י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'מסילה' לכלכלה נכונה

בירושלים התקיים כינוס בעל משמעות מרחיקת לכת על החברה החרדית.כך תקבלו ייעוץ כלכלי נכון

מילוי טפסים
מילוי טפסים



בירושלים התקיים היום (יום ה') כינוס בעל משמעות מרחיקת לכת על החברה החרדית כולה. בכינוס שהתקיים ב'בית טובי העיר', השתתפו כ-150 איש מכל רחבי הארץ, חסידים וליטאים, אשכנזים וספרדים. המכנה המשותף של כולם היה, פעילותם בארגון 'סידור חובות', אשר שינה היום את שמו לארגון 'מסילה'.

הארגון הוקם לפני כשמונה שנים בשם 'גמ"ח סידור חובות', ומטרתו הייתה לחלץ אנשים ששקעו בחובות על-ידי הלוואה גדולה בתנאים נוחים. ההלוואה מותנית ביכולת החזר חודשית ובהפסקה מוחלטת של נטילת הלוואות חדשות.

במהלך השנים שוקמו על-ידי הארגון מאות משפחות, אולם עדיין נותרו אלפים שלא זכו לטיפול, מחמת אי עמידתם בקריטריונים. בשלב זה החלה פעילות של הדרכה וייעוץ פיננסי לניהול נכון של כלכלת הבית או העסק והתוצאות היו מעל ומעבר. כעת החליט הארגון לצאת בפעילות מנע: להדריך אנשים כיצד לנהל נכון את מאזן ההכנסות וההוצאות, עוד לפני ההסתבכות בחובות. לשם כך שונה שמו של הארגון, כדי לחדד את ההבנה שאין מטרתם בסיוע כספי, אלא בסיוע חינוכי וייעוצי.

פעילי הארגון פרוסים בכל הריכוזים החרדיים בארץ, מהצפון ועד הדרום, והטיפול ניתן לכל פונה המגלה רצינות ונכונות ללא הבדל במוצאו ובחוגו. הפעילות המבורכת נעשית בשיתוף פעולה מירבי עם גמ"חים נוספים וארגוני חסד כדוגמת 'הוועד הארצי להצלת משפחות במצוקה', 'קופת העיר בני-ברק', 'פעמונים', גמ"ח 'אהבת חסד' של הרב קופרמן והרב יפה והגמ"ח של הרב פייגנבוים. הנחת העבודה של הארגון היא, כי ניתן לחולל מהפך בתפיסת העולם הרווחת, ולהילחם בתרבות הצריכה ללא חשבון ובנטילת הלוואות ללא תכנון ברור של החזרים.

להגיע אל כל מעוניין

את הערב המכובד, שנמשך כארבע שעות, כיבדו בנוכחותם הרבנים: הגר"י שיינר - ראש ישיבת קמניץ, הגר"ל מינצברג - ראש ישיבת המתמידים, הגרב"ד פוברסקי - ראש ישיבת פוניבז', האדמו"ר מבויאן, הגר"מ קסלר - רבה של מודיעין-עילית, הגרש"א שטרן - דיין בבית הדין של הגר"ש וואזנר, הגר"מ גולדשטיין - ראש ישיבת "שערי יושר" ועוד.

דברים נשאו: המנחה ר' יעקב וינברג, נציג הארגון - ר' מנדל דריימן מאשדוד, ר' פנחס ברים - מנהל קשרי החוץ, הגר"י שיינר, ר' שמואל מרגליות - ראש הארגון ומייסדו, ר' אברהם סלונים - ממנהלי הארגון, ר' זאב ווגשל - מנעזרי הארגון בעבר, הגרב"ד פוברסקי, הגרש"א שטרן (אשר הביא גם את ברכת מרן הגר"ש וואזנר), הגר"מ קסלר (אשר הביא גם את ברכת מרן הגרי"ש אלישיב), ור' גבריאל פפנהיים מנכ"ל וועד הכשרות של ה'עדה החרדית'.

השינוי הבולט בהתנהלות הארגון, הוא בכך שעד עתה נעשתה כל הפעילות המבורכת בהשקט ובצינעא, כעת המטרה היא להגיע לידיעתו של כל אדם המעוניין בהדרכה וייעוץ לניהול כלכלי נכון. כמו כן מחייבת התרחבות הפעילות, קבלת כספי תרומות ופקדונות.

פעילות דומה מדווחת גם בעיתון שחולק בימים אלו בתיבות הדואר על-ידי 'הוועד הארצי להצלת משפחות במצוקה'. נראה שמדובר בחפיפה בין שני הארגונים, שבשניהם מכהן ר' אברהם סלונים כחבר ההנהלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד