י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המשפחתית האידיאלית? נסיעת מבחן עם שברולט אורלנדו

כתבה נוספת בסקירת סיגמנט המיניוואנים הקופקטיים והפעם עם המתחרה האמריקני – שברולט אורלנדו • למה אי אפשר להתעלם ממנו, מה התחושה בתא הנהג, איך צריכת הדלק ואיך תוכלו לשמור על הנייד שלכם מגניבה • צביקה בדרכים בפרק נוסף של מלחמת הראש בראש של המינוואנים

המשפחתית האידיאלית? נסיעת מבחן עם שברולט אורלנדו
.

אין ספק ששברולט אורלנדו - הקטן והזול מבין שלשת רכבי השבעה מקומות של שברולט, יכול להיקרא בקלות "שובר שגרה".

המראה החיצוני שלו, בניגוד לרוב המתחרות, לא מפונפן או עגלגל ונחמד אלא כזה שאי אפשר להתעלם ממנו – קשוח, מוצק, שרירי ובעל חן. והוא מציג חזות כזו מכל צורה שלא תסתכלו עליו.

המתחרות הישירות הן אופל זפירה, טויוטה ורסו, מאזדה 5, סיטרואן C4 פיקאסו, רנו גרנד-סניק, דאצ'יה לודג'י ומיצובישי אאוטלנדר, אבל האורלנדו מצליח לגנוב את תשומת הלב, וכל מי שיסע איתו בערים החרדיות יחשב לבעל ממון. העובדה שהמחיר שלו שווה לרוב המתחרות לא מסיטה ממנו את תשומת הלב והוא נחשב כ"רכב של עשירים". הגריל המאסיבי, הפנסים הגדולים וסמל שברולט הענק מלפנים, כמו קשתות הגדולים הגלגלים המודגשות, הפרופיל והאחור המרובעים והנחושים גורמים לו להרגיש נבדל מכולם. מי שירצה "להוציא לשכנים את העיניים" ימצא כאן את מבוקשו מבלי לשפוך כסף על מותגים יקרים יותר.

האורך שלו עומד על 4.62 מטרים והרוחב על 1.83, מה שמקנה לו רוחב נדיב יותר מרוב המתחרים הישירים. יודעי דבר אומרים שהוא אהבו במיוחד ואחד משלשת המיני-מיניוואנים (מיניוואן קומפקטי) הנמכרים ביותר בישראל, ואילולי שהצבא והמשטרה לא היו סוגרים חוזים עם המתחרים, זה היה הרכב השולט בשוק.

כשנכנסים פנימה ניתן לראות שהעוצמה של מעצבי שברולט חדרה פנימה. תא הנהג מגלה שלא מדובר בעוד עיצוב משמים ומעייף, אלא בעיצוב מרשים, אמריקאי ואימפולסיבי שניתן לראות גם בדגמים יקרים של שברולט דוגמת המאליבו. הקונסולה המרכזית משדרת עוצמה ומי שישב על כסא הנהג ירגיש שהוא עשה את אחת מעסקאות חייו. זה כולל מסך מולטימדיה מוגבה, דשבורד מלא בכפתורים בדיוק כפי שהאמריקנים אוהבים, חומר טוב ופסי כרום מרשימים שמלטפים גם את הדלתות וידית הילוכים המוצבת לגובה שעושה הרבה רושם. ההגה גם הוא עשוי היטב, גדול, מצופה בעור, נגוע בכרום ועליו שליטה על מערכת האודיו ובקרת שיוט. הנהג ימצא כאן גם מחשב דרך שימושי ונוח לשימוש המוצב מאחרי ההגה, כמו גם תא אחסון נסתר – רעיון מבריק – שנמצא מאחרי שורת הלחצנים של מערכת השמע בקונסולה המרכזית. בתוך תא האחסון הזה ניתן למצוא גם נקודות חיבור של USB ו-AUX, כדי לשמור על הנייד שלכם הרחק מעיינים זרות…

לטובת הנהג ניתן למצוא גם מראות צד גדולות ומראה פנורמית מיוחדת שמאפשרת לו לראות בצורה מיטבית את כל היושבים מאחור, שכן מדובר בשלש שורות מושבים בסך הכול.

הנסיעה עצמה טובה ונמרצת וזה לא פלא בהתחשב בנתוני מנוע הטורבו. המנוע בנפח 1.4 ליטר המייצר יחידת כוח של 140 כוחות סוס ובעל הספק של 20.4 קג"מ כבר ב-1,850 סל"ד הוא לא נתון שניתן לזלזל בו, והוא מורגש היטב בכל משך הנסיעה. האורלנדו סוחב היטב גם בעליות תלולות והוא יציב על הכביש גם בפיתולים ובתנאי דרך קשים. המתלים מכויילים היטב ורכים, כמתאים לרכב השייך לקונצרן אמריקני והעובדה הזו גורמת לדלג בקלילות על מהמורות. בידוד הרעשים מבחוץ מצוין אבל הבעיה היא שבסל"ד גבוה או בלחיצה נמרצת על דוושת הגז, הוא רעשני למדי.

היושבים מאחור, הן בשורה השניה ואפילו בשורה השלישית ייהנו מחלונות כהים וממושבים נוחים ורחבים מאוד ולטובתם הותקנו פתחי אוורור גם ליושבים מאחור. אבל כמו בכל רכבי המיני-מיניוואנים תתקלו בבעיה כשתרצו לפתוח את כל שורות המושבים, כי אז הבגאז' יצטמצם מאוד, יהפוך כמעט לבלתי נראה ויכיל רק 101 ליטר. בנושא הזה ניתן לומר שהופתעתי, כי המראה החיצוני מציג רכב גדול ומרשים בהרבה מהמתחרים, הרבה כנראה שבשברולט העדיפו את נוחות הנוסעים על פני תא מטען שגם כך אמור להיות מצומק, ומשפחה בת 7 נפשות תצטרך להרכיב את מטלטליה על גגון – בדיוק כפי שתיאלץ לעשות זאת עם המתחרות.

מה שכן, שורת המושבים האחורית, כמו גם שורת המושבים השניה מתקפלות בקלות ובצורה ישרה, מה שמכונה בשברולט "צורת שולחן", ועם קיפולה תוכלו להעמיס כאן לא פחות מ-739 ליטר. בקיפול של כסא אחד תקבלו מחצית מכך.

ואי אפשר לסיים מבלי לדבר על צריכת הדלק של האורלנדו. בניגוד לאורלנדו המצויידים במנוע דיזל שהגלו כחסכוניים במיוחד, במקרה שלנו הוא צרך ליטר דלק לכל 8.5 ק"מ בנסיעה משולבת. לא חסכוני במיוחד אבל ככה זה כשמדובר ברכב בעל שבעה מקומות.







שברולט אורלנדו רכב שבעה מקומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד