י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מפלגה חרדית חדשה: "כבוד ומסורת"

בחורי ישיבות בבית וגן הוחתמו על טפסי הצטרפות למפלגה חדשה שמקים אחיו של אריה דרעי - עו"ד שלמה דרעי. ככל הנראה יוביל דרעי את המפלגה מבחוץ, ויוכל להתמנות כשר, כשיסתיים 'הקלון'

לא מתייאש. דרעי. צילום: פלאש90
לא מתייאש. דרעי. צילום: פלאש90

אתמול (א) הוחתמו בחורי ישיבות על טפסים להצטרפות למפלגה חדשה.

מוקד ההחתמה היה במלון חן, בשכונת בית וגן, לשם נהרו עשרות תלמידי ישיבות מבית וגן, ששמעו על ההחתמה מפי השמועה.

מי שיזם את מוקד ההחתמות, היה לא אחר מיהודה אזרד, מקורבו של אריה דרעי. אזרד, שנכח במקום, דירבן את בחורי הישיבה לחתום על הטפסים, באומרו: "מדובר במפלגה של אנשים טובים".

על פי עדות של אדם שנכח במקום, מי שישב על החתמת הטפסים היה עו"ד מהזרם הדתי-לאומי. שמו בישראל: שלמה דרעי, אחיו של אריה דרעי. כשנשאל מי עומד מאחורי המפלגה אמר: "זוהי לא מפלגה שמיועדת לאנשים ששואלים יותר מידי שאלות. המפלגה מוקמת על-ידי אנשים חרדים ודתיים שרוצים בשינוי". אמר ולא יסף.

לפי דיווח של העיתונאי אבישי בן חיים ב'מעריב', נראה כי אריה דרעי לא מתכוון לוותר על החיים הפוליטיים בשל הרשעתו, והפעם נרתם למאבק לא אחר מאשר אחיו, עו"ד שלמה דרעי. אחיו הקטן של יו"ר ש"ס לשעבר, פתח בהליכים לרישום מפלגה חדשה לקראת הבחירות לכנסת הבאה. זאת בכדי להותיר לדרעי את האפשרות לחזור לחיים הפוליטיים ולעמוד בראש מפלגה שתתמודד לכנסת. שלמה דרעי סירב להתייחס לתוכניות המפלגה החדשה אך אמר: "אני מאשר שפתחתי בהליכים לרישום מפלגה". אריה דרעי מסר בתגובה ל'מעריב': "אני לא מתעסק בזה".

דרכה של המפלגה החדשה מלווה בקשיים כבר בראשית דרכה. שכן, החוק קובע כי מפלגה החפצה להתמודד בבחירות לכנסת תגיש רשימת מתמודדים 47 יום לפני הבחירות. נקבע כי י"ג חשוון, שחל בשבוע שעבר, הוא התאריך האחרון (הימים להגשת ההתמודדות ברשימה לכנסת הינם: כ"ז ו-כ"ח כסלו). לפי חשבון זה, המפלגה אינה יכולה להצטרף לפנקס הרשימות.

כשנשאל על כך העורך דין במקום, אמר:"הגשנו את הרשימות כבר בשבוע שעבר, נתנו לנו ארכה עד למחר".

לפי 'מעריב', המפלגה החדשה תירשם תחת השם "כבוד ומסורת – מפלגה לאומית חברתית".

מקורבים לדרעי אמרו, כי לא נפלה אצלו החלטה סופית להתמודד בבחירות לכנסת הבאה. עם זאת, אחיו של דרעי רושם את המפלגה עבורו בכדי לשמור לאחיו הגדול את כל האופציות פתוחות.

עוד טענו מקורבים לדרעי, כי בימים האחרונים מתנהלים גישושים מכיוונים שונים לגבי השתלבות מחודשת של דרעי במערכת הפוליטית לקראת הבחירות הקרובות. בין היתר, הגישושים מגיעים מכיוון גורמים בש"ס וכן מצידם של גורמים ליטאיים, אשר על רקע השבר הגדול בציבור החרדי לאחר כישלונו של מאיר פרוש בבחירות בירושלים ביקשו לבחון את האפשרות של ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

מקורב לדרעי הסביר בתגובה ל'מעריב' כי אומנם נטיית לבו של יו"ר ש"ס לשעבר היא לא לחזור לחיים הפוליטיים עד שתסתיים לחלוטין תקופת הקלון, אך "השבר הכלכלי והעובדה שמי שיסבלו ממנו יותר מכולם אלו השכבות החלשות" עשויים להחזיר את דרעי אל הזירה כבר בבחירות הקרובות. "עם כל הכבוד לליכוד שהולך ומתחזק" אמר, "לא רואים שם את הדמויות שידאגו לשכבות החלשות, אלא לבנים ועשירים".

הוא הוסיף, כי "גם ש"ס עם כל הכבוד מצטיירת יותר כמפלגה חרדית וחסרה בישראל מפלגה חברתית אמיתית שתייצג את פשוטי העם".

דרעי, שהציג לאחרונה את מועמדותו לראשות עיריית ירושלים, נפסל מלהתמודד על ידי בית המשפט שפסק כי הקלון שבהרשעתו עדיין חל עליו, בעקבות הרשעתו בבית המשפט בעבירות של שוחד , מרמה והפרת אמונים.

דרעי מחוץ למירוץ

אך אם תרוץ רשימה בראשותו, הוא יוביל אותה מבחוץ כיושב ראש, בלא להתמודד על מקום בכנסת. ככל הנראה דרעי יוכל לשמש כשר מטעמה כבר בקיץ הקרוב, אז יפוג הקלון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד