י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"בגלל העיניים של הבן" משה פרידמן עושה נופשים

דווקא בגלל בעיה רפואית של הבן, התגלגלה המשפחה כולה לעסוק בענף התיירות והנופש לציבור החרדי • מאנטוורפן פועלת חברת 'פרלה' ומביאה בשורה חדשה למשפחות אנשי עסקים חסידיים

משה פרידמן
משה פרידמן

"הבן שלנו סובל מבעיה בעיניים שמקשה עליו את היציאה לאור יום, למעשה בזכותו אנחנו עוסקים בתחום הזה ונהנים מכל רגע", כך פותח משה פרידמן מבלגיה, מנכ"ל ובעלים של 'פרלה' חברה לתיירות ונופש לחרדים.

פרידמן בן 47, משתייך לחסידות בעלזא-מכנווקא ומתגורר כל חייו באנטוורפן. "בכל שבת מתארחים אצלינו עשרים, שלושים - ולפעמים גם יותר אורחים, אני נהנה ואוהב לראות יהודים אוכלים טוב, שבעים שמחים ומודים לה', זאת ההנאה שלי, וכך אני נוהג גם בנופשים שאנחנו מארגנים. אני דואג שהאוכל יהיה ברמה הכי גבוהה ובשפע ובאיכות, כך שיהודים יוכלו להנות בצורה מקסימלית".

פנינו לשוחח עם פרידמן בעקבות הפקה, זו השנה השנייה, לפסח ביוון. בשנה שעברה 'פרלה' הדהימו את השוק כשמי שליווה את החג בבישולים היה השף יונתן רושפלד – השם הישראלי הבכיר ביותר בעולם האוכל. גם השנה, בנופש מתוכנן במיטזיז בלו דומס - כפר שלם שהוא מלון ריזורט באיי קוס, הם מתכוונים להשקיע בתחום הגסטרונמי ולהביא שלושה שפים. שניים מישראל ואחד מארה"ב, כשהמומחיות של אחד מהם תהיה דווקא במטבח היהודי. כלומר, מלבד מנות שף וקינוחים מעוצבים, הם מתכוונים לספק לאורחים אוכל יהודי מקורי, כקוגל, גפילטע פיש, מרק עוף וכדומה – ברמה גבוהה.

נחזור לאיך הכל התחיל. "נסענו לחופשת קיץ עם המשפחה. הבן - בגלל הבעיה בעיניים, נאלץ להישאר לאורך שעות היום במלון. הוא נמרץ ולא יכול לנוח, אז הוא נכנס לסייע במטבח. הוא היה כל כך מוצלח, שבשנה הבאה המארגנים גייסו אותו מראש לעבודה וציוותו אותו כבר לניהול. שנה אחר כך הוא אמר לנו – בוא נעשה את זה אנחנו. בגלל האהבה שכבר הזכרתי, לתת ליהודים להנות, התגייסנו מיד לעניין.

פרידמן עם הלפגוטצילום: פרידמן עם הלפגוט
פרידמן עם הלפגוט

"התחלנו בהפקה לחופשת קיץ, ובתוך שבוע מילאנו את כל המלון, 105 חדרים, הכל מפה לאוזן. אנשים מאנגליה ובלגיה בעיקר - רבים מהם מכירים אותנו, נרשמו והגיעו לחופשה של שבועיים במלון ששכרנו בהולנד. מאז, זו כבר מסורת, מספר החדרים הוכפל, ומידי שנה אנו מארגנים נופש קיץ בהולנד למשפחות חרדיות. בשנתיים האחרונות אנו עושים גם בפסח.

"ביוון בחרנו כי זה המיקום האידיאלי לטעמנו, לקבלת איזור שלם, נקי ומוכן אך ורק לשוהי החופשה. עונת החופשות באיי יוון היא אך ורק קיץ, ובכל שנה הם מחדשים לחלוטין את חדרי המלון. כלומר עם סיום עונת הקיץ הקודמת מרוקנים את כל החדרים, כולל מריהוט ומתחילה עבודת השיפוצים. כך שלמעשה כשאנו מגיעים לחופשת הפסח מדובר במלון שעבר שיפוץ כללי מהמסד ועד הטפחות, וכמובן יחד עם השיפוץ לקראת הגעת האורחים מנקים הכל. כך שאין ולא יכול להיות חשש לחמץ.

"במלון ששכרנו השנה יש פלוסים נוספים - אין תיירים אחרים, אין מבקרים ואפילו לא עוברי אורח. אנו קרובים לעיר, אבל נמצאים בשטח פרטי מתוחם ומגודר, לא בניין המתנשא לגובה, שכל האורחים מסתובבים האחד בין רגלי השני, אלא אזור שלם, למעשה מלון אשר הוא כעין כפר נופש, כשמצד אחד הוא נושק לחוף הים, ובתוכו לא פחות משמונה בריכות ענק, ובריכות נוספות – פרטיות, לחדרי יוקרה.

"אנו לא מוציאים למכירה חלק מהחדרים, משום שאזור מסוים תחמנו עבור בריכות המיועדות לנשים בלבד, כמובן בצניעות מלאה והדוקה. לילדים יש מתחם שלם של משחקים, ממש מבנה המיועד לכך, עם הפעלות מתקנים ואפילו גן חיות קטן. למעשה המשפחות יוכלו לשהות כל החג במלון עצמו ללא שום צורך לצאת לטיולים. ארגנו גם פעילויות והופעות, כמו עם ליפא שמעלצר ואברימי רוט אשר ישמש כחזן בתפילות ימי החג.

האוכלוסיה הנמנת עד עתה על לקוחות חברת 'פרלה' היא בעיקר משפחות של אנשי עסקים מרחבי העולם, עם נוכחות גבוהה למשפחות חסידיות. כך למשל לנופש פסח השנה כרבע מהנרשמים הם תושבי ארה"ב, רבע מאירופה וכמחצית צפויים להיות ישראלים. התפיסה האירופאית לאירוח היא עם דגש על מכובדות ואצילות, סגנון, ופחות רעש ובלאגן. כנראה שזו הסיבה שהחברה זוכה לשבחים והצלחה גדולה.

דווקא בעיה רפואית בבן משפחה שהיתה אמורה לגרום למשפחה להתכנס פנימה, היא זו שהובילה אותם לפתור אותה בחוץ ולהפוך את העניין לחוויה יוקרתית לציבור - תוך מיצוי הכישורים האחרים של הבן. במקום לארח רק 30 איש לסדר בביתם הפרטי בדוחק, בחרו במשפחת פרידמן לארח 300 משפחות לשולחן סדר ענק ומפואר באי ציורי באמצע הים. נשאר רק לקרוע את הים ולעבור אותו בחרבה ישירות לשם.

בחופשת פסח בשנה שעברה. נראה: שלוימי גרטנרצילום: בחופשת פסח בשנה שעברה. נראה: שלוימי גרטנר
בחופשת פסח בשנה שעברה. נראה: שלוימי גרטנר

.
פרלה נופש משה פרידמן איי קוס ביוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד