י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רב מכר חדש: 'מרן פאר הדור' - על הגר"ע זצ"ל

הזמר והסופר אבי בן ישראל בספר חדש של 500 עמודים על חייו, הליכותיו ומנהגיו של הגר"ע יוסף זצ"ל

רב מכר חדש: 'מרן פאר הדור' - על הגר"ע זצ"ל

אבי בן ישראל מציג: ספר חדש בשם 'מרן פאר הדור' על הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, עם עשרות מנהגים והנהגות שנקבעו ונעשו על ידי הגר"ע, תולדות חייו, הליכות, עובדות והנהגות, קווים לדמותו, מעשה רב, ראיון מקיף ובלעדי עם הגר"ע זצ"ל, וראיון עם כלתו הרבנית יהודית יוסף אשת הרה"ג משה יוסף, הספדים ותמונות נדירות (500 עמודים).

בשנים האחרונות הוציא הזמר והסופר אבי בן ישראל סדרת ספרים ודיסקים על מועדי ישראל ועוד, הסדרה 'חגי ישראל עם אבי בן ישראל' תפסה מקום של כבוד בספריה היהודית בבתים רבים בעולם, הודות לעיצוב הייחודי ולאיורים המפוארים מבית מלכות וקסברגר, יחד עם הסגנון המיוחד והניקוד אשר מסייעים לילדים להשתלב עם הטקסט בצורה חווייתית וידידותית.

בכל פעם שאבי הוציא ספר חדש הוא ניגש לגר"ע כדי לבקש את ברכתו להוצאת והפצת הספר. הגר"ע, שכידוע ליבו היה תמיד על חינוך ילדי ישראל, נפעם בכל פעם מחדש מהיצירות של אבי, והבטיח שהוא יעבור באופן אישי על הספרים, בהמשך נודע לאבי מעדות של בני המשפחה כי הספרים תפסו את מקומם בספריה של הגר"ע בחדר השינה.

מאז עומדו על דעתו אבי זוכר ש'רדף' אחר גלימתו של הגר"ע, מתוך הערצה לדמות התורנית הענקית, בשלושת השנים האחרונות אבי היה מקורב מאוד לגר"ע ולבנו הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף, ובתקופת חוליו הוציא סינגל 'רפא צירי אל נאמן' אשר הפך ללהיט בתחנות הרדיו והורדות בסלולאר, ולאחר פטירתו הקליט את השיר עם המילים 'מי יורה לנו דעה' שגם הוא כקודמו נהפך ללהיט.

עוד בחיי חיותו של הגר"ע התחיל אבי לעבוד על הספר 'מרן פאר הדור', ובהמשך נוצר חיבור עם הרב אליהו חי אביטן, שהיה מקורב לגר"ע שנים רבות, והוציא את הקונטרס 'מעשה רב' עם תיעוד מדויק להנהגות הקודש והליכותיו של מרן. בנוסף לכך הרב אביטן שילב מראה מקומות לציון המקור ההלכתי. הגר"ע עצמו עבר על הקונטרס ונתן את ברכתו והסכמתו והקונטרס צורף לספר עם נופך מחיי הגר"ע, תמונות וסיפורים.

אבי בן ישראל מספר: "הרעיון הראשוני שלי היה להוציא ספר עם 300 עמודים עם החומר המיוחד שליקטנו. הספר היה אמור לרדת לדפוס בג' חשוון ביום פטירת מרן, ובסופו של דבר לצערנו נאסף הצדיק לבית עולמו והוצאת הספר קיבלה תפנית אחרת. כל ימי השבעה עסקנו בעניין הספר, בין היתר הוספנו הספדים, קטעים ממסע הלוויה ותמונות מתקופות שונות מחייו, אשר חברו יחדיו לספר אחד עם 500 עמודים".


ספר הגר''ע עמודים אבי בן ישראל מנהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד