ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

משרד הדתות: הסמכויות הורחבו

לאחר שנה שבה סבל השר יצחק כהן מסמכויות מקוצצות, אישרה היום (א') הממשלה פה אחד את הרחבת הסמכויות למשרד הדתות. בכך, חוזר המשרד לימיו היפים קודם פירוקו. סיפוק גדול בסיעת ש"ס

השר יצחק כהן. סמכויות נרחבות
השר יצחק כהן. סמכויות נרחבות

לפני שנה, חזר הצבע ללחיו של השר יצחק כהן. משרד הדתות קיבל סמכויות. עד אז, היה 'המשרד לענייני דת' כפוף למשרד ראש הממשלה. השר יצחק כהן, היה שר במשרד ראש הממשלה האחראי על עניני דת.

עוד בהסכם הקואליציוני שנחתם עם אהוד אולמרט סוכם כי משרד הדתות יוקם מחדש. לאורך כל הקדנציה, לחצו ראשי ש"ס לתת סמכויות לשר הממונה, ולהפוך את התפקיד, לתפקיד עם שיניים. לפני שנה, זה קרה. אמנם, סמכויות מצומצמות. אמנם, עדיין נדרש אישור ראש הממשלה על כל החלטה מהותית, אבל בכל אופן סמכויות.

כבר אז, צעקו בתקשורת החילונית נגד ההחלטה. רביב דרוקר כתב בזמנו:"הסבר אחר ניתן לי על ידי גורם בבל"ד. הוא הסביר שהשר כהן בא לפגישה עם חברי הכנסת של המפלגה. הם התלוננו על מצב שירותי הדת המוסלמיים. המשרד החדש לשירותי דת לא מקבל סמכויות בתחום הזה. לא תוכל לעזור לנו, כבוד השר, אמרו חברי הכנסת. השר כהן הסביר שהרעיון הוא קודם כל להקים את המשרד במתכונת מצומצמת. אחר כך לאט לאט הם מתכוונים לספח עוד ועוד סמכויות. גם שירותי הדת המוסלמיים ייכנסו בסוף למשרד". כל התקשורת החילונית צווחה בקול בוכים על 'ההשתלטות החרדית'". אך הכלבים נובחים והשירה עוברת. ומשרד הדתות, הוקם.

היום, נסגר המעגל. בשקט מוחלט, ללא פרסום שיגרום בשנית לגל הסתה אנטי חרדי, אישרה הממשלה הבוקר (א') את הרחבת הסמכויות של משרד הדתות. לאחר ההרחבה חוזר המשרד לימיו היפים, שלפני פירוקו על ידי אריאל שרון בשנת תשס"ד.

בהצעת המחליטים שהונחה על שולחן הממשלה הבוקר, נכתב: "המשרד לשירותי דת יפעל כמשרד עצמאי לכל דבר ועניין, ובכלל זה גם לעניין שירותי המינהל, למעט אבטחת השר. לגבי הטיפול בשכר העובדים והגמלאים, רווחתם והדרכתם, אלו ימשיכו להינתן ע"י משרד ראש הממשלה. וכי מועד ביצוע ההחלטה הוא מיידי".

להחלטה שהתקבלה אין כל משמעות תקציבית. ולא צפוי שינוי במצבת כח האדם. ההחלטה היא עקרונית, ונותנת סמכויות רחבות יותר לשר הדתות יצחק כהן.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד