י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליצמן: אבטחת בתי חב"ד - על המדינה

ח"כ יעקב ליצמן בפניה דחופה לשרת החוץ: "על משרד החוץ להקצות משאבים לאבטחת בתי חב"ד בעולם. הם נותנים שירותים לתיירים יהודים מישראל ומהעולם כמו גם לנציגי ועובדי משרד החוץ והשגרירויות"

ח"כ ליצמן בביקור במוסדות חב"ד ברוסיה
ח"כ ליצמן בביקור במוסדות חב"ד ברוסיה

מתקפת הטרור המזעזעת שהיכתה בהודו ופגעה גם בבית חב"ד בממוביי העלתה מחדש את שאלת אבטחת בתי חב"ד בעולם, המהווים מטרה לפיגועים.

בפנייתו לשרת החוץ מעלה ח"כ יעקב ליצמן על נס את פעילותם העניפה של בתי חב"ד בעולם, גם במקומות נידחים ביותר ואת היותם כתובת לכל יהודי באשר הוא.

במכתבו הוא מציין כי גם משרד החוץ, נציגיו ואנשי השגרירויות בעולם נהנים משרותי בתי חב"ד, הן בשרותי הדת שהם מעניקים בין היתר לנציגי משרד החוץ והן בקליטתם של הנציגים המתחלפים מעת לעת, כאשר שליחי חב"ד שוהים בקביעות במקומותיהם בעולם ומסייעים לנציגי המדינה להכיר את מדינת היעד, את שפת המקום ומנהגיו.

משום כך, כותב ח"כ הרב ליצמן, שומה על משרד החוץ לממן את אבטחתם של בתי חב"ד, לתועלת היהודים והישראלים הרבים שמבקרים במקום ונהנים מהשרותים להם הם זוכים שם בכלל ולתועלת אנשי משרד החוץ והשגרירויות בפרט.

"אני רואה חשיבות עליונה ודחיפות רבה ליישם את העניין במהירות האפשרית, על מנת לאפשר את פעילותם החשובה של אנשי חב"ד בעולם", אומר ח"כ ליצמן.

במכתבו הוא מציין, כי במסגרת סיורים שערך, יצא לו לראות את פעילותם של שליחי חב"ד במספר מדינות מקרוב. "מסירותם ונחישותם לעזור לכל יהודי מרגשת מאוד ובלתי ניתנת לתיאור, רואים את הברק בעיניים, את תחושת השליחות העצומה ואת שמחתם העצומה לסייע לכל יהודי בכל מקום.

"אסור לתת לפרוייקט עצום וחיוני שכזה להיפסק ח"ו, על מדינת ישראל מוטלת החובה לתת גיבוי ולהקצות משאבים ע"מ שהפעילות הזו רק תמשיך ותשגשג", הוסיף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד