י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"הטריליונר הראשון בעולם יגיע מתחום הבינה המלאכותית"

"לא הייתי רוצה להיות רואה חשבון כרגע - הייתי מעדיף להיות בוגר לימודי פילוסופיה", אמר היזם המיליארדר מארק קיובן בכנס SXSW

  • י"ט אדר התשע"ז
"הטריליונר הראשון בעולם יגיע מתחום הבינה המלאכותית"



הטריליונר הראשון בעולם, אותו אדם שיצליח בעתיד לצבור הון אישי בן 13 ספרות – או יותר מפי 13 מהונו האישי של האיש העשיר ביותר בעולם כיום, ביל גייטס - יעשה את הונו בתחום הבינה המלאכותית.

כך חזה היזם ואיש העסקים המיליארדר מארק קיובן בדברים שנשא בתחילת השבוע בפסטיבל וכנס הקולנוע, המדיה האינטראקטיבית והמוסיקה השנתי SXSW, המתקיים בבירת מדינת טקסס, אוסטין.

"הטריליונרים הראשונים של העולם יהיו אלו שיצליחו להתמחות בבינה מלאכותית וכל נגזרותיה וליישם אותה בדרכים שלא חשבנו עליהן קודם", אמר קיובן, הבעלים של קבוצת ה-NBA "דאלאס מאווריקס" וכוכב תוכנית הטלוויזיה "הכרישים", לפי דיווח CNBC.

מהירותם ההולכת וגוברת של מעבדי מחשבים והזינוק בגודל מסדי הנתונים מולידים הזדמנויות ליישום בינה מלאכותית במגזרים חדשים, כמו ביטוח, הוסיף קיובן. לדבריו, ענקית האינטרנט גוגל החלה לאחרונה להשתמש בבינה מלאכותית והגדילה כתוצאה מכך את הכנסותיה בתשעה מיליארד דולר.

קיובן הוסיף כי ככל שקצב ההתפתחויות הטכנולוגיות יצבור תאוצה, יתחוללו שינויים במקצועות ובכישורים המבוקשים בשוק העבודה. "לא הייתי רוצה להיות רואה חשבון כרגע", אמר. "הייתי מעדיף להיות בוגר לימודי פילוסופיה".

ככל שמחשבים ורובוטים יחליפו עובדים אנושיים במקצועות טכניים, ילך ויגדל הערך של חשיבה ביקורתית, המשיך קיובן. "לדעתי, יכולת חשיבה ביקורתית מנקודת מבט גלובלית תהיה בעלת ערך רב יותר מהמקצועות הנחשבים של ימינו כמו תכנות או ראיית חשבון או דברים מסוג זה".

"במהלך עשר השנים הקרובות נהיה עדים ליותר התפתחויות טכנולוגיות משהיו ב-30 השנים האחרונות", הוסיף קיובן, שהחל את דרכו בתור ברמן בדאלאס, בטרם הפך לאיש מכירות של תוכנות למחשבים אישיים.

בהמשך הקריירה שלו הקים קיובן חברת שיווק תוכנה משלו - מיקרוסולושנס - שאותה מכר בהמשך תמורת 6 מיליון דולר. כעבור זמן הקים עם שותף את חברת חדשות הספורט באינטרנט, אודיונט, שהחליפה בהמשך את שמה ל-Broadcast.com, ואשר נמכרה בשיאה של בועת האינטרנט ליאהו תמורת 5.9 מיליארד דולר במניות, והפכה את קיובן למיליארדר.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד