י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רגע לפני פסח – סיבוב עם המיניוואן הקומפקטי של קיה

קיה קארנס הוא אחד המיניוואנים הקומפקטיים המוכרים בשוק המתפתח • על המראה הנהדר אך גם המטעה, על הכיסאות והמיני בגאז', וגם על היכולות הטכניות מול האבזור ונוחות הנסיעה • קיה מחזיקה ב- 4 סוגי מיניוואנים המתאימים לציבור החרדי ככפה ליד. יצאנו לסיבוב עם הקטן שבהם

רגע לפני פסח – סיבוב עם המיניוואן הקומפקטי של קיה

אין ספק שרכבי המיניוואן הקומפקטיים הם הדבר הבא בעולם הרכב החרדי והדתי. הסיבה שאתם רואים אותם יותר ויותר בחוצות הערים החרדיות וביישובים הדתיים, אך לא רק, נובעת מהיתרון שיש בהחזקתם של רכבים אלו. מצד אחד, הם חסכוניים, זולים וקצרים מהגרסאות של המיניוואנים ששלטו בשוק בעבר, מצד שני בעידן שבו לא תוכלו עוד לדחוף כמה ילדים בבגאז' הסטיישן, העובדה שהם מציגים שבעה מקומות באופן רשמי עושה את כל ההבדל.

יחד עם זאת יש בהם גם טעם לפגם – הם לא באמת מרווחים ומבוגרים לא יוכלו לשבת בשורת המושבים השלישית – זו שהופכת אותם לנחשקים כל כך. הם כאלו קטנים שהניסוח העדיף עלי בכינוי סיגמנט המכוניות הזה הוא "מיני-מיניוואן".

הכתבה הזו אמורה לפתוח סדרת כתבות שתעסוק בסיגמנט המיני-מיניוואנים, ומאוחר יותר תתרחב אי"ה לסיגמנט המיניוואנים המקוריים.

האמת שהשקעתי הרבה מחשבה ברכב שיפתח את סדרת הכתבה הזו, ולאחר התבלטות לא קלה מצאתי את המבוקש – קיה קארנס ((carens.

ולמה? כי הוא רכב קלאסי לציבור החרדי. מצד אחד לא מוציא עיניים, אך מצד שני הוא יפה ובעל מראה רענן ונמרץ - כזה שמתאים לדור הצעיר שחייב להחליף רכב בגלל לידת הילד הרביעי.

הגרסא שבחנו היא הגרסא השלישית של הקארנס, שנמצאת פה כבר כמה שנים והיא תפסה והצליחה יותר מהגרסאות הקודמות שלה.

כמי שמעמיד את עצמו בקטגוריה של מיני-מיניוואנים, לא תתפלאו לשמוע שאורכו של הקארנס עומד על 4.525 בלבד. כלומר, באותו אורך של מכונית סדן רגילה תקבלו רכב שהצליח לדחוס לתוכו הרבה יותר. בקיה מודעים למוגבלויות של רכב קצר מידי ולכן החליטו לפצות עליו והם מציגים רוחב שעומד על קצת יותר ממטר ושמונים סנטימטרים – רוחב שמתאים לרכבי מנהלים.

בכלל, החזות החיצונית לא מסגירה שמדובר על רכב של שבעה מקומות ורוב הציבור טועה וחושב שמדובר בעוד קרוסאובר נחמד. המראה הקליל והמחמיא הזה טוב למי שמחפש את מחמאות השכנים, אך גם טוב למי שלא רוצה להבליט את העובדה שיש לו כסף לקנות רכב בן שבעה מקומות.

החזית מציגה גריל בולט הזהה לגריל שמעטר את הפורטה והסיד, ומתחתיו פרוש גריל נוסף עם (אופציה ל)פנסי ערפל בשני צידיו. הפרופיל נאה, גבוה וחרוץ לכל אורכו והספויילר שמעל לדלת תא המטען מוסיף לו רבות. האחור גם הוא נאה, אבל "כבד" יותר משאר הרכב ומסגיר שמדובר במיניוואן.



כניסה פנימה מגלה מיד שמדובר בעוד ילד של משפחת קיה. ממש העתק-הדבק של הדגמים האחרים שנבחנו כאן - הסיד, הפורטה, הספורטאז' והריו. זה אומר שמדובר באותה תחושה נעימה וחמימה, אך מה שבולט בה הוא עדיין המחסור במסך דיגיטלי שמגיע רק בתוספת תשלום.

הדשבורד קשיח יחסית אבל הוא מורכב היטב, הקונסולה המרכזית מסודרת, נקייה וחפה מעומס מיותר, ידית ההילוכים המוכרת והבולטת בצורת הפטיש שלה – אם כי היא קצת מיושנת, וההגה שמאובזר בבקרת שיוט, בשליטה על מחשב הדרך ובמערכת שליטה מערכת השמע. בהיעדר מסך דיגיטלי, מחשב הדרך הוא האבזור הטכנולוגי המשמעותי ביותר כאן. כך או כך הקארנס מגיש מראה נהדר ומעניק לנהג ולנוסעים תחושה של רכב טוב ומרשים.

המושב עצמו נוח וכך גם העלתה בדיקה של כיסאות היושבים מאחור בשורה השניה. הישיבה בשורה השלישית לא היתה נוחה כיוון שמרחב הרגליים בה לא מתאים למבוגרים, אבל לילדים או לפעוטות בכסא בטיחות הוא מצויין. אגב, מה שתפס פה את תשומת ליבי זו העובדה שבקארנס – בשונה מכל מתחרה אחרת, הכסאות בשורה השניה מופרדות אחת מהשניה וכל אחת מהן מורכבת על מסילה בפני עצמה שמאפשרת ליושבים שם להתאים ולרווח את עצמם מבלי להציק ליושבים מאחור. שאפו.

יש כאן עוד כמה דברים נחמדים שתקבלו, כמו תא כפפות מקורר, פנסי צד מחוממים, נעילה מרכזית אוטומטית (לדעתי אחד הדברים החשובים ביותר ברכב), התקן USB, פתיחת תא המטען משלט הרכב וחגורות ארוכות מאוד שמתאימות את עצמן היטב ליושבים בשתי השורות האחוריות (לא מובן מאליו בשל הצורה הייחודית שלו). נקודה חשובה נוספת היא פתחי אוורור נוספים ליושבים מאחור.

האמת, מה שהכי הפתיע אותי כאן היתה הנסיעה עצמה. מצד אחד התחושה הזריזה של ההגה ושל המנוע שעשו את עבודתם כאילו מדובר ברכב מסיגמנט המיני, ומצד שני התחושה הקלילה שלא ציפיתי לקבל מרכב של שבעה נוסעים. הייתי בטוח שארגיש תחושה של נהיגה במשאית קטנה, שתבוא לידי ביטוי גם בחוסר ההנאה מהנסיעה וגם בלקות בראות, אבל התבדיתי לגמרי. הקראנס התגלה כחביב ומתוק. הנסיעה מרגישה נמרצת וזורמת ומרגישה אפילו טוב יותר מהספורטאז' (בגרסתו הקודמת) אם כי בסל"ד גבוה נשמעים לעיתים רעשי רקע קלים והרגשה "חלולה" במעט בלחיצה על דוושת הגז. העברת ההילוכים נעשית בצורה חלקה ומהירה והתחושה הכללית מצויינת בהחלט. כך או כך מנוע בנפח 2.0 ליטר המייצר יחידת כוח של 166 כ"ס ובעל הספק של 21.5 קג"מ ב-5,400 סל"ד הוא נתון מכובד בהחלט, והנתון הזה מורגש לכל אורך הדרך. בהקשר של הנסיעה אני חייב לציין מתלים מעט קשים שמתקשים לבלום מהמורות בינוניות.

אגב, אם תרצו לשחק עם ההגה ולהרגיש כבדים יותר, תלחצו על הכפתור הנכון המוצב על ההגה ותוכלו לשנות את מצב ההיגוי למצב ספורט שיהפוך את ההגה לקשיח.

ואחורי כל אלו, מגיע הסעיף הקטן שפוגע באיכות ההנאה של כל מיני-מיניוואן – תא מטען מציק. אם תפתחו את כל המושבים, תגלו שמלבד כמה שקיות לא באמת תוכלו להעמיס כאן מזוודה או עגלת ילדים. תא המטען המצומצם שיכול להכיל בצורה משופעת רק 103 ליטר, שיקבלו תוספת של 350 ליטרים נוספים אם תקפלו את שתי המושבים האחוריים.

ולסיום, כרגיל הנקודה החשובה ביותר. הדלק. אז הקראנס עדיין לא מיוצר במנוע היברידי או חסכוני ובנסיעה משולבת הוא שתה לנו ליטר דלק לכל 9.4 קילומטר. לא הרכב הכי חסכן באזור אבל לא סיבה שבגללה כדאי להעדיף מישהו אחר.
קיה קארנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד