י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי; מחירי הדירות חזרו לעלות

המדד לחודש פברואר נותר ללא שינוי, לאחר ירידה של 0.2% בחודש שעבר • מחירי הדירות עלו ב-0.5%, לאחר שירדו ב-1.2% בחודש שעבר • לראשונה, שקללו בלמ"ס את עסקאות 'מחיר למשתכן' ו'מחיר מטרה' בהתאם למשקלם בשוק

צילום אילוסטרציה: Serge Attal/Flash 90
צילום אילוסטרציה: Serge Attal/Flash 90



מדד המחירים לצרכן לפברואר נותר ללא שינוי, כך פירסמה היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זאת, לאחר ירידה של 0.2% בחודש שעבר, כשהכלכלנים ציפו להמשך ירידת המחירים גם במדד הנוכחי. אלו שקיוו כי מחירי הדיור (שאינם כלולים במדד) ירשמו גם החודש ירידה, צפויים להתאכזב: לפי הלמ"ס מחירי הדירות טיפסו בדצמבר-ינואר ב-0.5% לעומת החודשיים הקודמים. מחירי השכירות טיפסו ב-1.7%.

בחישוב של 12 החודשים האחרונים, מדד המחירים רשם עלייה של 0.4%. זאת, לאחר שב-2016 כולה ירדו המחירים ב-0.2%, וסיכמו שנה שלישית של ירידות. הירידות הבולטות במדד הנוכחי נרשמו בסעיפי ההלבשה והנעלה (5.3%), לאחר ירידה של 9% במדד הקודם, ומחירי התקשורת, שירדו ב-1.6%.

העליות הבולטות נרשמו בסעיפי הפירות והירקות הטריים (5.2%) וריהוט וציוד לבית (0.6%). העליות בסעיפי הפירות והירקות נרשמו למרות ירידה של 7% במחירי העגבניות.

במדד הקודם, הראשון ל-2017 נרשמה ירידת מחירים מפתיעה של 1.2% במחירי הדירות - הירידה החדה זה עשור. למרות תקוות שר האוצר משה כחלון וחלקים רבים בציבור לתחילתה של מגמה - אין הדברים כך. בחודש החולף עלו מחירי הדיור ב-0.5%. מעבר לכך, הנתון הקודם עודכן מטה לירידה של 0.5% בלבד.

בלמ"ס מציינים כי במדד המחירים הנוכחי, שוקללו לראשונה, בנפרד, עסקות רכישת דירות בתוכניות מחיר למשתכן ומחיר מטרה. עקב כך, הנתונים המשקפים עליית מחירים אמורים להיות מדויקים יותר, כך שעדכון המחירים מטה הינו משמעותי.

יעדי האינפלציה של בנק ישראל, המהווים תנאי להעלאת ריבית במשק, הם כ-1%. בכך, היותו שהמדד נותר ללא שינוי מחירים - למרות הציפיות לירידה נוספת - נראה כי ישנה התקרבות מסוימת ליעד.

יונתן כץ מלידר שוקי הון: "אנו צופים אינפלציה קרובה ל-0 בשנה הקרובה על רקע ציפיות להמשך ייסוף בשקל, הפחתת מע"מ, התמתנות מסוימת בשכר הממוצע במשק, המשך הגברת התחרותיות במשק וירידה במחירי האנרגיה (לפחות בחודש האחרון)".
מדד המחירים לצרכן מחירי הדירות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד