י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חילולי השבת: החרדים נפגשו עם ישראל כץ

ראשי המפלגות החרדיות נפגשו עם שר התחבורה ישראל כץ, כדי להבהיר את עמדתם בנושא פריצת הסטטוס קוו והפעלת תחבורה ציבורית בשבת • יתכן ויהיה צורך בחקיקת חוק מיוחד

חילולי השבת: החרדים נפגשו עם ישראל כץ

כפי שפורסם לראשונה הבוקר (ב) בבחדרי חרדים, ראשי המפלגות החרדיות - יו״ר ש"ס השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וח״כ משה גפני - נפגשו הצהריים עם שר התחבורה ישראל כץ בלשכתו בנושא פריצת חומות השבת.

מי שיזם את הפגישה הוא השר ישראל כץ אשר זימן לפגישה את ראשי המפלגות החרדיות כדי להתריע בפניהם על הצורך לטכס עצה ולהיערך כראוי מול העתירה שהוגשה לבג״צ על ידי התנועה הרפורמית בנושא הפעלת תח״צ בשבת. העתירה תוקפת את שר התחבורה אישית על דבקותו בסטטוס קוו ואי נכונותו לשקול מתן היתרים לתח״צ בשבת.

בנוסף זימן השר לפגישה את הנהלת המשרד, נציגי הלשכה המשפטית, מנהלי התח״צ ומנהלי חברות תשתיות הכבישים והרכבות כדי שישמעו את דברי ראשי המפלגות וישיבו לשאלותיהם והנחה אותם להקפיד על שמירת הסטטוס קוו והשבת קלה כבחמורה.

במהלך הפגישה הבהיר השר כץ כי הוא רואה חשיבות עליונה בשמירת צביונה היהודי של מדינת ישראל והוא נחוש להמשיך ולשמור על הסטטוס קוו ועל השבת למרות כל הלחצים, כפי שעשה גם בשבע השנים האחרונות.

לבחדרי חרדים נודע כי נציג הלישכה המשפטית של משרד התחבורה סקר והסביר בפגישה את העתירה וציין שיש בה קושי מיוחד ויש ספק בנכונות פרקליטות המדינה להגן על עמדת השר כץ. בדיון הועלתה האפשרות שיהיה צורך בחקיקת חוק מיוחד שיגן על השבת במקרה זה.

השר דרעי אמר לפני הפגישה: ״נפעל בכל כוחנו למנוע חילולי שבת באמצעות תחבורה ציבורית והפרת הסטטוס קוו הקיים״.

כזכור, לאחרונה מתכוונים במספר ערים ברחבי הארץ להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, תוך עקיפת החוק, כאשר התושבים לא נדרשים לשלם את דמי הנסיעה - ועלות הנסיעה מתוקצבת מכספי העירייה.

ביום שישי האחרון נערכה הפגנה בהרצליה בהשתתפות רבה של העיר, הרב יעקובוביץ, וכן יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שהגיע במיוחד בערב שבת כדי להשתתף במעמד המחאה. יצויין כי בהרצליה החלה כבר לפעול התחבורה בשבת, אך בינתיים במתכונת מצומצמת בלבד.

הידיעה עודכנה בשעה 18:39
ישראל כץ אריה דרעי משה גפני פגישה תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד