י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זליברשלג העיד במשטרה

יו"ר 'מאיר פנים' ו'כוח לתת' העיד ביחידת ההונאה עקב חשד שארגוניו סייעו לברק בהתפקדות

זליברשלג העיד במשטרה



חקירת הזיופים במפלגת העבודה מסתעפת. לפי אתר ynet בעיד יו"ר ארגוני החסד והצדקה 'מאיר פנים' ו'כוח לתת', דודי זילברשלג, ביחידת ההונאה במשטרת בת ים, בפרשת ההתפקדות במפלגת העבודה. יחד עמו העידו בימים האחרונים בכירים נוספים בארגון.

במשטרה חושדים כי טפסי התפקדות פוזרו במחוזות של הארגון כדי לסייע למחנה אהוד ברק במיפקד האחרון ולא ברור מי שילם את האגרה עבורם. טפסי ההתפקדות הגיעו למשרדי הארגון ברחבי הארץ בצירוף הוראה לאפשר לכל מי שחפץ בכך להתפקד למפלגת העבודה. מנהלי המחוזות ביצעו את ההוראה, אולם הם בעצמם אינם יודעים כיצד הועלו החשדות לגבי הטיית ההתפקדות לטובת ברק.

זילברשלג אמר ל-ynet בתגובה: "העדות שלי נמשכה בדיוק רבע שעה. נתתי אינפומרציה לגבי מה שידעתי ומבחינתי זה הסתיים. גם אנשים אחרים שנשאלו שוחררו הביתה. יש מישהו שיש לו אינטרס להפיץ את זה. אין לו בעיה איתנו, זה במסגרת המאבק הפנימי (בתוך המפלגה - ט.ד.)". בהמשך הודה זילברשלג כי אכן יש אנשים בתוך הארגון שהשתתפו במפקד "אבל זה בכלל לא קשור אלינו", לדבריו.

בנוסף לזילברשלג, אשר תיאר את החקירה כחוויה לא נעימה, נחקרו אנשים נוספים מהארגון, בהם מנהלי מחוזות ומנכ"ל הארגון, משה לבקוביץ'.

"יכול להיות שמישהו התעסק"

"אנחנו חיים במרחב הישראלי ועשו חיבור וספקולציות שאינו מיני ואינו מקצתי", הוסיף יו"ר הארגון. "באיזו קלילות נקשר שמנו לעניין, רק בגלל שאורנה אנג'ל היא חברת הנהלה בארגון שלנו. מנסים לשרבב לזה נופך מוזר שאינו מצביע על תקינות לגבי השאלה מי שילם, מי טיפל. זה ממש לא העניין".

זילברשלג שימש בעבר כיועץ אסטרטגי של אהוד ברק והוא סבור כי בשל כך השתרבב שמו לפרשה. לדבריו, יועציו של ח"כ עמיר פרץ, אחד מירביו הפוליטיים של ברק, הם אלו שקשורים להתפתחויות האחרונות. "יכול להיות שמישהו התעסק בנושא הזה בתוך הארגון, אני לא רציתי להתערב או לכפות דעה בעניין הזה" אמר. "אלה אנשים פרטיים".

למרות הניסיון לשדר "עסקים כרגיל", ניכר מתח רב בקרב אנשי מחוזות הארגון השונים ברחבי הארץ, שנאלצו להגיע לתחנת המשטרה בבת ים בתחילת השבוע כדי למסור עדות. החשש הוא כי הפעילים "הפשוטים" הם שיישאו בסופו של דבר בעונש הכבד, על אף שהבכירים בארגון ידעו על הפצת הטפסים אשר איש, כאמור, אינו מוכן לומר מי שילם עבורם.

מהמטה הארצי במשטרה נמסר: "החקירה מתנהלת ביאח"ה. בשלב זה אין כוונה לפרט על התקדמותה ונחקרים שונים הקשורים בה, ובסיומה תצא הודעה".

במטהו של עמיר פרץ הופתעו לשמוע את ההאשמות מכיוונו של זילברשלג ובתגובה נמסר: "לאיש במטה אין מושג במה מדובר ומה בדיוק רוצה זילברשלג. באותה מידה הוא יכול היה לטעון שחטפו אותו חייזרים או שהכלב אכל את שיעורי הבית שלו".


ממטה ברק נמסר בתגובה: "אין לנו כל מידע בעניין ואנו לא מתערבים בחקירת המשטרה של מפקד העבודה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד