיירת בכלי התקשורת.

ניתן להניח כי נקודה נוספת תועלה בפגישה, ומעניין מה תהיה - אם וכאשר אכן ישוחחו על כך - תשובתו של אלי ישי: בחלק מכלי התקשורת הופיעה בימים האחרונים מודעת קמפיין חיובית לאלי ישי.

זה נפלא שאנשיו של ישי מבקשים לחבק אותו בכלי התקשורת, אבל זה בהחלט בלתי מקובל שח"כ, גם אם כיהן 14 שנה כיו"ר תנועה, מככב בקמפיין מבלי לקבל תחילה את אישורו של היו"ר המכהן. קמפיין שכזה מעורר תמיהות בקרב העיתונאים, המנסים לחפור בסכסוכים הפנימיים, ולא ממש מוסיף כבוד לתנועה שרוצה להחזיר עטרה ליושנה.
ש''ס אלי ישי אריה דרעי פגישה פיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד