ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מלחמת המיקרופונים

כינוס מנהלי 'החינוך העצמאי' במלון 'ניר עציון' עמד בסימן התגוששות בין היו"ר לייזרזון למנכ"ל לוריא

צמוד למיקרופון. לייזרזון
צמוד למיקרופון. לייזרזון

כנס מנהלי 'החינוך העצמאי' שהתקיים בשבוע שעבר במלון 'ניר עציון' תפס לא מעט כותרות. הופעתו של הגראי"ל שטיינמן בכינוס ודבריו שלוו בבכי, גרמו להתרגשות רבה אצל כל הנוכחים. אך מיד עם סיום דבריו, התגלגלו כולם מצחוק כאשר ראו מול עיניהם את מלחמת המיקרופונים בין מי שנושא בתואר "יו"ר החינוך העצמאי" הרב אברהם יוסף לייזרזון, לבין המנכ"ל הניצחי הרב מאיר לוריא - והכל לעיני ציבור המנהלים, שנשאר בהלם לנוכח המחזה.

נושא בחינות המיצ"ב שעומד גם בימים אלו במוקד סערה ציבורית, לא עלה בכלל לסדר היום בכינוס. בשבוע האחרון, פרסם הגרמ"י ליפקוביץ מכתב חריף בענין זה, בניגוד לעמדת חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל', אשר דנה בעניין והחליטה פה אחד שלא להתנגד למבחני המיצ"ב. מכתבו של הגרמ"י ליפקוביץ, תוקף למעשה את הגראי"ל שטיינמן, אשר הוביל את ההחלטה ב'מועצת'.

בעיתון 'המודיע' החליטו לצאת באופן פומבי נגד המיצ"ב, בהתאם להחלטת האדמו"ר מגור בעניין, אך הדבר כמעט ולא בא לידי ביטוי בכינוס המנהלים.

מה שכן היה שם, היה עימות מתמשך בין לוריא ללייזרזון.

במעמד בו נשא דברים הגראי"ל שטיינמן, שימש לייזרזון כמנחה, והקפיד שלא לתת ללוריא כל במה וזכות דיבור במעמד זה. הוא החזיק בידיו את המיקרופון כל העת, אולם בשלב מסויים לא שם לב, והניח את המיקרופון מידו. לוריא, שחטף מיד את המיקרופון, לא הספיק ליהנות ממנו, כיוון שלייזרזון חטף ממנו במהירות הבזק את המיקרופון. כל זאת לנגד עיני המנהלים, אשר התגלגלו מצחוק רם.

אבל לא היה זה העימות היחיד בין השניים.

בתום אחד מנאומיו של לייזרזון בכינוס, עלה לדוכן הנואמים המנכ"ל לוריא ואמר לנוכחים: "אל תשימו לב לכל מה שהוא אמר. זהו. ההצגה הסתיימה, אפשר לעבור לנושא הבא".

עימותים מעין אלו היו לאורך כל הכינוס, מה שגרם ללא מעט מנהלים להרהר, ובקול, האם שני אישים אלו יכולים לייצג ולנהל גוף חינוכי גדול וחשוב כמו 'החינוך העצמאי'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד