י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קדימה ממשיכה קדימה: האנטי הפסיד

בבחירות לראשות מועצת היישוב קדימה-צורן שהתקיימו בין ראש המועצה שתמך בחרדים לבין המועמד שהבטיח לסגור ת"תים - ניצח ראש המועצה. במסיבת הניצחון הבטיח להמשיך התמיכה בחרדים

יצחק גולברן. ראש המועצה הנבחר
יצחק גולברן. ראש המועצה הנבחר

לפני כעשור הוקם בית הספר של 'נתיבות משה' במועצה המקומית קדימה- צורן. הקמתו של בית הספר לוותה במאבקים עזים עם התושבים, ועם חלק מנציגי הציבור במקום. למרבה הפלא, ואולי ללא פלא למי שמכיר אותו, מי שתמך בבית הספר ללא סייג, ועשה ככל שביכולתו למען הצלחת בית הספר, היה לא אחר מאשר ראש המועצה יצחק גולברי. גולברי שעמד לימין בית הספר סבל מהצקות פוליטיות, ונסיונות להדיחו מהראשות על רקע 'התחרדות היישוב'.

למרות ההתנגדויות של חלק קטן ורעשני מתושבי המקום צמח בית הספר, והיום 350 תלמידים יושבים בין כתליו מידי יום. מובן, שהצלחת בית הספר בייתה לצנינים בעיני רודפי הדת, וגרמה להמשך ההסתה נגד ראש העיר. לקראת הבחירות הרוחות בעיר התלהטו. ובית הספר עמד במרכז סדר היום הציבורי של מערכת הבחירות. בסיבוב הראשון לא הצליח אף אחד מהמועמדים לצלוח את קו ה-40%, בדרכו לראשות העיר, ובחירות שניות הוכרזו.

המועמדים לראשות המועצה בסיבוב השני היו יצחק גולברן ואבי קולמן, והמתח ביישוב היה בשיאו. מספר ימים לפני הבחירות הוציא קולמן מסמך עקרונות שילווה אותו בתפקידו כראש מועצה. בין הייתר הוא מבטיח לתושבים לפעול, לסגירת בית הספר, ולצמצם את שירותי הדת בעיר.

סיעת שס"ג שהתמודדה ברשימה למועצה, ואף הכניסה נציג, נרתמה למען הצלחתו של ראש המועצה הנוכחי. עופר גואטה נציג שס"ג בעירייה, גייס אנשים מכל רחבי הארץ, שעברו מדלת לדלת על מנת לשכנע תושבים לבחור בגולברן.

גם ההנהגה הארצית של 'דגל התורה' שראו את מצוקת החינוך בעיר התגייסו למשימה. אל השטח נשלח מנחם שפירא יו"ר הוועדה המונציפאלית על מנת לדרבן את הפעילים, ואף חבר הכנסת משה גפני ביקר מספר פעמים בישוב.

המלחמה הביאה את התוצאה המקווה וראש המועצה הנוכחי ממשיך לקדנציה נוספת.

תוצאות הבחירות לימדו כמה המאבק היה חשוב, לאחר שהתוצאות לימדו על הכרעה כמעט על חודו של קול. במסיבת ניצחון של גולברי הוא הודה לבית הספר ולח"כ משה גפני והבטיח שיקיים את הבטחתו למנות סגן בשכר את עופר גואטה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד