ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

פרופיל: מי מוציא את החרדים למלונות בפסח

כ-15 אלף חרדים צפויים לצאת לנופש פסח בבתי המלון הכשרים למהדרין בארץ ובחו"ל • את מרבית הנופשים יארגנו חברות תיירות ידועות בציבור החרדי לצד חברות תיירות קטנות יותר ומוכרות פחות • פרופיל קצר על ששת חברות התיירות המובילות בנופשי חו"ל בציבור החרדי • שישה אני יודע

פרופיל: מי מוציא את החרדים למלונות בפסח

כ-15 אלף חרדים צפויים לצאת לנופש פסח בבתי המלון הכשרים למהדרין בארץ ובחו"ל. את מרבית הנופשים יארגנו חברות תיירות ידועות בציבור החרדי לצד חברות תיירות קטנות יותר ומוכרות פחות

הנה פרופיל קצר על חמשת חברות התיירות המובילות בנופשי חו"ל בציבור החרדי

שיינפלד
חברת שיינפלד תיירות היא כנראה חברת התיירות הוותיקה ביותר בציבור החרדי. היא נוסדה על ידי צבי שיינפלד לפני כ-30 שנה ומאז החברה עוסקת בענף החופשות הכשרות לחו"ל. שיינפלד מקיימת נופשים בחו"ל המיועדים לציבור החרדי, ובשנים האחרונות מאפיין את החברה אירוח במלונות יוקרתיים בערים מרכזיות בעולם וזאת בניגוד למרבית החברות שמחפשות תמיד את הפינות השקטות. אצל שיינפלד ידועה בעיקר ההשקעה בקולינריה וביוקרה של המלון. את חג הפסח יחגגו בהילטון קפריסין.

תור פלוס
חברת התיירות 'תור פלוס' היא אחת המובילות בענף. כבר 18 שנה שהיא מארגנת נופשים לציבור הדתי והחרדי. כבר לפני מספר שנים העיד מנכ"ל החברה יעקב כהן כי היא החברה שמארגנת הכי הרבה חבילות אירוח לפסח. לדבריו אז, דרכה מסבים לליל הסדר לא פחות מ- 10,000 יהודים ברחבי הארץ והעולם. כהן עצמו שימש בעבר בתפקידים ניהוליים בתחום התיירות בחברות אחרות עד שהחליט להקים חברה המיועדת לציבור הדתי והחרדי.
בחג הפסח השנה מארגנת החברה 3 נופשי פסח כשר למהדרין בחו"ל ומשווקת 12 מלונות בישראל.

מעגלי נופש
משפחת איבנבוים אף היא אחת מחברות התיירות המובילות בציבור הדתי והחרדי, כאשר מידי שנה היא מקיימת את נופשי הקיץ והחגים בעולם. המחירים בחופשותיה אינם מן הזולים בשוק, ובחברה נהוג להתהדר כי הם אינם זולים בהכרח כי אם יוקרתיים. את נופש חג הפסח היא תקיים בקרואטיה.

תור עולם
חברת תור עולם של משפחת פדר היא אחת החברות הוותיקות בשוק הנופשים החרדי. היא מוכרת בעיקר בעולם החסידי אבל לא רק. כבר כ-25 שנה שהחברה שנוסדה על ידי אב המשפחה ז"ל, חסיד סערט ויז'ניץ, מוציאה אלפי חרדים לחופש. פעילותה מתמקדת בעיקר בחודשי הקיץ, אז היא מציעה מספר יעדים בעולם, אולם גם בחג הפסח מקיימת החברה נופש כשר למהדרין. נופשים רבים מעדיפים את החברה בשל תחושת ה'שטעטל' וה'היימייש' בנופשיה. השנה הנופש יתקיים סמוך לאגם מגו'רה באיטליה.

שיא טרוול
שיא טרוול היא אחת החברות ה"צעירות" יחסית בענף אולם כבשה לעצמה מקום מכובד בין החברות החרדיות. היא הוקמה בשנת 2005 והצליחה לצבור קהל לקוחות מרשים.
בניגוד לרוב חברות התיירות החרדיות המובילות, במקרים רבים בחו"ל לא שוכרת שיא טרוול את המלונות במלואן והיא משמשת למעשה מעין 'מתווכת' בין המלונות הכשרים למהדרין בפסח ובקיץ לבין ציבור הצרכנים. בפסח השנה מציעה שיא טרוול את חופשתה בקרואטיה.

פרלה לקשורי
'פרלה' של משה פרידמן מבלגיה אולי צעירה בהפקות לפסח - אבל אחרי ההיסטריה בשנה הקודמת עם הבאת השף הנודע יונתן רושפלד ובעקבותיו כל שועי ארץ שזרמו לנופש, החברה שעד אז נודעה בהפקות הקיץ, נופש למהדרין ולציבור חרדי איכותי בהולנד וזכתה למוניטין מכובד - הפכה לשחקן מרכזי גם בנופש לפסח.
הציבור שמשתמש בשירותי פרידמן מגיע בעיקר ממשפחות אנשי עסקים. כאלה שהפרוטה נמצאת בכיסם, אבל שומרים מאוד על האקלים המשפחתי חברתי של חרדים קלאסיים. הרבה אירופאיים וגם ישראלים שהפרוטה קצת יותר ממאפשרת להם. החברה מתמקדת במלון אחד בכל נופש, על אף הביקוש הרב.
שיינפלד תור פלוס מעגלי נופש תור עולם שיא טרוול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד