י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מומחי 'טמבור' מייעצים: כך תימנע מפגעי החורף

מומחי 'טמבור' מייעצים: כך תכינו את הבית לחורף • איך תתגוננו מרטיבות? • וכיצד מבצעים איטום? • אינפורמטיבי

בית טמבור. צילום: קובי הר צבי
בית טמבור. צילום: קובי הר צבי

החורף מגיע, ועמו שורה של בעיות שעשויות לצוץ בבית, ובעיקר רטיבות הנגרמת ממי הגשמים. מומחי 'טמבור' נחלצו לסייע ולהסביר: מה נדרש כדי להכין את הבית באופן המושלם ביותר לחורף.

• כיצד יש להיערך ולהשאיר את החורף מחוץ לבית?

"ראשית יש לבדוק את מצב האיטום בגג הבית. שכבת האיטום בגג צריכה להיות אחידה, ללא סדקים או פגיעה פיזית. יש לוודא כי שיפוע הגג מנקז היטב את מי הגשם, ללא היווצרות שלוליות. חשוב לדאוג לפתחי ניקוז רחבים ומשוקעים ולמנוע כל סתימה שלהם על ידי לכלוך. יש למנוע התקנת דודי שמש על שכבת הציפוי ולהניח את הדוד והקולטים על מקבעי בטון, או על אריחים".

• מהן רולקות? ואיך צריך לטפל בהן כדי למנוע רטיבות?

"החיבור בין מעקה הגג למשטח הגג נקרא רולקה (קיטום). החיבורים בהיקף הגג יכולים להוות מקור לחדירת רטיבות, ולכן מקובל ליצור רולקה - יציקת בטון קעורה בין הגג למעקה, המסלקת את המים מחיבור זה. בגגות הזקוקים לאיטום הרולקות, אין צורך יותר להזמין איטום בזפת: במקום להסתכן בעבודה עם חומר הגורם לכוויות, אדי זפת מסרטנים ועשן המתפשט לכל הסביבה, אפשר לעבוד עם פוליגג - חומר אקרילי לבן מוכן לשימוש, ללא צורך בחימום וללא שום פגיעה באיכות הסביבה".

• איך אפשר לזהות זפת לא תקנית המיושמת על גג הבית? ומה הנזק הנגרם משימוש בה?

"בזמן צעידה על הגג אפשר לחוש ביום חם, כי הזפת ניתכת ואף נדבקת לסוליות הנעל. בנוסף זורמת הזפת לכיוון המרזבים ויוצרת שטח מוגבה - שאינו מאפשר ניקוז מים דרך המרזבים".

• מהם הכיוונים מהם תוקף הגשם את קירות הבית? וכיצד אפשר להגן על הקיר מרטיבות?

"הגשם בישראל מגיע משני כיוונים עיקריים - מערב (כיוון הים התיכון) ודרום. יש לקחת בחשבון בעת רכישת דירה כי קירות הנמצאים בכיוונים אילו יהיו חשופים לרטיבות רבה. פתרון קל ונוח לקירות ישנים וחדשים, הסובלים מספיגת רטיבות בחורף, הוא פוליקיר - צבע אקרילי גמיש, אשר בפעולת צביעה פשוטה מונע חדירת רטיבות למבנה ואף מגשר על סדקים נימיים, כך שהקיר המוגמר מתקבל צבוע ואטום לרטיבות. פתרון נוסף הוא סיליר CT13 - חומר איטום שקוף,

• מה היתרון בשימוש בחומר אקרילי לאיטום (פוליגג) על פני השימוש בזפת?

בניגוד לזפת, פוליגג אינו פולט אדים מסרטנים, אינו גורם לכוויות והוא ידידותי לסביבה. בנוסף, המשתמש אינו זקוק להתמחות מיוחדת ביישום פוליגג, בשונה מזפת.

'טמבור' מאחלת לכל לקוחותיה חורף בריא, ומזמינה אתכם ליהנות מייעוץ חינם בבית טמבור המחודש ברח' מבצע קדש 56 ב, בבני ברק. טלפון 5708130 03- שלוחה 1
בית טמבור טיפים אינפורמטיבי איטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד