י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אחות קטנה לאופל: הצטרפו לסיבוב עם 'אדם'

האדם של אופל היא לא עוד מכונית - היא שובבה ומרשימה והיכולות שלה מרשימות • מה המימדים, מה האיבזור שלה ובעיקר איך הנהיגה בה • צבי ריבלין יצר לסיבוב עם המכונית הכי 'שיקית' בסביבה וחזר עם תובנות

אחות קטנה לאופל: הצטרפו לסיבוב עם 'אדם'
אופל

כשראיתי את הפרסומים של אופל על המכונית "השובבה והחצופה" שלהם בצירוף תמונה של האדם הקטנה והעצבנית, הבנתי שאני חייב להוציא אותה לנסיעת מבחן. מאז עברה שנה וחצי, ובחנתי כאן לא מעט מכוניות אחרות, אבל היה ברור שתורה של האדם יגיע גם יגיע.

אופל אדם היא לא רק מכונית יפה בפני עצמה, היא גם שייכת לקטגוריה קטנה במיוחד, אולי הכי קטנה בקטגוריות המכוניות השונות. מדובר בסיגמנט ייחודי ונשכני, כזה הצועק מצד אחד מנוע חזק ונשכני ומהעבר השני מראה ספורטיבי ונהנתני שאי אפשר לפספס. אם תרצו המתחרות הישירות בסיבה הן מיני קופר ופיאט 500. אם תרצו יותר, מיני קופר במראה ופיאט 500 ביכולות.



כמו שקראתם בפתיח, ההגדרה של אופל למכונית המחמד שלהם כ"שובבה וחצופה", קולעת בול למוצר עצמו ופשוט אי אפשר להתעלם מהאדם. בירושלים ובבני ברק, כמו גם בצפון תל אביב ובהרצליה היא יוצאת דופן במראה שלה, כמעל הכול היא משווה מראה של מוצר נחשק שרק מעטים מאיתנו יכולים להניח עליה את ידיהם. אם נבחן אותה מבחוץ נגלה שאין בה פינות מוצלחות יותר ומוצלחות פחות, ומכל כיוון היא תשלב שובבות מחד וחוצפה עצבנית מאידך. להגברת המראה עוד יותר מעניקים באופל אפשרות לשילוב צבעים מתוך מגוון של למעלה מעשרה צבעים שונים, כך שהגג יהיה בצבע אחד בעוד שגוף המכונית בצבע אחר. אם אתם ממש רגישים למבטים היא לא המכונית שלכם, כי את הראשים שהיא מסובבת הרבה מכוניות יקרות בהרבה לא יסובבו.



מבחינת מימדים אגב, תקבלו אורך של 3.68 סנטימטרים ורוחב של 172 בלבד. היושבים מקדימה לא ירגישו במימדים הצרים האלו, אבל ירגישו גם ירגישו את ההבדל כשיצטרכו למצוא חניה.

כך או כך, כניסה פנימה מגלה מצב זוהר לא פחות. אמנם הגרסא שלנו היא הנמוכה מבין השניים ( (ADAM JAMאבל היא מרשימה לא פחות. באדם בא לידי ביטוי השינוי העיקרי העובר על אופל בכל הקשור לפנים הרכב. לא עוד עומס לחצנים מתיש בקונסולה המרכזית אלא מכונית שנראית מתאימה ל-2016 עם מסך צבעוני יפה למראה, וכמה שפחות עומס מיותר. אבל מעבר לנראות, ההרגשה מצוינת. כסא הנהג העמוק מעניק תחושה כייפית, אפילו מעבר לצופה, והדשבורד העשוי מחומרים טובים, כמו גם ההגה מצופה העור מראים שבאופל יודעים לפנק את מי שמשלם מחיר בהתאם.



גם רמת האבזור הטכנולוגית והבטיחותית טובה למדי, והאדם מגיעה עם מערכת שמע מקורית הנשלטת מההגה, בקרת שיוט, מחשב דרך וכמובן מערכת מולטימדיה מקורית (Inelilink) הכוללת מסך מגע ודיבורית בלוטות'. לצדם היא גם מעניקה ושש כריות אוויר, מערכת 'סטופ אנד סטראט' (בגרסא קצת שונה אבל המעניקה את אותה תחושה של "הנה, עשיתי עסקה טובה יש לי פה 'סטראט אנד סטופ" וחוסכת את אותו כסף). במכונית שבגרסת המבחן שעולה עוד 3,000 שקלים (סה"כ 95,900 ₪) תקבלו גם עוד כמה פיצ'ים קטנים כמו חישוקים גדולים בכסנטימטר יותר מרמת הבייסיק (16 סנטימטר במקום 15), תאורת אמביליינט פנימית בעלת כמה וכמה צבעים מתחלפים ועוד כמה זוטות כאלו, שעבור חלק מכם ישלימו את תחושת הפינוק שתרצו להרגיש.



בגלל שמדובר בסיגמנט כה מיוחד, מאחור תוכלו לקחת רק שני נוסעים. תכלס יש בזה גם פלוסים, כי בכל זאת, במכונית כזו לא לוקחים לסיבוב כל אחד…

תא המטען זעיר ועומד על 170 ולמרות שיש המקטרים על הצורה בה הוא נבנה – צר ועמוק, אני ראיתי בזה דווקא יתרון גדול והצלחתי לדחוף לשם כמה פריטים נחוצים בצורה הנוחה ביותר תוך שהם שומרים על צורתם המקורית.



אז כאן קראנו על הקנקן. אבל מה יש בתוכו? למרות שיש המקטרים על המנוע בנפח 1.4 החלש שלו אני מצאתי בו חבר טוב שמשלים את הפאזל ועוזר להעניק "פתיחות" שירשימו את החברה (כמובן בשימת לב מירבית, פעמיים בלבד ובצורה הבטיחותית ביותר. ראו הוזהרתם). על הנייר, מנוע עם 85 כוחות הסוס שלו ובעל הספק של 13.2 קג"מ המושגים ב-4,000 סל"ד נשמע חלש אבל בפועל הוא מרגיש עוצמתי הרבה יותר. אני נהניתי מכל רגע כשהמנוע הקטן "דפק עבודה" בנונשלנטיות כאילו הוא אחד הרכבים החזקים בסביבה. ייתכן וזה משקלו הנמוך וייתכן שמדובר בסוד כמוס של אופל, אבל מנקודת המבט שלי האדם עושה את עבודתה מהבחינה הזו בצורה הטובה ביותר ומעניקה הרגשה מושלמת של לא עוד רכב. חשוב לציין גם שהאדם שקטה ויציבה על הכביש כאילו היתה איזו אינסיגניה שעליה גמרנו כאן את ההלל ולא בימבה ג'וק מוגדלת. מה שכן, מה שהפריע לי בנסיעה זו תיבת ההילוכים הרובוטית (אוטומטית – כפי שביקשו באופל להדגיש) שאני כל כך שונא, אבל בסך הכול מדובר בעסקה משתלמת ומשתלמת פלוס.



מבחינת שתיית הדלק היא מתיישרת עם הקו של מכונית מפונקת לעשירים ומרשה לעצמה לא להתקמצן יתר על המידה. מה שאומר שלקו הגמר היא הגיעה עם שתייה של 11.4 קילומטר לנסיעה משולבת. לא מדהים אך גם לא גרוע.
אופל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד