י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קיה פורטה: "עוד משפחתית" או עם בשורה?

מדוע היא הוכתרה כ'משפחתית הטובה ביותר'? אם חשבתם שהשוק רווי וצפוף, מתברר שטעיתם

קיה פורטה: "עוד משפחתית" או עם בשורה?


קיה הולכת ומבססת את עצמה יותר ויותר כמותג מוביל בשוק הישראלי והיא נלחמת ראש בראש עם יונדאי לאחר שטויוטה הודחה למקום השלישי.

הזכרנו זאת בכתבה על הסיד והדיווחים בתקשורת שהגיעו לאחר אותה כתבה, עם תום הרבעון השני של שנת 2015 רק מאששים את הטענה הזו.

אין ספק שקיה פיקנטו לסוגיו גורם לעליית קיה על הגל, אבל גם גורמים נוספים כמו הרכב שנבחן זה עתה – קיה פורטה שנמצא בין דגמי המשפחתיות הנמכרות והבולטות ביותר בארץ.

מאבקו קשה שכן מדובר בסך הכל בדור השני שלו, לעומת שועלים וותיקים בשוק כמו הטויוטה קורולה, פורד פוקוס, ו-i35 (אלנטרה) של יונדאי, או מול בעלי מוניטין גדולים כמו מזדה 3 ופולקסווגן ג'טה.

אם חשבתם שהשוק רווי וצפוף ובאמת אין טעם לעוד משפחתית מהסוג הזה, מתברר שטעיתם והפורטה מציג יכולות נאות שלדעתי אין ברוב מתחריו, כולל במי שנחשבים מכובדים ונחשקים ממנו. לא אזכיר כאן שמות, כמובן, אבל הוא המם אותי. מעניין לציין שמגזין הרכב האמריקאי ה-marketwatch הכתיר אותו כמשפחתית הטובה ביותר לשנת 2013 בארה"ב. אם לאמריקאים אניני הטעם זה טוב, זה טוב גם ליהודים...

הפורטה שונה לגמרי מהדגם הקודם והקשוח שלו וקיבל זוויות עגלגלות ומודרניות, פנסי לד עכשווים וגריל עליון גבוה ורחב שבולט מאוד לטובה לצד גריל תחתון נוסף שמרוח על פני כל רוחבו. הוא בעל דימיון גדול לפורד פוקוס ובעל דימיון קטן יותר ל- i35 של קונצרן האב – יונדאי. דומה עד כדי כך שאנשים מן הרחוב שאינם מבינים במכוניות יכולים בקלות להתבלבל ביניהם, כמו השכן שלי שתהה מדוע אני מביא את אותו רכב לנסיעת מבחן פעם נוספת.

מבחינת העיצוב אין כאן בשורה של ממש, וחבל שבקיה לא עשו מאמץ גדול יותר לבדל את הפורטה ולתת לו 'שיק' ייחודי כמו של הספורטג' האהוב או האופטימה שבולטים ומובדלים בשווקים שלהם.

נתונים מלאים


האורך עומד על 4.56 מטר והרוחב זהה לגדולים בקטגוריה ועומד על מטר ו-78 סנטימטרים. מדובר בגודל וברוחב טיפ טיפה יותר גדולים מהדגם הקודם.

כניסה פנימה מגלה רכב נעים לעין אך המושבים השחורים שלו קודרים וחבל שקיה לא הלכה בדרכי קונצרן יונדאי והעניקו להם צבע בהיר שמוסיף אור, רוחב ומראה עשיר. מבט על הדשבורד מגלה חוסר מציק במערכת מולטימדיה שנמצאת היום כמעט בכל רכב. קיה מוסיפים אותה בתוספת תשלום (מלבד בדגם הסול). חסרון במערכת המולטימדיה מצביע על העובדה כי הוא חסר מצלמת רוורס ומצויד רק בחיישני רוורס. מעבר לכך מדובר בדשבורד נעים למראה ושונה מהמקובל בשוק שמציג תצורה לא שגרתית שכולה אומרת ניחוח אמריקאי מנופח.

מלבד זאת ידית ההילוכים נחמדה ויציאתית והיא מצופה עור כמו ההגה (הגדול באופן יחסי ובכך מעניק תחושת ביטחון) וחלקים נוספים בדשבורד. יש כאן גם שילוב של פלסטיקה אבל בסך הכול מדובר בשילוב מעניין. בכיסאות ובנוחות אין חידוש מיוחד, אבל יש חידוש בדמות משענות עור המורכבים על הדלתות גם ליושבים מאחור. הפורטה מצוייד גם במערכת 'טיפ טרוניק' המוצבת מעל להגה, חיבורי USB ו-AUX, בלוטות' ומערכת שליטה ובקרה מההגה. לדברי אנשי המכירות של קיה האבזור כולל גם מערכת מובילאיי המותקנת כבסיס בפורטה, למרות שברכב המבחן לא הותקנה מערכת שכזו.

ומה יש לצד המכני להציע?
אבל ההפתעה הגדולה שלשמה התכנסנו התגלתה דווקא באיכות הנסיעה שלו. לחיצה רכב על דוושת הגז הזניקה אותו קדימה בשעטה, כשהוא יציב לחלוטין על הכביש. לשווא חיפשתי אם הוא מצויד במנוע טורבו והתבדיתי, אבל את העבודה הוא עושה כמו שצריך גם ללא מנוע שכזה או דומיו. הוא אמנם מצויד במנוע גדול לקטגוריה בן 1.6 ליטר, אבל שאר הנתונים כמו 130 כ"ס ו-16 קג"מ ב-4,850 הם נתונים מותאמים ואף נמוכים לסיגמנט ובכל זאת היה בו משהו מפתיע. לא יודע על מה לשים את האצבע אבל המאסיביות הנסתרת הזו ליוותה אותי היטב. הנמרצות המענגת הזו הורגשה הן בנסיעה רגילה והן בהאצות בתחילת הנסיעה ובהאצות הביניים. יחד עם זאת הוא גם התגלה כשקט ורעשי הנסיעה חדרו והורגשו רק מעל ל-90, וגם זאת לא בצורה טורדנית. נוסף לנמרצות הזו, הוא התגלה גם כמתמרן היטב בזכות ההגה הרך של קיה, שמכוונן בדיוק כפי שצריך ומעניק תחושת בטחון טובה לנהג.

נפח תא המטען עומד על 482 ליטר שזה ממש לא הכי גדול בקטגוריה אבל לאידך הוא בנוי היטב וניתן לנצל אותו טוב יותר מתאי מטען גדולים יותר שעשויים בצורה לא נכונה. בסעיף הדלק אין הפתעות מיוחדות ובנסיעה משולבת הוא שרף ליטר לכל 13.8 קילומטר.

והמחיר? קיה מחזיקה ב-2 גרסאות, ה-LX שעולה 129,900 וה-EX שמאובזרת יותר רק "בקטנה" ועולה עוד 2,000 ₪. אין הבדל הירואי בין הגרסאות ומדובר בתוספות זניחות ומניוריות.

לסיכום, קיה מצליחה בדור השני של הפורטה להגיע, ובצדק, לקו הגמר של המתחרות כשווה בין שווים ולא כילד החדש, המוזר והבלתי מנוסה של הכיתה. למרות שמדובר בקונצרן יונדאי היא מתגלה כשונה לגמרי מה-i35 הן באבזור (המזערי לעומת שפע האבזור שיש ליונדאי להציע) והן בחטיבת הכוח (שמתגלה כמצוינת וכממש אירופאית). כמו שכתבתי בתחילה הוא מתגלה כשונה לטוב מכמה ממתחריו. בתמורה לכך קיה גם מרשה לעצמה לדרוש סכום זהה לזה שמבקשות המתחרות (קצת פחות שכן דגם הבסיס לא חוצה את רף ה-130,000) אבל היא נותנת הצדקה לכל שקל שמוציאים על הפורטה שלה ומדובר ברכב שבהחלט יש לתת עליו את הדעת ולהכניס אותו לשקלול המשפחתיות הטובות.



רכב קיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד