ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

נדחה משפטו של ראש מערך ההטרדות של 'הפלס'

מלחמת המודעות נמשכת: "משפט ההטרדות" במאבק יתד-הפלס נדחה בארבעה חודשים נוספים

אברהם טריגר בבית המשפט
אברהם טריגר בבית המשפט

אברהם טריגר, שחגג היום (ב') ברית מילה לבנו, יכול לחגוג באותה הזדמנות הישג שנפל לידיו בדמות דחייה ממושכת בדיונים המשפטיים בכתב האישום שהוגש נגדו.

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', טריגר מנהל מזה למעלה משנתיים את 'מוקד המאבק', קו טלפוני שבאמצעותו הוא מוביל את המחאה העממית של מנויי עיתון 'הפלס' נגד החרמת העיתון. לטענתו, משרדי הפרסום התאגדו כקרטל הלוחם נגד 'הפלס' ומונעים העברת מודעות פרסום של לקוחותיהם, ביניהם החברות הגדולות במשק.

מלחמתו של 'מוקד המאבק' גרמה לכך שכל מודעה המתפרסמת ב'יתד נאמן' ואינה מופיעה גם ב'הפלס', גוררת אלפי התקשרויות להבעת מחאה באוזני ראשי החברות המחרימות את העיתון. המאבק הליטאי הפנימי גרם נזק רב לענף הפרסום החרדי, לאחר שחברות רבות החליטו לנטוש לחלוטין את הפרסום ביומונים החרדיים וצמצמו את תקציבי הפרסום, עד אשר תושג רגיעה בין הצדדים המעורבים.

לפני כחודשיים הכריז טריגר במפתיע על הפסקת המאבק ובמשך כשלושה שבועות שרר שקט, כאשר ברקע רווחות שמועות על הסדר שהתרקם להפסקת חרם המודעות. החברות המפרסמות קיוו שהבעיה אכן הולכת ונפתרת, אלא שההסכם התפוצץ לאחר שטריגר טען שלמרות המחווה שלו - משרדי הפרסום החרדיים לא עמדו בהתחייבותם. 'מוקד המאבק' חזר לפעילותו המוכרת וראשי החברות ספגו שוב מבול של פניות טלפוניות.

כישלון היוזמה גרם ללקוחות רבים להרים ידיים ולהסתלק לחלוטין מהזירה, החלטה שהתבטאה בצמצום נוסף של תקציבי הפרסום למגזר החרדי, והדבר גרם לפגיעה קשה נוספת ביומונים החרדיים ובמשרדי הפרסום של המגזר.

ברקע מתנהלים הליכים משפטיים נגד טריגר בכתב אישום שהוגש נגדו על שידול להטרדות טלפוניות. החקירה המשטרתית נגדו החלה לאחר שמנכ"ל "יתד נאמן" זליג אורלנסקי פנה בקיץ 2014 למשרדי הפרסום ולראשי החברות במשק וביקש מהם להתלונן במשטרה. לפני כעשרה חודשים ביצעה המשטרה שורה של מעצרים ופשטה על משרדו של טריגר ועל בתי עשרות אברכים שפעלו במסגרת 'מוקד המאבק'.

החשודים טענו שכל מעשיהם נעשים בצורה חוקית ובמסגרת הזכות הדמוקרטית המאפשרת לצרכנים להתלונן נגד חברות הפוגעות בהם. אך המשטרה לא קיבלה את הטענה והגישה לביהמ"ש שורה של כתבי אישום, שבמרכזם משפטו של טריגר המתנהל בביהמ"ש השלום בת"א, בפני השופט שמאי בקר.

במשרדי הפרסום מיהרו לשכנע את החברות המפרסמות, כי היד הקשה שנקטה המשטרה, תיצור הרתעה ותשים קץ לפניות המטרידות. אלא שלמרות המעצרים וכתבי האישום ממשיך 'מוקד המאבק' בפעילותו האינטנסיבית עד עצם היום הזה.

בשבוע שעבר עמד להתחיל שלב שמיעת העדויות במשפטו של טריגר. אך אם היה מי שתלה תקוות כי הדיונים שיתנהלו בבית המשפט יצליחו ליצור רושם של התקדמות מסוימת במישור האכיפה החוקית, נודע לפתע כי התקבלה החלטה של השופט לדחות את תחילת הדיונים בכארבעה חודשים נוספים.

ההחלטה התקבלה בעקבות פניית פרקליטו של טריגר, עו"ד אביגדור פלדמן, שביקש לדחות את הדיון הראשון בשמיעת העדויות שעמד להתקיים בשבוע שעבר, בטענה כי למרשו נולד בן ובאותו יום הוא אמור לשחרר את התינוק מבית החולים. עו"ד דניאלה שדה מהתביעה המשטרתית התנגדה בתוקף לבקשה וטענה כי אין לדחות את הדיון לאחר שהתביעה השקיעה זמן רב בהכנת ראשי החברות לקראת מתן העדות בביהמ"ש.

בהחלטתו קבע השופט בקר כי מבחינה אנושית ראוי להיענות לבקשת הנאשם ולדחות את הדיון. השופט הוסיף וציין כי גם בלאו הכי לא היה ניתן לקיים עתה דיונים רצופים, מכיוון שהוא עומד לצאת בקרוב לשבתון בן 3 חודשים, ובשל כך החליט לדחות את הדיונים וקבע שהדיון הראשון יתקיים רק בסוף חודש ניסן.

גורמים בענף הפרסום והעיתונות החרדית קיבלו את ההחלטה באכזבה ובהתמרמרות. לדבריהם, הדחיה תאפשר לטריגר ואנשיו לפחות עוד ארבעה חודשים של פעילות ללא הפרעה, כאשר מדובר בחודשים החמים ביותר של עוגת הפרסום במגזר החרדי ובתקציבים הכבדים של הקמפיינים לקראת החגים פורים ופסח.
הטרדות הפלס טריגר מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד