י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עמאר: סוחטים אותי

היזם של הקניון בב"ב מאשים: מנסים לסחוט אותי. המאבק סביב הקניון מתחמם. אדמו"רים בעצרת זעקה

המודעות נגד הקניון החדש (צילום: בחדרי חרדים)
המודעות נגד הקניון החדש (צילום: בחדרי חרדים)

מרחיף המאבק סביב הקניון בבני ברק. איש העסקים יהודה עמאר מאשים: "יש גורמים שניסו להוציא ממני כסף, ואמרו לי שאם לא אשלם להם, הם יפגעו בי רוחנית".

עמאר התראיין למהדורה המרכזית ברדיו 'קול-חי', בהגשת מרדכי לביא, והאשים כי גורמים מסוימים, בהם גם שכנים, ניסו לסחוט ממנו כסף. לדבריו, "כשאחליט לתבוע אותם, עוד ידובר ויסופר על זה רבות. אני מלא עגמת נפש מהסיפור הזה".

עמאר גם ציין כי הוא קיבל את ברכתו של הגאון רבי ניסים קרליץ לקניון החדש, וכי הגר"נ קרליץ אף הורה לשגר את ברכתו לקניון גם לגר"ח קנייבסקי. לדבריו, גם הרב וואזנר בירך אותו בהצלחה בהקמת הקניון, באם ישמור על התקנונים.

מרדכי לביא: "האם זה נכון שעם 400 אלף דולר היית יכול לסגור את הסיפור?"

יהודה עמאר: "אתה בחור מוכשר. למה אתה נוקב בסכום של 400 אלף דולר? למה לא 700? עוד ידובר רבות על הסיפור הזה כשאחליט לתבוע".

עמאר אמר את הדברים, לאחר שרבנים ועסקנים פתחו במלחמת חורמה נגד הקמת מרכז קניות ענק ברחוב רבי עקיבא. עמאר רכש לא מכבר את כל מתחם החנויות שבין רח' הרב קוק, כולל בניין ההסתדרות – במטרה להקים מרכז קניות ענק לתושבי בני-ברק.

המרכז המסחרי אמור להיות בן 15 קומות ועל שטח של קרוב לארבעה דונם. בשלב הראשון, ארבע קומות אמורות להיות מאוכלסות בחנויות וארבע קומות חניון. בשלב מאוחר יותר, ייבנו 7 קומות נוספות למשרדים.

לפני כחודש חנך עמאר את הקניון הראשון שלו בבני-ברק – 'שופינג', שהוקם במתחם 'דובק' לשעבר. גם לקניון זה היו התנגדויות לא מעטות, אך הרבנים לא יצאו בקריאה ברורה נגדו. הפעם, כך נראה, הצליח הקניון הענק שאמור לקום בלב בני-ברק, להרגיז כמה אנשים, ואלו יצאו במאבק גלוי.

במודעות שנתלו ברחובות בני-ברק, נקרא הציבור להשתתף היום ב"עצרת זעקה על אודות התכנית לבנין קניות רב ממדים במרכז בני-ברק, אשר יהיה ח"ו מפגע רוחני מסוכן לאוירה של עירנו עיר התורה, ולחינוך צאצינו היקרים הי"ו". על המכתב חתומים האדמו"ר מטשרנוביל, הרה"צ רבי ישראל הגר, האדמו"ר מסטריקוב, האדמו"ר מבוהוש, ורבי משה דוד לפקוביץ.

יצוין, כי למרות שהשורה הראשונה של גדולי התורה והאדמו"רים לא הייתה חתומה על המכתב, אהרי שבעצרת נכחו האדמו"ר מגור, הרה"צ ישראל הגר בנו של האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מטשרנוביל, האדמו"ר מאלכסנדר ועוד.

בדברי ההסבר שמצורפים למודעה, נכתב בצורה מפורטת מהן בדיוק תוכניות היזם, ועד כמה הן 'מסוכנות'. "כך בסעיף ד', נכתב: "נוער שוליים – מקום נפלא לצוד להם צייד, ולמי שבקי בדרכיהם, אשר בקריצות וברמיזות שלהם נהרסים נשפות, הדבר מחריד!".

קישורים:
לעוד ידיעות מהארץ - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד