י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

והוא נער

בתחרות 'מדענים צעירים' זכה במקום הראשון רפאל אוזן, תלמיד 'קרית נוער'. קידוש ה' בטקס הענקת הפרסים

המדענים הצעירים בביקור ב'אינטל'. צילום: ישראל הדרי
המדענים הצעירים בביקור ב'אינטל'. צילום: ישראל הדרי

בבית הנשיא נערך הערב טקס הענקת הפרסים בתחרות 'המדענים הצעירים' של ישראל. בתחרות זכה רפאל אוזן, תלמיד ישיבת 'קרית נוער' בירושלים.

תחרות המדענים הצעירים בישראל מתקיימת זו השנה התשיעית ברציפות, והיא נחשבת ליוקרתית והחשובה ביותר בתחום המדע והטכנולוגיה בישראל. הטקס נערך בחסות 'אינטל' ובשיתוף משרד החינוך, במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים. התחרות נועדה לקדם, לפתח ולעודד חשיבה יצירתית ומקורית בקרב בני הנוער בישראל המתעניינים ועוסקים בתחומי המדע השונים ובטכנולוגיה.

במשך היום, סיירו המתמודדים במפעל 'אינטל' בירושלים. בשעות הערב התכנסו כל המתמודדים בבית הנשיא בירושלים לטקס הכרזת הזוכרים. בטקס השתתפו גם שר המדע, שר החינוך, נשיא האקדמיה הישראלית למדעים, יו"ר וועדת המדע של הכנסת, רקטור אוניברסיטת י-ם, ועוד מכובדים רבים.

לשלב הגמר בתחרות הגיעו 69 מועמדים. הפרס הראשון בתחרות 'מדענים צעירים', הוענק, כאמור, לתלמיד ישיבת 'קרית נוער' בירושלים.

אחד מהנוכחים באירוע סיפר, כי חלק מהמכובדים "נדהמו" לראות כיצד שני המורים שהנחו את התלמיד עולים לבמת הנשיאות כשהם חבושים בכיפות שחורות, זקנים לבנים, וציציות בחוץ. לדבריו, "היה זה צעד של קידוש ה'".

רפאל אוזן, בליווי המנחה והמורה שמואל עוזיאל, יצר במהלך הפרויקט מערכת זיהוי תנועה, מעקב וחישוב מיקום תלת ממדי של פורץ.

בפרויקט זה נעשה ניסיון להתמודד עם האתגרים העומדים בפני מערכות אבטחה חדשניות, על-ידי מערכת מונחית וידאו, המגלה פורץ בתנועה ועוקבת אחריו בזמן אמת.

המערכת מורכבת משתי מצלמות אינטרנט מקבילות, הנמצאות במרחק עיני אדם (כ-7 ס"מ) אחת מהשנייה. המערכת מאפשרת לזהות את מיקום הגוף בשלושה ממדים, תוך שימוש באלגוריתמים המחקים את פעולת המוח. בנוסף, רובוט מכוון במדויק, בתאום עם המצלמות, מציין לייזר המצביע על הגוף החשוד ועוקב אחרי תנועותיו.

עם זיהוי פריצה, המערכת מתריעה על-ידי שליחת תמונות לשרת אינטרנט מאובטח, דוא"ל לגורמים רלוונטיים, והודעות לטלפונים סלולאריים של שוטרים, עם תאור המיקום המדויק.

הפרויקט מהווה התקדמות בתחום הראייה ממוחשבת ומאפשר יישומים רבים, כגון רובוטים יותר אוטונומיים, נשק מכוון אוטומטית, מעקב ותיעוד תנועת מטרה בשדה הקרב ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד