י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אין בשר מארגנטינה

נאסר לייבא בשר מארגנטינה. שוחטים ביטלו נסיעתם. אם לא יימצא ספק חילופי, צפויה עלייה חדה במחירים

27 בתי מטבחיים. פרות
27 בתי מטבחיים. פרות

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הודיעו כי נאסר לייבא בשר קפוא מארגנטינה. ההחלטה התקבלה לאחר שבכמה אזורים בארגנטינה דווח על התפרצות מחלת הפה והטלפיים. בעקבות כך ביטלו מספר קבוצות שוחטים ומשגיחים, שהיו אמורים לצאת לארגנטינה כדי לשחוט לקראת חג הפסח, את יציאתם.

לאחר קבלת ההודעה על התפרצות המחלה, הורו השירותים הווטרינריים לכל היבואנים להפסיק לאלתר את היבוא מארגנטינה. כמו כן הופסקה שחיטת הבשר המיועד לישראל, עד לקבלת נתונים נוספים על התפרצות המחלה מהווטרינר הישראלי שנשלח לארגנטינה מטעם השירותים לפקח על השחיטה.

ארגנטינה היא ספקית הבשר הקפוא הגדולה בישראל. ישראל מייבאת מדרום-אמריקה 56 אלף טונה בשר קפוא לשנה - כמעט חצי מארגנטינה, והשאר מברזיל ומאורוגוואי.

27 בתי מטבחיים בארגנטינה, שקיבלו אישורים של השירותים הווטרינריים, שוחטים עבור ישראל ומייצרים בשר קפוא כשר. אף שמפעלים אלה אינם מצויים באזורים הנגועים במחלה, הוחלט על איסור השחיטה בהם עד להתבהרות המצב.

במשרד החקלאות מנסים לאתר באופן מיידי מדינות חלופיות ליבוא בשר קפוא, כדי למנוע עלייה חדה במחירים. במיוחד לקראת חג הפסח. שר החקלאות, זאב בוים, ביקש מאנשי משרדו לבחון אפשרות לייבא בשר קפוא מאזורים אחרים בארגנטינה שלא נפגעו מהמחלה.

בענף הבשר הקפוא העריכו כי אם לא יימצא בתוך זמן קצר ספק חלופי לבשר הבקר הקפוא מארגנטינה, צפויה עלייה חדה במחירים של כל סוגי בשר הבקר בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד