י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

וּמִי בַצָּמָא • מיוחד: ביקורת יינות לשנה החדשה

מבקר היינות של 'בחדרי חרדים', דני בר, בסקירה מקיפה וייחודית לרגל תחילת השנה החדשה • אלו יינות רצוי לרכוש לשולחן החג, באלו טעמים וניחוחות מתאפיין כל אחד מהם, ומה תהליך ההכנה שעבר • וגם: הכשר ומחיר לכל אחד מהיינות הנסקרים • לחיים!

צילום: מורן כהן
צילום: מורן כהן

רוזה סירה ואדומים בוגרים לכבוד השנה החדשה:

בציר 2014 נמצא בעיצומו ומסתמן כי יבצרו השנה 60,000 טון ענבי יין בכרמים המשתרעים על שטח של 55,000 דונם מרמת הגולן ועד דרום רמת הנגב. אזורי הגידול העיקריים של גפנים ליין הם גליל, גולן, יהודה, ירושלים, זיכרון יעקב - בנימינה, אזור סיידון - גזר והנגב ומהם יש כ-50 אלף דונם מניבים. השנה יינטעו כ-1,000 דונם נוספים של כרמי יין בכל רחבי הארץ.

הפעם בחרתי להתרכז בענבי סירה (או שירז) וביינות רוזה צעירים, וכן נתתי ליקבים לבחור את היין הבוגר שירצו להציע וכך קיבלתי לטעימה יינות בני 3 שנים ויותר ממגוון זנים ובלנדים.

סירה הוא שירז - זן ענבים שמקורו בעמק הרון שבצרפת. במרבית המדינות בעולם המערבי נקרא הזן בשם "סירה", אך במקומות כמו אוסטרליה, קנדה ודרום אפריקה הוא קרוי "שיראז". יש גם הטוענים כי מקור השירז הוא העיר שירז שבפרס ומשם הגיע לצרפת.

• טפרברג סירה סילבר 2013

יין מענבי סירה שהתבגר 6 חודשים בחביות עץ אלון - 60% חביות צרפתיות ו-40% חביות אמריקאיות. צבע אדום סגול, ארומה פרחונית של סיגליות ומעט אלון. בטעימה עגול ומלטף את כל חלל הפה. גוף בינוני, מאוזן ונעים עם סיומת פירותית ארוכה.

כשרות בד"צ עדה חרדית, מחפוד ו-OU.
12.1% אלכוהול. מחיר 39 ש'.

• כרמל פרייבט קולקשן שיראז 2013

יין מענבי שיראז שהתבגר כמה חודשים בחבית עץ אלון. צבע אדום מבריק, ארומה של אוכמניות ותותי עץ ובטעימה יין קל ונעים בעל סיומת קצרה.

כשרות רבנות ראשית והרב רובין.
14% אלכוהול. מחיר 40 ש'

• הרי גליל סירה 2012

יין מכרמי הסירה של היקב בהרי הגליל העליון. היין עבר 6 חודשי יישון במיכלי נירוסטה kשימור האופי הפירותי של היין. צבע אדום בוהק, ארומה עשירה של שזיף בשל ודובדבן שחור ונגיעות של מנטה וטבק. גוף בינוני ונעים וסיומת ארוכה ונעימה. היין ישמר היטב במשך שנתיים עד ארבע שנים ממועד הבציר.

כשרות הרב אוירבך טבריה ו- OK.
14.5% אלכוהול. מחיר 48 ש'.

• אור הגנוז כרם עמוקה שירז חלקת מרוס 2012

יין מענבי שיראז מכרם מרוס שבגובה 790 מ' מעל פני הים. הכרם נמצא בעמוקה שבגליל העליון. היין התבגר 6 חודשים בחביות עץ אלון. צבע אדום בוהק וצלול. ארומה של פרי יער ומעט פרחונית. עגול ונעים בטעימה עם סיומת בינונית.

כשרות בד"צ העדה החרדית ורבנות מרום הגליל.
14% אלכוהול. מחיר 60 ש'.

• תבור אדמה שיראז 2011

יין שהופק מ-90% ענבי שיראז מכרמים של קיבוץ מלכיה בגליל העליון ו-10% ענבי קברנה סוביניון מכרמים באזור מלכיה. היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ו-6 חודשים נוספים בבקבוק. צבע ארגמן עמוק, ארומה של פרי יער בשל ופרחים. בטעם פטל, תות עץ וכן ליטוף קטיפתי בחלל הפה. סיומת ארוכה ונעימה.

כשרות הרב עובדיה כפר תבור, איגוד רבנים, בד"צ בית יוסף ו- OK.
14.1% אלכוהול. מחיר 60 ש'.

• דלתון שיראז 2011

יין המכיל ענבי שיראז מכרמים בגליל. היין התבגר 8 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי. צבע אדום כהה מאד כמעט שחור. ארומה אפיינית של פרי יער עם הרבה שוקולד מריר, וניל ומנטה. בטעם מתגלה יין מרוכז מאוד ועשיר עם נגיעות של פלפל שחור, ליקריץ ודובדבן שחור. סיומת ארוכה ומתפוגגת באחת.

כשרות מרום הגליל, מחפוד ו-OU.
15% אלכוהול. מחיר 68 ש'.

• ברקן ספיישל רזרב שיראז 2010

בלנד של ענבי שירז (94%) וגם 6% ענבי קברנה סובניון מכרמים בהרי ירושלים והגליל העליון. היין התבגר 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. צבע ארגמן עמוק ומבריק. ארומה של פרי יער, דובדבנים בשלים ואוכמניות. טעמי פרי יער עם נגיעות פלפל שחור וברקע עולים טעמי הדובדבן ואף מעט חמיצות שנעלמת. סיומת קלילה וארוכה.

כשרות חתם סופר פ"ת, רבנות ראשית ורבנות מועצה אזורית גזר.
13.5% אלכוהול. מחיר 70 ש'.

• דלתון עלמה שיראז-מורבדר-ויונייה 2011

היין מורכב מ-90% ענבי שיראז, 8% ענבי מורבדר ו-2% ענבי ויונייה. המרכיבים השונים של היין התבגרו כשנה כל אחד לחוד בחביות עץ אלון ולאחר הרכבת הבלנד עבר היין יישון נוסף של כחודשיים. צבע אדום כהה וארומה של פרי יער בשל עם מנטה ועץ. בטעם עגול ומלא עם מתיקות מעטה הנמוגה מיד. סיומת בינונית ונעימה.

כשרות מרום הגליל, מחפוד ו-OU.
15% אלכוהול. מחיר: 85 ש'.

• iMed סירה 2012

יין מענבי סירה מכרם בכפר תבור. היין התבגר 14 חודשים בחביות עץ אלון. צבע אדום יפה, ארומה של תותי בר ומעט פרחוניות ווניל. בטעם עוצמתי וממלא מיד את חלל הפה בהרבה פרי ריבתי של תות ואוכמניות.

כשרות בד"צ העדה החרדית, OU.
מכיל 14.5% אלכוהול. מחיר 95 ש'

• בן חיים שירז 2008

יין המורכב מ-82% ענבי שירז ו-18% ענבי פטיט סירה וקברנה פרנק מכרם עלמה בגליל העליון. היין התבגר 14 חודשים בחביות עץ אלון מובחרות. היין בשל ויטיב עימו עוד 5-7 שנות יישון. צבע אדום כהה וארומה פירותית של פרי יער ופטריות טריות ברקע. מתעגל ומלטף הפה בטעימה ועם הרבה פטל שחור ואוכמניות. סיומת ארוכה ונמוגה לאט.

כשרות הרב שלמה לוי-ראשון לציון.
13.7% אלכוהול. מחיר 120 ש'

• BRAVDO שירז 2011

יין מענבי שירז שנבצרו מכרם יחיד. היין התבגר במשך 12 חודשים בחביות עץ רובן מעץ אלון צרפתי ומיעוטן מעץ אלון אמריקאי, ליצירת שילוב נכון בין ארומת הפרי וניחוח החבית. היין מיוצר ללא סינון בתהליכי הצללה ממושכים להבטחת ארומה וטעם עשירים. היין צפוי להתפתח היטב בבקבוק עד עשר שנים. צבע אדום כהה ואטום. ארומה של עשבי תיבול המהולה בדובדבן בשל ומעט אגוז. בטעימה מתעגל בפה ומלטף את חלל הפה עם סיומת ארוכה ונעימה.

כשרות איגוד רבנים, רב כרמי-יוסף ו- OK.
14.5% אלכוהול. מחיר 130 ש'.


רוזה או סמוק
יין שלא זוכה לכבוד הראוי לו בארצנו. הרוזה הוא יין פשוט וקל הנעים לשתיה צונן ומתאים מאד למזג האוויר החם של ארצנו. רוזה ניתן לעשות מכל זני הענבים האדומים אולם המוכרים ומקובלים יותר הם גרנאש, פינו נואר, קברנה פראנק וגם גאמאי. תהליך ייצור יינות רוזה דומה לתהליך של יין לבן.

• טפרברג רוזה סילבר 2013

יין זני מענבי קברנה סוביניון מכרם מבוא חורון. יין צעיר ובמיטבו כעת. צבע ורוד בהיר. ארומה פירותית ופרחונית עם עצמה מלטפת. הטעימה יין מרענן עם חומציות עדינה הנמוגה מעבר לפרחוניות והפירותיות של היין. סיומת רכה ,עשירה ומהנה.

כשרות בד"צ עדה חרדית, מחפוד ו-OU.
12.1% אלכוהול. מחיר 39 ש'

• ברון הרצוג זינפנדל לבן 2013

יין מזן זימפנדל מכרמים בקליפורניה ארה"ב. למרות שמו זהו יין רוצה בעל צבע ורוד בהיר בעל ארומה פרחונית מתוקה עם תות שדה וטופי. בטעם קל ונעים המשרה טעם של עוד. סיומת בינונית ונגמרת באחת.

כשרות הרב הילל ויינברגר, OU.
10% אלכוהול. מחיר 45 ש'

• הרי גליל רוזה 2013

יין מכרמים בהרי הגליל העליון, רכס הרי נפתלי. הרכב הרוזה הוא 70% סנג'ובזה, 15% פינו נואר, 11% גרנאש, 4% סירה. היין בשיאו וישמר היטב כשנתיים ממועד הבציר בתנאי אחסון נאותים. צבע ורוד מבריק, ארומה של תות שדה, רימון והדרים. בעל חמיצות נעימה ומתפתחת בפה.

כשרות הרב אוירבך טבריה ו- OK.
13% אלכוהול. מחיר 48 ש'.

• אור הגנוז כרם עמוקה רוזה חלקת נבוריה 2013

יין מענבי קברנה פרנק, מרלו, שיראז ומורדוורר מכרם נבוריה שבגובה 800 מ' מעל פני הים. הכרם נמצא בעמוקה שבגליל העליון. צבע ורוד בהיר שקוף, ארומה פרחונית נעימה וקלילה. בטעימה נעים וקל עם הרבה פרי נשיר בשל ונגיעות עשב. סיומת קצרה.

כשרות בד"צ העדה החרדית ורבנות מרום הגליל.
13.5% אלכוהול. מחיר 60 ש'.

• ברטנורא מלבסיה 2013

יין נתזים רוזה קל ומתוק מענבי מלבסיה שנבצרו באזור קסורצו שבאיטליה. צבע אדמדם שקוף עם גיזוז קל. ארומה פרחונית קלה ותות שדה דומיננטי עם דובדבנים בשלים. בטעם קל וומרענן.

כשרות רבנות ראשית, הרב וייסמנדל–נייטרא מונסי, OU, והרב גרליק.
5% אלכוהול. מחיר 65 ש'

צילום: קובי הר צביצילום: צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

יינות אדומים מזנים שונים
• 1848 דור 2 מרלו 2012

יין המורכב מ-88% ענבי מרלו, 7% ענבי פטי סירה ו-5% ענבי סירה. לאחר התבגרות של כל זן בנפרד, במשך 10 חודשים בחביות עץ אלון הורכב הבלנד המדגיש את תכונות המרלו. צבע אדום בורדו, ארומה של דובדבנים בשלים, מעט מנטה וגרגרי יער. בטעימה עגול ורך עם סיומת ארוכה ומלטפת.

כשרות בד"צ העדה החרדית.
14.5% אלכוהול. מחיר 60 ש'.

• כרמל ווינירדס קברנה פרנק עמק קדש 2010

יין שהופק מכרמים באזור עמק קדש שבגליל העליון. 85% ענבי קברנה פרנק מכרם נטועה שבעמק קדש, 10% ענבי קברנה סוביניון מכרם שעל שבגולן ו-5% ענבי פטי ורדו מכרם עלמה שבגליל העליון. היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתי במשך 10 חודשים, והמשיך להתיישן בבקבוקים במרתפי היקב. צבע אדום ארגמן עמוק ומבריק, ארומה של פרי יער אדום ועצמתי עם נגיעות של פלפל וטבק. גוף בינוני עם סיומת ארוכה הנמוגה אט אט.

כשרות רבנות ראשית והרב רובין.
14.5% אלכוהול. מחיר 80 ש'.

• 1848 דור 5 קברנה פרנק 2011

יין המורכב מ- 89% ענבי קברנה פרנק מכרם כוכב השחר שבהרי ירושלים, 8% ענבי פטי וורדו ו- 3% ענבי קברנה סוביניון. היין התבגר 14 חודשים בחביות עץ עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע סגול כהה, ארומה של פרי בשל עם רמזים של פלפל שחור, ליקריץ, אגוז קלוי ושוקולד. בטעימה ממלא את חלל הפה בטעמי פרי יער עם מעט פלפל שחור. סיומת בינונית.

כשרות בד"צ העדה החרדית.
15% אלכוהול. מחיר 89 ש'

• אור הגנוז אילמה 2012

יין מענבי קברנה סוביניון וקברנה פרנק מכרמים בהר מירון.היין התבגר 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. זהו יין יחודי בישראל, ללא תוספת ביסולפיט. צבע אדום כהה מאד, ארומה של פרי יער בשל ונגיעות מנטה ותות יער. בטעימה נעים עם הרבה פרי שחור בשל ועדין עם סיומת ארוכה ונעימה.

כשרות בד"צ העדה החרדית ורבנות מרום הגליל.
14% אלכוהול. מחיר 90 ש'.

• תבור להבה 2010

יין המורכב משילוב של שני זני ענבים: מרלו מכרם תבור בעמק קדש שבגליל העליון ופטיט ורדו מכרם רמת סירין שבקרבת הר תבור. היין התבגר 12 חודשים בחביות עץ אלון כל זן בנפרד ורק אחר כך התמזגו.

כשרות הרב עובדיה כפר תבור, איגוד רבנים, בד"צ בית יוסף ו- OK.
14.4% אלכוהול. מחיר 95 ש'.

• טפרברג רזרב מרלו 2011

יין זני מענבי מרלו שנבצרו מכרם הנמצא בשלוחת נחל שילה הנמצא בהרי השומרון. בגובה של כ-650 מ' מעל פני הים. היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה למשך 18 חודשים. לאחר בקבוקו היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק. היין עוד יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות צבע שחור ואטום. ארומה עשירה של פירות יער שחורים ושיזיף וגם מעט של טבק. בטעימה רך ומתעגל, מאוזן ובעל סיומת ארוכה וטובה.

כשרות בד"צ עדה חרדית, מחפוד ו-OU.
13.5% אלכוהול. מחיר 99 ש'.

• בן חיים מרלו רזרב 2006

יין המורכב מ-85% ענבי מרלו ו-15% ענבי פטיט סירה וקברנה פרנק מכרם הר מירון. היין התבגר 23 חודשים בחביות עץ אלון מובחרות. היין בשיאו.צבע אדום כהה וארומה פירותית של פרי יער ופטריות טריות ברקע. מתעגל ומלטף הפה בטעימה ועם הרבה פטל שחור ואוכמניות. סיומת ארוכה ונמוגה לאט.

כשרות הרב עידן ו- OK.
13.4% אלכוהול. מחיר 120 ש'

• תשבי פטיט ורדו אסטייט 2012 סינגל ויניארד

100% ענבי פטיט ורדו מכרמים בהרי יהודה בגובה 900 מ' מעל פני הים. היין התבגר במשך כ-12 חודשים בחביות עץ אלון. היין לא עבר סינון והצללה. צבע אדום עז, ארומה של פרי יער בשל וטעמים של פרי יער, שזיף, פטל, שוקולד מריר. סיומת בינונית ומתעתעת.

כשרות בד"צ בית יוסף, OU ורבנות זיכרון יעקב.
15% אלכוהול. מחיר 130 ש'

• תשבי קברנה פרנק אסטייט 2012 סינגל ויניארד

100% ענבי קברנה פרנק מכרמים בהרי יהודה בגובה 900 מ' מעל פני הים. היין התבגר במשך כ-12 חודשים בחביות עץ אלון. היין לא עבר סינון והצללה. צבע אדום מבריק, ארומה של פטל ושזיפים בשלים מאד. טעמי פרי יער בשל עוצמתיים ממלאים את חלל הפה מיד. סיומת ארוכה וקטיפתית.

כשרות בד"צ בית יוסף, OU ורבנות זיכרון יעקב.
15% אלכוהול. מחיר 130 ש'

• רמת נגב סדרת רמון SV כרם יחידני קברנה פרנק 2011

יין העשוי 100% ענבי קברנה פרנק מכרם חלוצה בסמוך למושב קדש ברנע. היין התבגר 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. היין עבר סינון גס על מנת לשמר את מירב הארומה והטעמים ולאחר הביקבוק נשמר ביקב לתקופה של כשישה חודשים לפני צאתו לשיווק. צבע סגול אדמדם עז ועמוק. ארומה של פטל ודובדבן. טעם הממלא את הפה ומתעגל בכל חלל הפה עם תותי יער ופטל ועם סיומת ארוכה ונעימה.

כשרות בד"צ איגוד רבנים ורבנות אזורית רמת נגב.
13.9% אלכוהול. מחיר 130 ש'

• גופנה פינו נואר 2012

יין המורכב מ- 95% ענבי פינו נואר מכרם במורדות הרי יהודה ו–5% ענבי פטי ורדו מכרם עמק שילה המצוי בגובה 680 מ' מעל פני הים. היין התבגר 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. בעל פוטנציאל התיישנות לעוד 5-7 שנים. צבע אדום אטום ומבריק. ארומה של תות שדה ואוכמניות, נגיעות וניל ואף אדמה. בטעם עגול ומלטף את כל חלל הפה עם חומציות מאוזנת. סיומת ארוכה ועוצמתית לאורך זמן.

כשרות הרב אלחנן בן-נון שליט"א רב היישוב שילה, O.K והרב מרדכי אונגאר, ניו סקווירא ניו יורק.
13% אלכוהול. מחיר 135 ש'.


יינות אדומים קברנה סוביניון
• רמת נגב קדש ברנע נגב 2012

יין המכיל 50% ענבי קברנה סוביניון מכרם ניצנה, 30% ענבי שיראז 20% קברנה פרנק מכרם חלוצה שבסמוך למושב קדש ברנע. היין התבגר 8 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי, מקצתן חדשות. היין עבר סינון גס על מנת לשמר את מירב הארומה והטעמים ולאחר הביקבוק נשמר ביקב לתקופה של כשלושה חודשים לפני צאתו לשיווק. צבע ארגמן עמוק ומבריק. ארומה פרחונית של פרי יער ותות עץ. טעמי שזיף ודומדמנים עם מעט קיסוס. סיומת נעימה ועגולה.

כשרות בד"צ איגוד רבנים ורבנות אזורית רמת נגב.
13.9% אלכוהול. מחיר 59 ש'

• הרי גליל אלון 2011

יין המורכב מ-59% קברנה סוביניון, 27% סירה, 7% פטיט ורדו, 7% קברנה פרנק מכרמים בהרי הגליל העליון. היין התיישן כשנה בחביות עץ אלון. היין מוכן לשתייה אולם ישביח ויתיישן היטב במשך חמש עד שבע שנים ממועד הבציר. צבע סגול אטום. ארומה של פרי יער טרי,שזיף בשל עם נגיעות של קקאו ואף נענע. גוף מלא התופס את חלל הפה וסיומת ארוכה הנמוגה אט אט.

כשרות הרב אוירבך טבריה ו- OK.
15% אלכוהול. מחיר 70 ש'

• ברקן ריחן אסמבלאז' 2010

בלנד המורכב מענבי קברנה סוביניון (72%) מכרם עלמה, ענבי מרלו (16%) ושיראז (12%) מכרמים באיזור מכרם כרם בן-זמרה בגובה 820 מ' מעל פני הים. היין התבגר 12 חודשים בחביות, 50% חדשות, מעץ אלון צרפתי. צבע אדום אטום נוטה לסגול. ארומה של פרי יער שחור ובשל עם מעט מנטה ברקע. בפה מיד תופס ואחר מתעגל ומתרכך בפה. מעט מתיקות שמתעתעם בפה ונעלמת עם התגברות טעמי הקברנה האופיניים.

כשרות חתם סופר פ"ת, רבנות ראשית ורבנות מועצה אזורית גזר.
13.5% אלכוהול. מחיר 85 ש'.

• אדיר קברנה סוביניון כרם בן זמרה 2012

יין מענבי קברנה סוביניון שהתבגר 384 ימים (כ-13 חודשים) בחביות עץ אלון. צבע אדום כהה בוהק. ארומה מתובלת של פרי יער, שזיף בשל ומעט מנטה ופלפל חריף. בטעימה תופס את הלשון והחיך ומרפה מהר. זהו יין צעיר שצריך עוד 3-5 שנים עד שיגיע לשיאו. בעל סיומת בינונית.

כשרות מרום הגליל, בית יוסף ו-OU.
14% אלכוהול. מחיר 90 ש'.

• BRAVDO קברנה סוביניון 2012

יין המורכב מ-90% ענבי קברנה סוביניון ו-10% ענבי מרלו, שנבצרו מכרם יחיד. היין התבגר 12 חודשים בחביות עץ רובן מעץ אלון צרפתי ומיעוטן מעץ אלון אמריקאי. היין מיוצר ללא סינון בתהליכי הצללה ממושכים להבטחת ארומה וטעם עשירים וצפוי להתפתח היטב בבקבוק במהלך ארבע עד שבע שנים. צבע אדום ארגמן כהה. ארומה של שזיף בשל, פירות יער שחורים, מנטה ומעט פלפל שחור. בטעימה מיד תופס את הלשון וחלל הפה ולא מרפה לאורך זמן. הרבה פרי יער ומעט קקאו ומנטה ולסיום שובל טעם ארוך ועוצמתי.

כשרות איגוד רבנים, רב כרמי-יוסף ו- OK.
14.5% אלכוהול. מחיר 95 ש'.

• טפרברג רזרב קברנה סוביניון 2011

יין זני ענבי קברנה סוביניון מכרמים ברום הרי השומרון ובגליל העליון. כרמים אלו מתאפיינים בגבהים מעל 650 מטר מעל פני הים. היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים.תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר למשך 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק. היין טוב לשתייה כעת אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו. צבע אדום עמוק בוהק. ארומה מתפתחת של פירות יער שחורים, דובדבנים, שוקולד ועץ אלון אלגנטי. בטעימה עגול אולם מיד נושך ולא מרפה לזמן מה ושוב מתעגל. סיומת ארוכה וחלקה.

כשרות בד"צ עדה חרדית, מחפוד ו-OU.
13.3% אלכוהול. מחיר 99 ש'.

• ברקן 624+ אלטיטיוד קברנה סוביניון 2010

100% ענבי קברנה סוביניון מכרם עלמה המצוי בגובה 624 מ' מעל פני הים. היין התבגר 14 חודשים בחביות מעץ אלון צרפתי, רובן חדשות ומקצתן מאלון אמריקאי. בעל פוטנציאל התיישנות לאורך שנים רבות. צבע אדום נוטה לסגול. ארומה עוצמתית ומתפרצת של פירות יער בשלים ושחורים ומעט מנטה ופלפל. בפה מיד תופס ונושך ולא מרפה את הלשון והחיך. טעמי פטל ודומדמנים ונגיעות קקאו ומדי פעם נגיעות מתקתקות. סימת ארוכה מאד.

כשרות חתם סופר פ"ת, רבנות ראשית ורבנות מועצה אזורית גזר.
13.9% אלכוהול. מחיר 120 ש'

• Auteur קברנה סוביניון 2010

יין מענבי קברנה סוביניון מכרמים באזור לכיש ובאזור כרם בן זמרה. היין התבגר 22 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ולאחר מכן בוקבק ושהה כשנתיים נוספות בתנאים מבוקרים לפני שיווק. צבע אדום ארגמן עמוק, ארומה של אוכמניות ורמזים של וניל וציפורן. בטעימה מיד נושך ועוצמתי כיאה לזן. תופס הלשון עם הרבה פרי יער וניל ומעט פלפל שחור. סיומת ארוכה הנמוגה לאט.

כשרות בד"צ העדה החרדית.
מכיל 14% אלכוהול. מחיר 160 ש'.

• פלם קברנה סוביניון רזרב 2011

יין זני המורכב 85% ענבי קברנה סוביניון 6% ענבי מרלו ו-6% ענבי קברנה פרנק מכרם דישון שבכרם בן-זמרה ו-3% ענבי פטי ורדו. היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתיות. חציין חדשות וחציין בנות שנה. כל זן התיישן בנפרד למשך כ-14 חודשים עד לשלב הבלנד הסופי. לאחר הביקבוק, עבר היין למרתפי היקב שם הוא זכה להתיישן כבלנד למשך עשרה חודשים נוספים. היין בעל פוטנציאל התיישנות וימשיך להשתבח 10-15 שנים מהבציר. צבע אדום עמוק וכהה. ארומה של פרי טרי ומעט תבלינים. בטעימה מיד תופס ונושך כמו קברנה סוביניון קלסי ונשאר כך לאורך זמן עד שמתחיל להתפוגג. הרבה פרי יער שחור בשל ומעט מנטה.

כשרות מטה יהודה, בד"צ בית יוסף ו- OK.
14.5% אלכוהול. מחיר 169 ש'.

• גבעות גופנה קברנה רזרב 2011

יין זני המורכב מ- 94% קברנה סובניון מכרם הראל, 4% פטי ורדו מכרם בעמק שילה ו-2% מרלו מהר ברכה. היין עבר התבגרות של 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ולא סונן בכדי לשמור על מלוא פוטנציאל הארומה. צבע אדום אטום נוטה לסגול. ארומה של פרי יער שחור, קקאו ומנטה. טעם עשיר הממלא את חלל הפה מיד ולא מרפה עם נשיכות חזקות וסיומת ארוכה מאד.

כשרות הרב אלחנן בן-נון שליט"א רב היישוב שילה, O.K והרב מרדכי אונגאר,ניו סקווירא ניו יורק.
14% אלכוהול. מחיר 170 ש'.

• אדיר פלטו 2011

יין המורכב מ-92% ענבי קברנה סוביניון ו-8% ענבי שיראז מכרם: "הצלחת" חלקת הפלטו מנטיעת 1988 הנמצא בגובה 870 מטר. היין התבגר 745 יום (כ-25 חודשים) בחביות עץ אלון, יין שיהיה במיטבו עוד 7-9 שנים. צבע סגול הנוטה לכחול אטום וכהה. ארומה מתפרצת אחרי ערסול ארוך או פתיחה בדקנטר. הרבה פרי יער אדום כהה, קסיס, שוקולד ומעט מנטה. בטעימה מיד תופס ונושך בכל חלל הפה ולא מרפה. נוכחות עוצמתית שמרפה לאט לאט. סיומת עוצמתית וארוכה מאד.

כשרות מרום הגליל, בית יוסף ו-OU.
14.2% אלכוהול. מחיר 180 ש'.
סירה ראש השנה קברנה ארומה ביקורת יין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד