י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הילדים התפללו, המלמד ניצל

נס בקרית ספר: התלמידים זעקו בתפילה, החובשים ביצעו החייאה, והפלא קרה - המלמד חזר לחיים

מתנדבי 'הצלה ישראל'
מתנדבי 'הצלה ישראל'

תושבים רבים בקריית ספר מגדירים את המקרה שאירע היום (ג) ביישוב כ"נס" של ממש. גם החובשים של מד"א ו"הצלה ישראל" אינם זוכרים מקרה שכזה מזה שנים ארוכות.

מלמד בתלמוד-תורה 'אור התורה' בקריית ספר, שהתפלל עם התלמידים תפילת 'שחרית' בבוקרו של יום שלישי, התמוטט לפתע, לעיני התלמידים הנדהמים, בכיתה. התלמידים זעקו לעזרה, אחד המלמדים בתלמוד תורה, הזעיק אמבולנס, ומלמד אחר, חובש בהכשרתו, החל לבדוק את מצבו של המלמד.

"כשהגענו אליו, זמן קצר מאוד לאחר הזעקת האמבולנס, הוא היה מחוסר הכרה לחלוטין, ללא דופק וללא נשימה", מספר מוטי פישר, אחראי "הצלה ישראל" במודיעין עלית. "כשחולה נמצא במצב שכזה אנו מתחילים בהחייאה על מנת להציל את חייו, לנסות ולגרום לליבו לשוב ולפעום בחזרה". החובשים, מגובים בד"ר לין, רופא מהיישוב שמתנדב אף הוא ב"הצלה ישראל", ביצעו החייאה מתקדמת במשך כארבעים דקות, כשבכל העת כל התלמידים בתלמוד תורה זועקים בתהילים ובתפילה להצלתו של המלמד. "במשך כארבעים דקות ביצענו במלמד החייאה שכללה שוקים חשמליים, ניסיונות הנשמה ופשוט עשינו כל דבר אפשרי כדי לנסות ולהצילו", אומר פישר. "ולפתע, קרה דבר שלא קרה לי אישית מעולם, ולא קורה כמעט במקרים של החייאות ארוכות: המלמד החל להשתעל והחל לשוב לאט לאט להכרתו. כשקראנו לו בשמו, הוא הזיז את גפיו והיה נראה שהוא מתחיל להתעורר".

בדרך לבית החולים, המלמד חזר להכרה מלאה ואף שוחח עם הרופא והחובשים באמבולנס. "האחוזים שתוצאות ההחייאה יובילו לחולה לחזור להכרה בשטח, לאחר החייאה ממושכת, הם לא רבים. אין ספק שזה רבות בזכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן שעמדו כל העת ובכו בתפילה לבורא העולם שנצליח במשימתנו להציל את חייו של הרב'ה", אומר מוטי פישר הנרגש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד