י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"י קולדצקי זצ"ל

הגאון רבי יהודה קולדצקי זצ"ל, ראש ישיבת ה'ישוב החדש', נפטר. אלפים ליווהו בדרכו האחרונה

הגר"י קולדצקי זצ"ל
הגר"י קולדצקי זצ"ל

ראש ישיבת הישוב החדש, הגאון רבי יהודה קולדצקי זצ"ל, נסתלק לישיבה של מעלה בשעות אחר-הצהריים.

הרה"ג ר' יהודה קולדצקי, זכה לאריכות ימים מופלגת עד גיל 95. בשבוע שעבר מסר את שיעורו הקבוע בישיבה וביום ו' חש ברע. הוא אושפז לאחר דלקת ראות קשה ובמצב של חוסר הכרה. היום בשעות הצהריים חלה הרעה במצבו, וכאמור, הוא נפטר בשעות אחר-הצהריים.

הרב קולדצקי שימש למעלה מ-60 שנה כראש ישיבת הישוב החדש בתל-אביב והעמיד אלפי תלמידים שזכו להסתופף בצלו וללמוד מתורתו, ומפארים כיום את היכלי הישיבות. הוא נחשב לאחד ממעתיקי השמועה, והיה מתלמידי הגר"ש שקאפ זצ"ל. כן זכה לקרבה מיוחדת אצת החזון איש.

מסע ההלוויה, שיצא מישיבת הרב עמיאל, החל בשעה שמונה באמירת חמשת פרקי תהילים שנאמרו על-ידי חתנו, הגאון ר' בן ציון יעקב קרמר שליט"א. אלפים מבוגרי הישיבה לדורותיה וכן ראשי ישיבות, בהם הגאון רבי ברוך אזרחי שליט"א ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל', רבנים, דיינים, ואישי ציבור, התכנסו לחלוק כבוד אחרון לאחד מזקני ראשי הישיבות.

על פי בקשת הנפטר לא נאמרו הספדים. הרב קרמר נשא מספר מילים והעלה על נס את דבקותו של ראש הישיבה במסירת שיעורים יום יום, גם בזמנים הקשים ביותר. תעיד על כך העובדה כי עד יום חמישי האחרון עוד מסר שיעור. עם סיום דבריו אמר בנו, הרב כתריאל, קדיש, ומייד לאחריו יצא מסע ההלוויה לכיוון בית העלמין 'קריית שאול', כאשר אלפי תלמידיו ומוקירי שמו, ליווהו בדרכו האחרונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד